Esential
3.8 | litri/100 de kilometri consumă cel mai economic BMW seria 1, 116d. |
450 | Nm oferă cel mai puternic diesel instalat pe Seria 1, 125d. |
4.4 | litri/100 de kilometri consumă BMW 316d. |
3.8 | litri/100 de kilometri consumă cel mai economic BMW seria 1, 116d. |
450 | Nm oferă cel mai puternic diesel instalat pe Seria 1, 125d. |
4.4 | litri/100 de kilometri consumă BMW 316d. |
BMW anunţă lărgirea gamei de motorizări pentru modelele Seria 1 şi Seria 3. Noile agregate diesel şi benzină erau aşteptate de multă vreme, iar BMW s-a străduit să îşi diversifice oferta noilor modele pentru a se putea adresa unui public cât mai larg.
Mezinul bavarez are parte de un diesel de top, recunoscut după indicativul 125d, propulsat de un motor 2.0, capabil să ofere celui din spatele volanului un total de 218 cai putere şi un cuplu motor de 450Nm, disponibili la 1500 de rotaţii. Cu asemenea resurse, hatchback-ul poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 6.5 secunde, garantând în acelaşi timp un consum mediu de 4.9 litri/100 de km (4.8 litri/100 km când optaţi pentru automata cu opt rapoarte) şi emisii de 129 g/km.
Cea de-a doua opţiune diesel oferită de BMW pentru Seria 1 este şi cea mai economică. Este vorba despre 116d, pus în mişcare de un motor de 1.6 litri, ce livrează 116 cai putere şi un cuplu motor de 260 Nm.
Motorul garantează un consum mediu de numai 3.8 litri/100 de km şi o valoare a emisiilor de 99 g/km. Pe viitor BMW ne promite o versiune mult mai curată a lui Seria 1, 120d Blue Performance, construită pentru a îndeplini chiar şi normele de poluare Euro6.Pentru cei care preferă benzina, BMW a decis să aducă în prim-plan 125i. Spre deosebire de vechiul model, care folosea un motor cu şase cilindri în linie, noul 125i face uz de celebrul motor de 2.0 litri TwinPower Turbo. Acesta livrează 218 cai putere şi 310 Nm, fiind capabil să propulseze maşina de la 0 la 100 de km/h în doar 6.4 secunde (6.5 secunde cu transmisie automată). Consumul mediu anunţat de producător este de numai 6.6 litri/100 km.
Cel mai popular model din gama BMW, noul Seria 3 este cheia succesului pentru germani. Drept urmare e normal ca şi gama sa de motoare să se extindă. Dieselurile 316d şi 318d se folosesc de unităţile 1.6 şi 2.0, care oferă 116 cai/260 Nm, respectiv 143 de cai/320 de Nm.
Cea mai economică alternativă are nevoie de 10.9 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h şi poate atinge o viteză maximă de 202 km/h, garantând în acelaşi timp un consum de numai 4.4 litri/100 de kilometri şi emisii de 115 g/km.
Motorul de 2.0 litri garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 9.1 secunde, o viteză maximă de 210 km/h şi un consum mediu de doar 4.5 litri/100 km.Alături de cele două dieseluri, BMW îi face loc şi versiunii 320i, propulsată de motorul pe benzină 2.0 Twin power Turbo, ce oferă 184 de cai şi 270 Nm. Cu un sprint de 7.3 secunde până la 100 de km/h, 320i se mulţumeşte doar cu 5.9 litri/100 de kilometri.
sau e de fapt 3.0 cu putere mai mica, ca in cazul vechilui 525d ?
-218CP adica mai mult de 100cp / litru, nu sunt masini sport benzina cu raportul asta
-450NM !!!!!
-129g/km
-4,8 consum mediu
Incredibile cifre,
Nu degeaba se numeste Bayerische MOTOREN Werke !!!
Nu e de mirarea de ce Toyota vrea motoare diesel BMW.
Interesante motoarele, in special dieslul de pe 125d. Cuplat la automata in 8 trepte dieselul de 218cp se va simti ca o masina ... BMW :)
320i era pe site bmw.ro inca de la prezentare (daca nu ma insel.. ceea ce este posibil ... acum o luna era sigur...).
stiu eu pe unii care acum 10 ani faceau un motor de 125cp/litru (benzina)
motor al grupului VAG.
Oricum noile motoare sunt foarte misto! Sincer mi-ar placea noul 318D :)
320d este intradevar foarte misto insa necesita si niste costuri suplimentare la achizitie, intretinere, consum ...
Momentan X5 si seria 6 sunt cele mai ok.