BMW și Jaguar Land Rover au semnat de curând un parteneriat pentru dezvoltarea în comun a sistemelor de propulsie pentru mașinile electrice pe care le vor lansa în viitor.
Astfel, BMW va lansa anul viitor a cincea generație a tehnologiei pentru sistemele de propulsie electrice prin intermediul SUV-ului electric iX3 (foto). Ulterior, inginerii BMW vor colabora cu inginerii Jaguar Land Rover pentru îmbunătățirea acestei tehnologii în cadrul viitoarelor modele pe care le vor lansa.
Parteneriatul ar urma să fie extins, iar BMW și Jaguar Land Rover să împărtășească diferite motorizări “tradiționale”, conform surselor publicației Autocar.
Jurnaliștii britanici susțin că BMW va furniza motoare cu combustie internă către Jaguar Land Rover. Astfel, JLR ar urma să-și reducă investițiile în acest sens și să se concentreze pe dezvoltarea motoarelor electrice pentru BMW.
Colaborarea va avea loc în cadrul unei echipe comune de ingineri care va fi localizată la Munchen, însă producția efectivă a sistemelor de propulsie va avea loc la propriile unități de producție BMW și Jaguar Land Rover.
În plus, cei doi producători își propun să achiziționeze împreună materia primă necesară pentru sistemele de propulsie, cu scopul de a reduce costurile.Pentru moment, BMW și Jaguar Land Rover nu au anunțat când vor lansa primele modele electrice bazate pe noul parteneriat.
Via Autocar
Astăzi: repetiţia este mama transformării garantate în zombi…
Banul înseamnă “limbajul comun”` care facilitează globalizarea, chiar şi dacă Zeus Profitus ar preţui…conservarea identităţii de limbă/neam/patrie. La urma urmei, patriot (sau suveranist sau “iliberal”) cu burta goală şi/sau neconectat high-tech n-ai să găseşti nicicum, niciunde şi nicicând…
Ştiu, ştiu, nu-mi spune: GM este mult mai “precoce” la capitolul “interşanjabilitate” tehnică…Iar faptul că acest proces se desfăşura (doar) între diviziile aceleiaşi companii nu constituie o justificare…morală.
Măcar că astăzi ştim un aspect: “corporate engines”…Toată lumea se aprovizionează din aceeaşi bancă de organe, iar performanţa individuală (a unui model) se explică prin suma şi senzaţia de monolit a tuturor factorilor constitutivi, nu prin particularităţi de marcă, precum altădată, chiar dacă, axiomatic, nimeni nu confundă…emblemele. Pe de altă parte, costurile suferă mult visata “reducere”, motiv pentru care dosurile celor din conducere capătă proporţii :) În atare condiţii, gravitaţia acţionează cu şi mai multă convingere, în scopul “lipirii” de scaune a pomenitelor zone anatomice.
Ehei, Dane, am atins punctul sensibil, nu? Recte câştigul personal al tuturor celor implicaţi în “colaborare”. Bietul Fusione a murit cu sufletul greu, neîmplinit, că nu s-a ales cu avantajele pe care le generează (ceea ce deja a devenit o…cutumă auto) acest tip de interacţiune, chipurile, inginerească.
Apropo, la un moment dat eu am crezut (bătând aluzii pe AM) că se va produce o apropiere între BMW şi…FCA, în ideea că italo-americanii vor să se înfrupte din tortul “premium” al münchenezilor, iar aceştia, la rândul lor, ar fi interesaţi să valorifice coroana SUVo-citadină a lui Jeep…S-a întâmplat ceva oarecum similar, dar cu Land Rover pe postul lui Jeep. Probabil fiindcă, în privinţa interioarelor lui LR, BMW putea, până deunăzi, doar să viseze! Nu mă refer la calitatea materialelor/finisărilor, ci la imaginea în ansamblu. “Dar Cullinan?”. Nu-i hărăzit impactului de…masă. LR le-ar garanta nemţilor semnătura inconfundabilă a design-ului englezesc şi, totodată, o gamă de preţuri mai prietenoase cu prostimea planetară. Başca înţelegerea ar decurge mai uşor şi datorită politicii…fiabilităţii.
Bine, bine, în principal “tehnologiile viitorului” le aduc, sub acelaşi acoperiş, pe cele două reputate grupuri. Dar, dacă există şi alte promisiuni, de ce să nu pună accentul şi pe ele?
Normal că speculez…În lumea lui “orice este posibil”.