BMW si Fiat pregatesc in secret o colaborare

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 28.01.2009
Fiat si BMW ar putea sa imparta in scurt timp platforme si motorizari. Totul pentru o reducere substantiala a costurilor.

Presa germana sugereaza faptul ca Fiat si BMW vor anunta in scurt timp debutul unei noi colaborari. Dupa ce in vara anului trecut se vorbea de posibilitatea ca cele doua companii sa dezvolte impreuna platforma si arhitectura viitoarelor modele compacte si mici de la Mini si Alfa Romeo, legatura dintre germani si italieni revine in actualitate.

De aceasta data, intelegerea va prevede ca Fiat si BMW sa faca un schimb platforme-motoare. Astfel, in timp ce Fiat va beneficia de motoarele compacte cu patru cilindri ale celor de la BMW pentru a le utiliza pe modelele Alfa, BMW va primi platforma C-Evo a celor de la Fiat, pe care este dezvoltat in acest moment inlocuitorul lui Alfa Romeo 147. Conform zvonurilor aparute in presa, un eventual succes de piata al acestei colaborari va duce la o continuare a acesteia, cu BMW si Fiat construind o platforma comuna, care va fi utilizata la dezvoltarea viitoarelor Grande Punto si Seria 1.

Un alt segment in care BMW si Fiat ar putea sa colaboreze este cel al modelelor mini de oras.

Se stie deja faptul ca BMW pregateste o noua generatie a clasicului Isetta, in timp ce Fiat pregateste un nou Topolino, astfel ca o legatura de genul Fiat 500-Ford Ka pare foarte naturala in acest moment.

via | MotorAuthority

Comentarii (10)

  • fiat -bmw
    domnule redactor, citesc publicatia Automarket de ceva timp si observ un anume fapt care ma ingrijoreaza in legatura cu capacitatea dvs. deontologica.

    Orice articol cu Fiat sau in legatura cu Fiat este o sinteza de elogii ascunse si directe la adresa marcii italiene si nu ma pot abtine sa nu pun in balanta asta cu faptul ca ati fost intr-un drive -test de 3 saptamani cu un Fiat Croma (am citit materialele).

    Nu o sa fiat niciodata la nivelul BMW, iar platforma C-Evo o va folosi pe un mode Mini, nicidecum pe un BMW - lucru care era corect sa-l specificati.

    Daca va fi o alianta, va fi una intre companii si nu va avea o repercusiune asupra modelelor BMW. Ce sa ia BMW de la Fiat? Doar nu-s nebuni?

    Pe scurt, Fiat va cumpara motoare de la BMW mai ieftin in schimbul unor platforme, ca e criza si nu-s lichiditati - e un fel de troc, nu o colaborare. Iar despre faptul ca Grande Punto va fi egalul lui BMW Seria 1, nici sa nu visam! Fiat cu ce sa contribuie? cu fanii lui Juventus ? :)))
    0 0
  • mircea
    Mircea Mester
    Stimate cititor,

    Probabil nu stapaniti foarte bine semantica termenului "elogiu". Recititi articolul de mai sus si inlocuiti "Fiat" si "BMW" cu numele oricaror alte marci de pe piata. E un articol echilibrat, informativ, legat de o eventuala colaborare intre doua parti. Atat si nimic mai mult.

    As dori sa imi indicati un singur epitet elogios sau macar pozitiv legat de oricare dintre parti in articolul de mai sus. Dupa ce o sa il vad, o sa va ascult cu placere parerile ulterioare.

    Multumesc.

    Mircea Mester.
    0 0
  • mda
    e ceva normal.....in criza asta ca sa mai scape de costuri cred ca ca bmw si cu dacia ar colabora......atata timp cat este profit.......plus ca fiat de la un timp etaleaza calitate si fiabilitate destul de buna fatza de ce era nainte....iar motoarele diesel(multijet) is printre cele mai bune motoare diesel.....nu e fiat cel mai mare producator de masini din lume dar a crescut mult in ultimii 3-4 ani de la panda incoace......gogo cred ca tu esti cu un deceniu in urma.....pe atunci fiat avea probleme cu fiabilitatea,scartaituri in interior la scaune si la bord etc........
    0 0
  • Gogo spune un adevar
    Domnul Mester are experienta in a proteja maginea Fiat. Mi-a sters un post de pe blog in care comentam negativ Fiat si alianta cu cei de la Chrysler.

