BMW si PSA vor face motoare Euro 6 cu patru cilindri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW si Grupul PSA Peugeot Citroen isi vor extinde parteneriatul de dezvoltare al motoarelor cu patru cilindri pentru un nou propulsor. Acesta va respecta normele Euro 6 si va fi disponibil atat in versiunea de 1.6 litri, cat si intr-o versiune noua, care va avea doar 1.4 litri. Desi standardele Euro 6 vor deveni obligatorii abia in 2014, cei de la BMW si PSA vor lansa noul propulsor cu ceva vreme inainte de introducerea acestora in standardele UE.
BMW si PSA au un parteneriat de succes pentru devoltarea motoarelor, acesta facilitand un schimb de tehnologie intre cei doi constructori. Unitatea THP de 1.6 litri gasita pe C4 si Peugeot 207 a fost dezvoltata de francezi cot la cot cu germanii de la BMW. MINI Cooper S utilizeaza o versiune supraalimentata a acestui motor, din care ofera 175 CP. Versiunea frantuzeasca a acestui propulsor ofera 152 CP. Noul propulsor pe care il vor dezvolta cei trei constructori va fi utilizat atat pe modelele Mini, cat si pe noul Citroen C4 si Peugeot 207.
Versiunea aspirata a noului motor BMW-PSA va furniza peste 120 CP si 160 Nm, pe cand versiunea supraalimentata va oferi cel putin 172 CP si 241 Nm, cu posibilitatea furnizarii de 260 Nm in regim de overboost. Noul Mini Countryman va primi si o versiune S care va fi echipata cu un motor twin-turbo cu patru cilindri, care va oferi 180 CP si un cuplu motor ridicat.
Se pare ca bavarezii lucreza si la o versiune JCW a lui Countryman, care este asteptata sa ofere 225 CP. BMW si PSA au anuntat ca vor sa dezvolte si alte subansamble in baza colaborarii acestora, dar au refuzat sa specifice in ce constau acestea."Dintotdeauna am avut succes in cooperarea cu partenerii nostri, iar aceasta afirmatie este si mai adevarata in cazul PSA. Suntem deosebit de incantati sa continuam cooperarea pentru motoare si sa cautam noi optiuni pentru viitoare parteneriate", a declarat Norbert Reithofer, Presedinte al Consiliului Director al companiei BMW AG.
"Acest nou acord cu BMW este o confirmare a succesului pe care il are colaborarea dintre cele doua companii, care a produs 1,3 milioane de motoare cu incepere din 2006. Sunt increzator ca urmatoarea generatie de motoare dezvoltate in comun va atinge acelasi succes ca actuala gama", a declarat Philippe Varin, Presedinte al Consiliului Director PSA Peugeot Citroen
Via | Motorauthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. (19.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noua Elantra N TCR Edition. Aceasta este o ediție specială inspirată din cursele de turisme și aduce o serie de modificări estetice. (18.11)
-
Mercedes-Benz a dezvăluit o serie de noi detalii despre viitoarea generație CLA. La momentul lansării, noul model va fi disponibil cu 3 motorizări hibride, precum și într-o versiune electrică. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
Sunt bune benzinarele de la BMW, SUnt bune HDI-urile de la PSA. Doar atat. punct.
Sunt asa de bune HDi ca nu au nici un premiu luat la Best Engines.
Si ce TDI a luat premiu DOMNLE???
Singurul diesel a fost de la MERCEDES la categ 2.0-2.5litri si a luat pozitia 1-best. Hai pa.
Nu apare in nicio categorie vreun TDI. hahahaha
1. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency E-Class,
BlueEfficiency C-Class) 225
2. Audi 2.5-litre five-cylinder Turbo (Audi TT RS) 180
3. Subaru 2.5-litre flat-four Turbo (Forester, Impreza, Legacy)
144
4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2.2-litre (Citroën C5, C6, C8, Peugeot 407, 607, 807, Citroën C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy, Jaguar X-Type) 131
5. BMW 2.5-litre DI six-cylinder (Z4) 121
6. Honda 2.4-litre four-cylinder (Element, CR-V, Edix, Elysion,
Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA)
Motoarele pe benzina (unele) sunt facute in colaborare cu BMW iar cele diesel (toate) cu FORD. Nu cred ca 2 producatori de asa anvergura se aliau in productia de motoare cu PSA daca nu aveau de ce ...
Revenind on topic, eu cred ca este una dintre cele mai bune cooperari din industria auto, s-a facut un fel de schimb de tehnologie (PSA pentru diesel si BMW pentru benzinare).
@mkt, sti cum au aparut motoarele HDI si la Ford? In urma unei colaborari, e drept. Dar colaborarea asta a insemnat ca Ford sa "sara" cu banul (ca aveau de unde) si PSA cu tehnologia HDI. Este o chestie tipic americana, ei dau banii, altii tehnica si totul e frumos. Asa a facut si GM cu Fiat si, in trecut, cu Yamaha (vechile diesel-uri de 2.0 (100CP) si 2.2 (125CP) care erau pe Opel).
Mai vrem stiri de astea...Fara numaaar!
Sa moara dushmanii lu' bemve, ca acu are motoare MEID IN FRANS, MANCACIAS!
(de prin 2005 practic http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/PK_PSA_BMWGroup_June2005_eng1119344514.pdf )
:DDD