Schimbări estetice
Primele schimbări estetice pe care le remarcăm se numără noua grilă BMW, noile părţi inferioare ale barelor de protecţie şi noile faruri full-LED integrate în standard. Gama de culori a fost împrospătată cu nuanţe precum "Jatoba metallic", "Cashmere Silver metallic", "Glacier Silver metallic", "Mediterranean Blue metallic" şi "Melbourne Red metallic", în timp ce capitolul personalizare este completat de noi modele de jante din aliaj şi o gamă de materiale, culori şi finisaje extinsă atât pentru varianta standard, cât şi pentru pachetul Individual.
La fel ca fraţii săi mai mici, Seria 6 poate fi comandat în două linii diferite de design, pe lângă versiunea M, care au fost denumite "Design Pure Experience" şi "Design Pure Excellence". Cele două pun accentul pe latura sportivă, respectiv pe latura luxoasă a unui Seria 6, în funcţie de pachetul ales. Oricărei versiuni alese i se pot adăuga elemente din gama Individual sau din pachetul M.
Tehnologie
Acesta din urmă este un tempomat adaptiv cu funcţie de frânare şi Stop&Go, căruia i-a fost implementat un sistem de frânare automată la un impact iminent cu un pieton sau cu un alt vehicul, funcţia respectivă funcţionând până la viteza de 60 km/h. Pe lângă elementele noi menţionate mai sus, gama include şi sistemele tehnologice clasice cu care ne-a obişnuit marca BMW, de la senzori de parcare până la iDrive şi comenzi vocale.
Motorizări
Exceptând versiunile de caroserie ale modelului M din gama Seria 6, BMW oferă un diesel şi două motoare pe benzină în această gamă, toate oferite exclusiv cu transmisie automată şi respectând normele Euro 6. Oricare dintre ele în afară de cel aferent M-ului este oferit atât în versiuni cu tracţiune integrală, cât şi în versiuni cu tracţiune spate. Propulsorul alimentat cu motorină poartă denumirea 640d şi este în realitate un motor de 3.0 litri cu tehnologie TwinPower Turbo. Indiferent de caroseria căruia îi este asociat, acesta are 313 CP la 4.400 rpm şi 630 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm.
Unitatea entry-level în gama pe benzină este 640i, care este tot un motor de 3.0 litri cu tehnologie TwinPower Turbo. În cazul lui 640i, vorbim despre 320 CP între 5.800 şi 6.000 rpm şi de un cuplu maxim de 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm. Al doilea propulsor pe benzină din ofertă este cel care stă sub capota lui 650i. Acesta este un V8 twin-turbo de 4.4 litri care livrează 450 CP la 5.500 rpm şi 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm.
M6 Coupe, Cabriolet şi Gran Coupe
Motorizarea lui M6 este un propulsor V8 twin-turbo de 4.4 litri, care se mândreşte cu 560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm şi cu 680 Nm pe o plajă largă de turaţii, între 1.500 şi 5.750 rpm. Indiferent de caroseria pe care este montat, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar modelele ar putea atinge 305 km/h dacă ar fi eliminată această restricţie. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h pentru M6 durează 4.2 secunde pentru Gran Coupe şi Coupe, în timp ce versiunea Convertible (decapotabilă) necesită 0.1 secunde în plus, totalizând un „inacceptabil” 4.3 secunde.
Pentru momentele în care M6 nu este condus la limită şi merge prin oraş în trafic bară la bară, transmisia M DCT Drivelogic cu şapte trepte şi două ambreiaje beneficiază de un "Asistent la viteză redusă", care asigură rularea confortabilă la viteze de până la 15 km/h cu posibilitatea schimbării treptelor în acest interval fără o întrerupere perceptibilă a fluxului de putere.Pentru cei care sunt insuficienţi cei 560 CP ai lui M6, există şi pachetul Competition, care urcă puterea maximă la 575 CP între 6.000 şi 7.000 rpm, iar cuplul maxim atinge 680 Nm pe o plajă cuprinsă între 1.500 şi 6.000 rpm. Resursele sporite asigură un timp 0-100 km/h redus cu o zecime de secundă pentru orice variantă de caroserie a lui M6, în timp ce consumul mixt este de 9.9 litri la sută pentru Coupe şi Gran Coupe, respectiv 10.3 litri la sută pentru versiunea Cabriolet, la fel ca la versiunea standard a motorizării lui M6.
Via BMW
BMW nu iti stie gusturile sa iti faca masini.
Eventual arunca o privire in bordurile de la Audi.