Actuala generație BMW Seria 5 a bifat peste 600.000 de comenzi (sedan și break), iar producătorul german a pregătit o serie îmbunătățiri dedicate modelului de clasă mare.
Constructorul bavarez a pregătit pentru BMW Seria 5 facelift o serie de modificări la nivel estetic, îmbunătățiri pentru interior și o gamă variată de motorizări diesel, benzină și plug-in hybrid.
BMW Seria 5 facelift: date esențiale
● BMW Seria 5 facelift este mai lung cu 27 de milimetri comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. În același timp, versiunea break a crescut cu 21 de milimetri. Conform oficialilor germani, atât Seria 5 facelift, cât și Seria 5 Touring facelift au o lungime de 4.963 de mm. Restul dimensiunilor au rămas neschimbate.
● Coeficientul aerodinamic anunțat de nemți pentru modelul de clasă mare este de 0.23 (0.26 în cazul break-ului).
● În partea frontală, BMW a pregătit o grilă cu dimeniuni mai mari, faruri cu o semnătură luminoasă nouă și prize de aer ceva mai generoase. Standard, Seria 5 facelift va fi echipat cu faruri cu LED, iar clienții vor putea opta și pentru versiuni matrix sau cu laser. Pentru partea din spate, nemții au ales să ofere stopuri cu o semnătură luminoasă diferită.
● La fel ca până acum, BMW Seria 5 facelift va putea fi comandat și cu un pachet M Sport. Acum, acesta integrază un spoiler frontal restilizat, rame speciale pentru prizele de aer, lamele din aluminiu pentru grila frontală și un difuzor spate nou.
● Paleta de culori a fost și ea îmbunătățită, iar clienții vor putea alege noile nuanțe Phytonic Blue și Bernina Grey Amber Effect. Standard, Seria 5 facelift va fi echipat cu jante cu diametrul de 17 inch, însă opțional există versiuni care ajung până la 20 de inch.
● Standard, BMW Seria 5 facelift va fi echipat cu un sistem de climatizare automat cu funcții extinse, butoane High-gloss Black pe consola centrală și ecran central cu diagonala de 10.25 inch (opțional de 12.3 inch). Tot standard, BMW oferă scaune cu reglaj electric îmbrăcate în material textil sau material textil și Alcantara (pentru versiunile cu pachet M Sport).
● Opțional, clienții vor putea comanda scaunele sport M disponibile până acum doar pe M5, dar și o tapițerie Sensatec.
● Volumul portbagajului va fi tot de 530 de litri (410 litri în cazul versiunilor plug-in hybrid). BMW Seria 5 Touring facelift promite un volum de încărcare minim de 560 de litri (430 de litri pentru variantele PHEV).
● BMW Seria 5 facelift va fi disponibil în două versiuni plug-in hybrid. Prima dintre acestea va purta numele de 530e și va fi disponibilă atât pe sedan, cât și pe versiunea break (din toamna acestui an).
● Versiunile BMW 530e Sedan și 530e xDrive Sedan vor fi echipate cu motorul pe benzină de 2.0 litri cu 184 de cai putere și cu un motor electric de 109 cai putere.
Sistemul va dezvolta 252 de cai putere, însă mulțumită funcției XtraBoost, puterea maximă ajunge la 292 CP (timp de 10 secunde prin activarea modului Sport). Cuplul motor anunțat de nemți este de 420 Nm.● Versiunea BMW 530e Sedan va avea o autonomie electrică de 62-67 de kilometri, în timp ce varianta 530 xDrive Sedan promite o autonomie cuprinsă între 56 și 58 de kilometri.
● Pentru prima dată în gamă își face apariția și Seria 5 Touring plug-in hybrid. Modelul va fi disponibil tot în două versiuni: 530e Touring facelift cu autonomie electrică cuprinsă între 58 și 62 de kilometri, și 530e xDrive Touring facelift cu o autonomie de 53-56 de kilometri.
