BMW și Mercedes, vânzări trimestriale scăzute. Concurența din China, una dintre cauze

de Alexandru Monenciu
Joi, 10.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW și Mercedes-Benz anunță scăderea vânzărilor trimestriale. Două dintre cauze ar fi cererea redusă, dar și concurența strânsă din China, cea mai mare piață auto din lume.

În prezent, China este cea mai mare piață auto din lume. Aproximativ o treime din profiturile producătorilor auto germani, inclusiv BMW și Mercedes-Benz, vin din țara asiatică.

Tocmai de aceea, ei au fost printre cei mai mari contestatari ai noilor tarife vamale suplimentare pe care Uniunea Europeană intenționează să le impună vehiculelor electrice provenite din China. Desigur, în contextul în care autoritățile de la Beijing au amenințat cu represalii.

Se văd deja urmările acestor decizii. Cererea de vehicule cu zero emisii a scăzut, concurența din China este tot mai strânsă, iar costurile de producție sunt tot mai mari.

BMW și Mercedes-Benz tocmai au anunțat că, în trimestrul trei din 2024, vânzările lor au scăzut cu 13%, respectiv cu 3%. Mai mult, livrările pe piața chineză au scăzut cu o treime pentru BMW și cu 13% pentru Mercedes-Benz.

Totodată, în timp ce constructorul din Stuttgart a vândut cu 31% mai puține vehicule electrice, la nivel global, în trimestrul trei din 2024, BMW a înregistrat un avans de 10%.

via Economica

Comentarii (10)

  • nu-i bai
    o sa-i salveze taxele UE pe masinile electrice chinezesti. sau nu.
    8 3
  • spaclu lu manole
    Si-au facut-o cu mana lor. Le-au dat tehnologia, i-au invatat R&D, iar acum culeg roadele.
    Lacomia si prostia de obicei merg mana in mana.
    4 4
  • Felicitari UE.
    Inca o decizie inteleapta cu taxele impuse masinilor electrice chinezesti.
    Asteptam si mai multe pierderi dupa ce chinezii nu vor mai vrea joint venture cu germanii.
    5 10
  • Cred că era inevitabilă situația. Nici un mare producător nu putea să nu intre pe piața din China, iar strategia de acolo o știm. Obligativitatea asocierii 50/50 a fost clar un abuz și o metodă de a prelua know how-ul. In plus orice companie cu bani poate angaja cam pe oricine. Este care pe care, asa cum in trecut era Audi, BMW și Mercedes și nu era suficientă piața pentru toți. In plus puterea de cumpărare scade, oferta este mult diversificată si nu în ultimul rând mașina nu mai reprezintă ceea ce reprezenta acum 20 de ani. Suntem în “furtună perfectă”, scapă cine se concentrează și adaptează la ce vrea și poate cumpăra piața.
    12 4
  • Orice creștere are și descreștere, nu există creștere continuă decât în capul unor marketati ce știu doar limba corporateza.

    Piata din China este suficient de mare sa absoarbă miliardele de electrice construite de ei, nu de alta dar populația lor este mult mai mare decat toată Europa și SUA la un loc, deci este normal c-a devenit cea mwi mare piața, sa fie la ei acolo zic eu, cât despre Bmw și Mercedes, România îi așteaptă, cât de rău poate fi ? :)
    11 2
  • @dan_grc
    Nu poate fi prea rau, doar falimentul si pe ei nu ii mai cumpara nimeni.
    Orice crestere are si descrestere, mai ales la DIZAL. Acolo e prapad.
    Vine imediat UE si cu amenzile pentru nereapectarea noilor norme de poluare.
    3 14
  • Avand in vedere faptul ca ești mare amator de statistici, bagă niște săpături și vezi cum s-a descurcat Bmw pe primele nouă luni, global, scăderea este puțin peste 2%, cu o mică creștere pe Europa, practic scăderea totală mică pe 2024 vine de la piața din China, așteaptă sfârșitul anului sa vezi ce scăderi vor avea alții, Bmw este ok, mai ales ca vine după mulți ani consecutivi de creștere continuă, ti-am mai spus ca nu are rost sa aștepți falimentul, nici dacă n-ar mai vinde nimic în China .

    Vedem peste câțiva ani câte mărci chinezești vor rămâne în picioare, sunt destule și acum cu probleme .
    10 2
  • @dan_grc
    Ia uite ce statistici faine fac strainii:
    https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?s=603a033b4965f1ba1adb39ebb7942785&t=2079192
    Cica astia cu BMW-urile sunt atat de cocalari, ca nu isi permit si fura parti din ele.
    Deci pentru ca urmaresti statisticile, sa tii cont de urmatoarele:
    80% din troacele obosite BMW au fost implicate CEL PUTIN ODATA in accidente.
    BMW e una din cele mai furate marci auto.
    Soferii de BMW-uri sunt cei mai prosti din lume.
    Cam astea ar fi in mare statisticile cu care se lauda marca.
    Multumit?
    1 7
  • @dan_grc
    Avand in vedere ca iti plac statisticile, te pot anunta ca in timp ce BMW si Mercedes merg la vale, Volvo a inregistrat cresteri de peste 10% la vanzari in primele 3 trimestre din 2024 comparativ cu anul trecut.
    Deci nu toti se duc la vale.
    Se pare ca le plac chinezariile la multi, sau poate ca nu sunt toate Volvo Made in China asa cum crezi tu???
    Si spre deosebire de germani care au ca piata principala CHINA, la Volvo principala piata e Europa!
    "Europe remained the most important global market for Volvo. Sales reached 294,794 cars during 2023, an increase of 19%. Volvo Cars’ line-up of Recharge cars, with a fully electric or plug-in hybrid powertrain, accounted for 59% of all Volvos sold in Europe in 2023."
    Deci germanii se apleaca la chinezi, dar tu tot o arzi cu Volvo Made in China, ca aia sunt patronii si aia ii conduc si ei dicteaza ce si cum.
    Puneti mana pe carte baieti, ca altfel considerati ca orice troaca BMW DIZAL e masina.
    Deci recapitulam: germanii se duc la vale in timp ce chinezii cu al lor Volvo sunt pe val si cresc!
    Trezirea!
    1 7
  • @prostovan electric
    Diesel crește natural. Cei care au treabă pe autostradă folosesc exclusiv diesel.
    Vezi-ți de trotinetă, ești degeaba, consumi aer!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru