După o aşteptare chinuitoare pentru fanii mărcii, presărată cu o serie de imagini spion, BMW a decis să dezvăluie în premieră mondială noul Seria 4, varianta coupe a actualului Seria 3. Derivatul cu trei uşi vine momentan sub formă de concept, urmând ca abia apoi să îşi facă apariţia şi în versiunea finală, de producţie, cel mai probabil în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
BMW caută să creeze o logică a numerotării şi, după coupe-uri cu tradiţie, ca Seria 6 şi Seria 8, propune publicului un coupe de segment mediu, etichetat cu număr par, în speranţa că va lămuri şi mai bine intenţiile sale de delimitare a gamei.
Noul Seria 4 preia moştenirea vechiului Seria 3 Coupe şi promite să o ducă mai departe, mizând pe o personalitate proprie şi un design complet diferit de cel al berlinei Seria 3.
Dimensiuni mai mari decât Seria 3
Pe lângă trăsăturile estetice notabile, Seria 4 vine şi cu dimensiuni exterioare noi. Citând comunicatul de presă al constructorului bavarez, conceptul noului coupe propune un ampatament de 2810 mm (cu 30 de mm mai mare decât cel al actualului Seria 3).
Ecartamentul faţă a crescut şi el cu 35 mm (1245 mm) alături de cel spate, care are acum cu 80 de mm în plus (1593 mm). Lăţimea modelului este şi ea mai mare decât a berlinei, cu 44 de mm mai exact (1826 mm).
Nu în ultimul rând, Seria 4 Concept este mai lung (4641 mm) şi are o linie a plafonului mai coborâtă cu 16 mm (1362 mm).Design exterior
La nivel exterior conceptul se individualizează prin aspectul futurist al spoilerelor faţă şi spate, cu prize de aserisire foarte mari, conturate cu ajutorul unor baghete din aluminiu sau crom. Grila frontală, închisă din raţiuni aerodinamice, este conectată la blocurile optice faţă, păstrând astfel o oarecare similitudine cu Seria 3.
Pentru a individualiza cât mai bine coupe-ul, BMW a pregătit un set de LED-uri hexagonale, aceeaşi formă regăsită şi la nivelul ornamentelor spoilerului frontal, dar şi o vopsea unică, botezată Liquid Metal Silver.
lumini LED puternice, sub forma literei L, specific celorlalte modele BMW. Pachetul exterior este completat de un set de jante de 20 de inch, din aliaj, cu un design complet nou în gamă.
Profilul este dominat de linii puternice. de bosaje largi şi de fante de aerisire discrete, înglobate în aripile laterale frontale. Nu în ultimul rând, profilul marchează apartenenţa modelului la segmentul coupe-urilor, cu un stâlp C înclinat mult către partea posterioară. Posteriorul a fost şi el puternic individualizat cuDesign interior
Pentru interiorul conceptului, designerii BMW au ales să apeleze la ajutorul diviziei de personalizare Individual. Cu ajutorul acestora, Seria 4 reuşeşte să ofere o planşă de bord orientată către şofer, cu linii puternice, simple şi funcţii ergonomice.
Liniile bordului continuă şi la nivelul portierei alături de inserţii din aluminiu şi lemn nobil. Pe bancheta din spate, oamenii de creaţie au născocit un contur aparte al scaunelor, un contur ce împarte în spaţiul în doar două locuri.
Pentru a sublinia şi mai mult caracterul exclusivist, Seria 4 vine cu legături din piele, împletite manual şi aplicate la nivelul portierelor şi al consolei centrale, lemn de castan şi praguri embosate şi iluminate cu logo-ul Individual.
Despre gama de motorizări nu există în prezent informaţii oficiale, însă aceasta ar urma să împrumute aceleaşi unităţi regăsite pe fratele cu patru uşi, BMW Seria 3.
pacat ca spoilerele (sigur) nu vor ajunge in productie.......probabil nici manerele portierelor.......
exercitiu de design superb pe o masina gata de productie......
Sper sa nu pastreze impletitura aia de piele din jurul locului pentru pahare. Daca ai varsat putin cafeaua nu mai ai cum sa cureti 100%.
Ca si pozitionare in portofoliul BMW, ii vad rostul doar daca seria 3 scapa de coupe. Altfel or sa se canibalizeze una pe cealalta. Oricum, la sfarsitul zilei, tragi linie si vezi ca BMW a mai primit un 10.
Nu se canibalizeaza pt ca oricum va fi mai scump, de fapt tot timpul un coupe a fost mai scump decat o berlina, iar acum si cu schimbarea denumirii din seria 3 in seria 4 este cu atat mai bine pozitionata.
Fara indoiala ca stiu ei cel mai bine cum sa-si vanda marfa :) Sunt curios daca or s-o scoata si cabrio. Abia astept sa vad cum arata.
deci, pt noi...muritorii ( care eventual, chiar si inainte de criza abia ne puteam permite un GTI sau o Laguna Coupe ( singurul coupe european, aratos la ora actuala la un pret rezonabil ), ma indoiesc ca o vom putea lua de noua :-(
P.S. sunt curios dk vor oferi pe acest coupe acel motor diesel tri-turbo
nu se va canibaliza cu seria 3 coupe pur si simplu datorita faptului ca nu va mai exista un seria 3 coupe/ cabrio! este vb de o redenumire a modelelor: limuzinele si break-urile vir avea cifre impare iar coupe/ cabrioletele vor avea cifre pare!
pe baza seriei 1 se va construi cel mai probabil un coupe/ cabrio seria 2
pe baza seriei 3 un coupe/ cabrio denumit seria 4
pe baza seriei 5 exista copeul/ cabrioletul seria 6
din cauza cifrelor scazute de vanzari ale vechiului seria 8 probabil nu va mai fi oferit un derivat din seria 7 dar nu se stie niciodata!
sa speram ddoar ca acst seria 4 va avea 4 locuri veritabile (continuand traditia predecesorului seria 3 coupe/ cabrio) si nu se va intampla ca la seria 6 caree este un 2+2
Oricat de performanta sau potenta ar fi o masina,daca nu arata bine, parca nu te multumeste pe deplin ..iar acest seria 4 le are pe amandoua. Nu pot sa inchei decat cu un mare "uaaau" .
A5 nu se mai simte singur.. :)
Au curaj sa ofere macar garantie cat Hyundai?
Clientul occidental nu se gandește ca românul să țină mașina 10 ani, deci i se rupe lui de garanție, 2-3 ani sunt indeajuns, la care se mai adaugă si post-garanție pt. eventualele probleme la cutie/motor.
Cam lunga vrajeala dar cam asta e diferenta intre un BMW si un hyundai.