● O noutate în gama BMW este varianta PHEV 545e xDrive Sedan. Modelul va fi echipat cu motorul pe benzină de 3.0 litri cu 286 de cai putere și motorul electric de 109 cai putere. În total, sistemul plug-in hybrid livrează 394 de cai putere și 600 Nm, iar autonomia anunțată de nemți este cuprinsă între 54 și 57 de kilometri.
● Standard, toate versiunile plug-in hybrid vor fi echipate cu tehnologia Active Sound Design gândită special pentru avertizarea pietonilor (funcționează în modul electric până la viteze de 30 km/h).
● De asemenea, clienții viitorului Seria 5 facelift vor putea opta pentru patru motorizări pe benzină și trei unități diesel.
● Versiunea de bază (520i Sedan și 520i Touring) propune un motor pe benzină de 2.0 litri cu 184 de cai putere și 290 Nm. A doua variantă pe benzină (530i) va fi echipată cu un motor de 2.0 litri cu 252 de cai putere și 350 Nm, în timp ce versiunea 540i va miza pe un propulsor de 3.0 litri cu 333 de cai putere și 450 Nm.
● Vârful de gamă va fi reprezentat de varianta M550i xDrive (disponibil doar în cazul sedanului). În acest caz, motorul V8 de 4.4 litri dezvoltă 530 de cai putere între 5.550 și 6000 rpm și 750 Nm între 1.800 și 4.600 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.8 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 250 km/h.
● Intrarea în gama diesel se face cu versiunile 520d și 520d xDrive (sedan și break). Nemții oferă un motor de 2.0 litri cu 190 CP și 400 Nm. A doua versiune diesel va fi disponibilă sub indicativul 530d și propune un motor de 3.0 litri cu șase cilindri care dezvoltă 286 de cai putere la 4.000 rpm și 650 Nm între 1.500 și 2.500 rpm. Cea mai potentă versiune diesel va fi oferită doar cu tracțiune integrală și poartă numele de 540d xDrive. În acest caz, nemții vin cu un motor de 3.0 litri cu șase cilindri care dezvoltă 340 de cai putere și 700 Nm.
● Indiferent de alegerea făcută, toate motorizările vor fi echipate cu o transmisie automată cu opt trepte Steptronic (Steptronic Sport pentru M550i xDrive).
În plus, toate unitățile diesel și benzină cu patru și șase cilindri vor beneficia de un sistem mild-hybrid la 48V.● Pe lista echipametelor opționale, clienții vor găsi mai multe versiuni ale suspensiei M Sport, dar și sistemul de direcție integrală Integral Active Steering.
● Standard, BMW Seria 5 facelift va fi echipat cu următoarele sisteme: cruise control cu funcție de frânare, Speed Limit Assist și Attentiveness Assistant. Pe lista de echipamente opționale, clienții vor găsi următoarele: cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, asistent pentru menținerea benzii de rulare, avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare, avertizare cu privire la traficul din spate și Reversing Assistant.
● Pachetul Driving Assistant Professional include o serie de sisteme care transformă Seria 5 facelift într-un vehicul semi-autonom în anumite condiții de trafic.
● Sistemul de infotainment (BMW iDrive 7.0) permite update-uri de tip "over-the-air" și va fi compatibil atât cu Apple CarPlay, cât și cu Android Auto.
● De asemenea, oficialii constructorului german spun că Seria 5 facelift va fi disponibil cu cea mai nouă versiune a pachetului BMW Maps, dar și cu funcția Drive Recorder. Aceasta folosește camera integrată la nivelul parbrizului pentru a înregistra clipuri video în timpul șofatului. În cazul unui accident, camera se activează automat.