    Cat despre masinile Fiat, va propun un test comparativ (facut de cititori nu de redactori) cu toate masinile concurente Panda, Grande Punto si Bravo. veti intelege exact care e locul Fiat - intre mijlocul si coada clasamentului.
    0 0
  • razvan
    vai de capu vostru
    danao.......esti incult.......eu am un grande punto si is destul de multumit de ea......ce tot aveti cu fiat........inainte era o masina cam cu o proasta fiabilitate da asa cum spune davyd a crescut mult in ultimii ani.......uitate la vechiul punto si noul grande punto si o sa vezi schimbari mari.......daca eu as face un test comparativ.....as pune grande punto impreuna cu renault clio opel corsa peugeot 207 pe primu loc din clasa mica......iar dintre toate astea fiatu e cel mai dinamic si are tinuta de drum cea mai sportiva........toti specialistii ar spune asta.....nu voi niste fraieri care traiti doar din citit reviste cu masini......si atat......si apoi sariti cu parerea......vai taceti daca nu stiti.....piata auto sa schimbat mult in ultimii ani......uitativa la hyundai si la kia....ce au fost si ce au ajuns.......uitativa la alfa romeo si lancia.......astazi nu mai prea vezi masini proaste scoase pe piata....poate chinezii cu copiile lor......
    0 0
  • cuoresportivo
    fiat
    Fiat are tehnologie.. fiat au inventat common rail si l-au vandut lo bosch pentru ca erau aproape de faliment, fiat au facut prima masina de serie cu turbo diesel si prima masina cu common rail pe diesel... fiat este o firma inovatoare care merita mai mult respect din partea voastra, cunoscatorii din ziua de azi, ce sa la faci doar de bmw stiu
    0 0
  • PT Razvan :realitatea cruda
    Razvan : Am condus Grande Punto al unui prieten 800 km. Are plastice mai proaste la interior si e mai zgomotos (cel putin diesel-ul) decat Clio si 207. Ambii concurenti au motoare mai puternice si mai potrivite masinii . Polo sta mai bine pe drum si are un sasiu+caroserie mai sport decat toate de mai sus. Nu vorbim de RS, GTI (apropos: vedeti unde se situeaza versiunea Sport Grande Punto intre astea)

    Bine ca esti tu cult...
    0 0
  • Pt cuoresportivo : nu te lasa mintit
    Nu mai fi o victima de marketing si nici superficial informat : common rail nu au avut bani sa il termine cei de la Fiat si a fost un proiect finantat si care a fost terminat sub numele lui Bosch.

    Istoria Fiat o fi interesanta, dar cand cumpar azi vreau o masina buna acum nu un nume din istorie. De asta conduc Volkswagen.

    Nu va mai lasati minititi si fiti sinceri cu voi. Mergeti la dealer in orasul vostru si inainte sa vumparati vreun gunoi, comparati-l cu masinile concurente si faceti calcule.
    0 0
  • mda danao......vw e o masina buna....dar in ultimii ani nu au impresionat cu nimic.......scot masini ce te astepti sa le scoti......inainte sa apara golf 6 deja stiam cum o sa arate...daca continua cu marketingul asta eu iti desenez amu pe foaie cum o sa arate golf 7.......fiat kia si hyundai au facut cele mai mari progrese in ultimii ani........nus mai buni ca vw sau toyota da daca treaba merge asa inca vreo 10 ani.....tare ma tem ca atunci vw o sa trezeasca in urma lui hyundai kia si fiat........nu e de ajuns sa scoti o masina buna pe piata.....ca sati castigi clienti cat mai multi trebe trebe sa impresionezi cu ceva........spunemi sincer cu ce te impresioneaza acum pe tn vw???cu un golf 6 care jumate ii golf 5..........cu un jetta care jumate ii passat si jumate golf 5.....or fi bune masinile astea....da daca se pricep asa bn la calitate si fiabilitate de ce dracu scot asa urate masini......passat cc arata fain....da cand te sui in spate dai cu capu de plafon......si ce pret are.......ca e aproape de doua ori mai scump ca concurentii lui..........uitate la golf 6 ce pret are....o aparut din octombrie la noi pe piata si eu de abia am vazut una.....o fi buna ca fiabilitate sau calitate da uitate ce preturi are focus astra sau bravo.....care ca calitate si fiabilitate is destul de aproape de golf....si la ce oferte si disconturi au acum pe piata clar nu merita sati iei golf 6.....uitate la istoria lui golf si vezi ca se vinde din ce in ce mai slab.......e in frunte inca da nu va fi mult daca continua asa.........
    0 0
  • pollo e un jaf de masina
    fiat scoate masini mai bune in ultimu timp din cauza faptului ca sia schimbat oamenii de la conducere.....intreaba orce specialist de masini despre luca de meo sau despre sergio marchionne ai o sa auzi numai cubinte de lauda.....punete tu in locu lor si o sa vezi cat de greu ii sa ridici un fiat care prin 2003 era aproape de faliment.....astazi fiat nu e cel mai mare producator de masini si no zis nimeni asta.....mai au ei inca probleme de fiabilitate.....nu e asa usor sa scapi de astfel de probleme......nu au inca un interior finisat foarte bn.....dar au crescut totusi fatza de vechile modele din anii trecuti...si sa fim seriosi....nici clio sau 207 sau piele alcantara la interior...cat despre pollo ce sa zic.....eu un model terminat .....anu asta apare model mai nou....si tu zici aici ca e mai sportiva ca grande punto....sa fim seriosi...numa uitandute la ele vezi care e mai dinamica.......si eu mam urcat intrun pollo de mai multe ori si in spate am stat destul de naspa mai ales la picioare......ca de abia ai putin spatiu......pt mn pollo e cel mai slab concurent din cls mica......poate cu kia picanto mai poate concura........nici nui de mirare ca e inlocuit........
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru