China oferă subvenții generoase pentru producătorii locali de mașini electrice și baterii, o măsură care s-a dovedit a fi de succes.
Dar există și un dezavantaj, cel puțin pentru constructorii de automobile europeni: chinezii produc mai multe mașini decât pot vinde pe piața locală, astfel că se gândesc să le comercializeze și pe alte piețe, la prețuri mai mici decât competiția.
Tocmai din acest motiv, Uniunea Europeană realizează o investigație și vrea să impună taxe de import mai mari pentru mărcile chinezești, pentru a proteja industria auto de pe Bătrânul Continent. Raportul va fi publicat la finalul anului.
BMW și Mercedes-Benz, mărci care au uzine în China, sunt împotriva acestei măsuri. Cele două nume grele din industrie susțin că astfel de taxe de import ar încetini tranziția europeană către mașini cu zero emisii.
"Suntem de părere că industria noastră nu are nevoite de protecție. Nu există un Green Deal în Europa fără resurse din China," a declarat șeful BMW, Oliver Zipse.
CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, este de acord cu omologul său.Mai mult, aceștia susțin că UE nu ar trebui să crească taxele impuse mașinilor electrice venite din China ci să le scadă.
De cealaltă parte, șeful Renault, Luca de Meo, a publicat recent o scrisoare către UE în care cere mobilizarea tuturor producătorilor de automobile de pe Bătrânul Continent pentru a contracara "invazia" chineză.
via Carscoops
Vrajeala pietei libere nu functioneaza cand un producator beneficiaza de sustinerea guvernului.
Invazia unui produs ieftin te poate stimula pana la un punct. Apoi, incapabil sa cobori pretul, intri in lipsa de fonduri pentru R&D, productie, salarii, etc.
Azi ne-au dat pilulele alea bune care ne fac sa aberăm corect gramatical.
'rai al dreaq cu sugiucul tău!