● În momentul lansării, Seria 5 facelift va fi disponibil într-o versiune specială botezată M Sport Edition. Nemții spun că vor produce doar 1.000 de unități, iar pe lista dotărilor standard au inclus următoarele: caroserie în nuanța Donington Grey (rezervată până acum doar pentru M5) sau Tanzanite Blue (disponbilă doar prin intermediul BMW Individual), jante speciale în două nuanțe cu diametrul de 20 de inch, pachet exterior M Sport, suspensie și sistem de frânare M Sport, faruri cu detalii speciale disponibile până acum doar în gama BMW Individual, scaune sport M Multifunction (sedan), tapițerie Dakota Black cu accesorii albastre, centuri de siguranță în culorile BMW M, plafon în culoarea Anthracite, volan și pedale M, praguri laterale M, accesorii de interior din aluminiu și elemente de caroserie cu logo-ul M.
● BMW Seria 5 facelift și Seria 5 Touring facelift vor fi disponibile pe piață începând cu luna iulie.
Este un sistem bun, funcţional, destul de fiabil dar nu se compară cu cel de la Toyota Prius PRIME (PHEV) sau viitorul Renault E-Tech PHEV
Ce este trist că atât Toyota, Renault, Nissan au sisteme hibride şi deci hibride PHEV excelente stau şi ÎNTÂRZIE EXTREM DE MULT cu scoaterea modelelor PHEV
RUŞINOS, STUPID, IDIOT e puţin spus
Dealtfel ei urmăresc profitul rapid dar producătorii de maşini electrice le vor tăia craca iremediabil atât lui Toyota, Renault şi Nissan.
Foarte frumoase aceste BMW, extrem de frumoase, calitative, slăbuţ hibridul dar aici BMW vrea atingerea targetului de noxe şi gândeşte încă în sistem termic, dar hai fie e ok şi aşa, dar 58 km cam puţin !
Măcar un 80 km...
Ceea ce demonstrază că BMW nu sunt serioşi cu electrificarea.... decât în China.
Care face ușu pe Europa la acest capitol. Din păcate.
La fel de subiectiv evaluabil, E60-ul lui Chris Bangle îmi pare în continuare cel mai inspirat luxo-sedan BMW, cu M5-ul V10 aspirat de 507 CP o apoteoză a vremii lui.
Interesantă-n orice caz (eco)tendința scăderii puterii benzinarelor, observabilă și la Mini...BMW-uri (v. Countryman.)
Ăsta-i însă *ordinul de sus* se pare (v. și ieșirea din gama VW a lui Polo GTI sau aproape certa dispariție a genialei Alpine A110).
Sau previzibila hibrido-electrocutare a orice va semăna oarecum cu o sportivă.
...Concluzie (strict a mea): Din greșeală în greșeală, spre victoria finală... :-(
Varianta fara facelift avea o tinuta de drum buna si era destul de confortabila, chiar daca nu avea suspensie pneumatica. Totusi motorul de 2 litri gafaie sub cele doua tone ale masinii, motoarele de 3 litri erau la un alt nivel, diferenta de performanta este mare.
Aș fi de acord că actuala Serie 5 de aici (cea cu facelift) e ceva mai elegantă ca alte modele și ca modelul fără facelift, mai ales versiunea aceea care apare în poze în alb cu spoiler ceva mai cuminte, adică cu linii mai curate și nu cu designul obositor al versiunii în albastru provocat de gurile alea de ventilație imense din spoiler. Dar știu că multora le place.
Pe de altă parte, nu știu ce ne vom face noi plebea în viitor. Mașinile se hibridizează tot mai mult, ceea ce înseamnă că vor fi mai costisitoare la întreținere în caz că se defectează ceva, ceea ce mai departe înseamnă că vor fi tot mai greu accesibile pentru omul de rând în condițiile în care datele ne arată că populația de rând cam sărăcește.
Caut acum ceva pe benzină aspirat (SH), japonez în principal, dar nu musai, cât timp mai pot să găsesc și cât timp ne vor mai lăsa să umblăm cu ele. La cum arată trendurile, restricțiile, supravegherea tot mai mare și influența marelui panda, nori negri par că se apropie în ceea ce privește libertatea...
si mie mi se pare ciudata scaderea puterii motoarelor pe benzina, mai ales ca sant deja dotate cu filtru particule. iar la varianta de baza mini, motor 1.5 de 102 cai si si turbo, mi se pare ......nu gasesc cuvintele potrivite. oare la ce putere sant dezvoltati manjii astia? 4000 ca la un diesel???
