În cadrul evenimentului dedicat inovațiilor Grupului BMW, constructorul bavarez a dezvăluit și un tren de propulsie hibrid dedicat modelelor sale de talie mare. Acesta vine cu mult mai multe resurse și cu o complexitate ceva mai mare decât ceea ce descoperisem inițial pe versiunea hibridă alimentaă la priză a viitorului BMW Seria 3 facelift.
BMW Seria 3 facelift va avea o versiune hibrid cu un consum care ajunge la doar 2 litri/100 de kilometri
Soluția de propulsie nouă a fost dezoltată în cadrul unui proiect Efficient Dynamics, desfășurat la Munchen, și instalată sub caroseria unui BMW Seria 5 GT, transformat într-un concept ecologic. Scopul ansamblului hibrid este acela de a oferi o rulare electrică performantă, ca în cazul revoluționarului Tesla Model S.
Rețeta Power eDrive
Prototipul Seria 5 GT dezvăluit în cadrul evenimentului dedicat inovațiilor folosește un motor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri, capabil să dezvolte 230 de cai putere. El este asociat unor motoare electrice, două la număr, derivate din unitatea actualului i3.
Primul motor electric este montat în interiorul transmisiei Steptronic și dezvoltă puțin peste 200 de cai putere. Al doilea este montat pe axa posterioară și livrează 270 de cai putere. Această rețetă a primit numele Power eDrive, sugestiv pentru totalul celor 670 de cai putere și 1015 Nm dezvoltați de ansamblul hibrid.Franz Drescher-Kaden, inginerul care a condus dezvoltarea tehnologiei hibride, susține că „motoarele electrice asigură două treimi din puterea totală, dovedind că BMW poate pune accent și pe performanța unui propulsor cu zero emisii.”
Autonomie electrică de 100 de kilometri
Cele două motoare electrice sunt ținute în viață de o baterie litiu-ion de 20 kWh, capabilă să asigure o rulare fără emisii pe o distanță de până la 100 de kilometri. Încărcarea ei se va face chiar și dela o priză de uz casnic.
În aceste condiții, autonomia totală a conceptului Seria 5 GT Power eDrive este de 595 de kilometri. Ea ar fi putut fi mai mare, dar, pentru a reduce masa totală, BMW a înlocuit rezervorul standard de 70 de litri al lui Seria 5 GT cu unul mai mic, de numai 30 de litri.
Benzina ține în viață motorul convențional, care acționează și ca generator de energie pentru celelalte două agregate electrice, dar și ca sursă directă de propulsie atunci când este nevoie de toată puterea. Configurația gândită de BMW face ca motorul pe benzină să acționeze roțile din față, în vreme ce axa posterioară este acționată de o unitate electrică.
BMW promite că noul Seria 5 GT Power eDrive este mai rapid decât versiunea standard alimentată cu motor V8 de 4.4 litri și 444 de cai putere (550i GT). Pe viitor soluția regăsită astăzi sub capota modelului de familie ar urma să fie folosită și alte modele mari din gama BMW: viitorul SUV cu șapte locuri X7, noile X5, Seria 7 sau X6. Chiar și Rolls Royce ar putea înlocui motorul său V12 de 6.8 litri cu această configurație.
intreb si io, asa, de curiozitate
https://www.youtube.com/watch?v=Z7hWCuZVkBw
Rusinica BMW !
Vorbesti serios? Chiar crezi ca versiunea de serie va avea aceleasi evacuari?
Nu conteaza cum va fi (daca va fi) versiunea de serie. Eu vorbeam de cum se prezinta - in vazul publicului - un exemplar BMW (chiar daca e concept.
exagerezi, ba parca nu :)
nu sunt singurii care aveau modele "hibride" cu motor electric de 20CP drept apendice unuia clasic de 200CP.
Dar poate lucrurile se vor schimba.