In rest, nici nu vreau sa ma gandesc cat o sa fie "amenda" pentru un 3L V6 Diesel cu 700 Nm... :(
După cum ştiţi, eu mi-am destăinuit mai demult calitatea de “auditor”, dar nu mi-am ascuns nici admiraţia pentru BMW-urile de altădată. Apropo, când eram foarte tânăr, le “trasam” membrilor Triadei anumite însuşiri (distincte), în funcţie de categoria socială deservită (după cum observasem eu). Astfel, pe MB îl asociam cu bogătaşii (indiferent dacă “buni” sau “răi”), pe Audi (inclusiv “sportivele” sale) îl vedeam ca predestinat intelectualităţii, iar BMW figura în mintea mea drept jucăria preferată a pişicherilor (atenţia, să nu-i confundăm cu fauna coca & piţi – pişicherii se remarcau printr-un farmec anume; pe alde coca & piţi îi echivalez cu kk & ππ şi nu se limitează sau nu se definesc în resorturi mioritice).
Revenind la prezent, singura hibă serioasă pe care eu, unul, i-o imput firmei müncheneze este…”tabloul de comandă”. Chiar dacă merită apreciat faptul că a reapărut “orientat sport”, precum fusese până la E39 (inclusiv), deşi senzaţia era clar mai accentuată altădată, dar tendinţa actuală nu poate fi contestată.
Desigur, este vorba, în primul rând, despre “tableta de neam prost” – pentru că ecranul tactil stătea atât de bine – “coplanar”, “pierdut” în configuraţie, “non-vedetă” – la generaţia anterioară. Chiar “strică tot” ce poţi evalua în interior. De altfel, de ce credeţi că eu admit “bordul” lui Audi A6/S6/RS6 până la nivelul C6? – ce-i drept, în cazul lui C8 au renunţat la idee, dar au “compensat” cu minimalismul (“impus” de hegemonica A.I.), care îmi repugnă şi mai mult (oricât s-ar pretinde “evoluţie”). Ca să mai zăbovesc pe temă, prin anii ’80 producătorii propuneau nişte “planşe” indiscutabil mai “tehno” şi, deci, mai frapante decât această complezenţă “digitală” de acum, care mie, cel puţin, nu-mi poate inspira decât placiditate, ca să nu conchid că o consider un fiasco fluierător în materie de design auto, în pofida optimismului debordant al “designerilor”, care îşi închipuie că absolut toată lumea “ar trebui”, vorba aceea, să cadă pe spate.
Iar dacă m-aţi întreba ce anume îmi place în mod deosebit la modelul în speţă, v-aş răspunde imediat şi invariabil: spatele! Unul demn de “statutul” lui BMW. Deloc surprinzător, întorc privirea pe stradă după respectiva “parte anatomică” (a modelului nostru). Cât despre semnătura de identitate a mărcii, recte “kidney grille”, ea rămâne acolo (de aproape 90 de ani), neclintită de viforul “evoluţiei”, chiar dacă îşi “permite” să adopte toate formele posibile (imaginativ).
PS. Evident, Dane, “i6 deasupra tuturor”, astăzi exclusiv în variantă “turbată”, dar nu-i bai, cât timp este “premiată” şi încă an de an (de exemplu, de către “Ward’s AutoWorld”), nu? Apropo, aş fi chiar curios pe care motorizare mizează preponderent românii – strict în privinţa Seriei 5, ca să nu “părăsim incinta”. Eu mă hazardez să ghicesc, adorând riscul de a mă înşela: 2L i4 TD (mă dau exemplu pe mine însumi, chiar dacă încă fac parte “din altă ligă”, recte marcă şi segment). Fideli principiului “Vrem o maşină de fiţe, dar care, totodată, să ne protejeze buzunarele”. Ah, maliţia asta; cum de nu face Pământul să se rotească invers?