BMW Seria 3, modelul premium de clasă medie al mărcii germane, a primit o restilizare la trei ani de la debutul celei de-a şasea generaţii. Cu toate că restilizarea nu marchează o schimbare majoră de design, cum rareori se face în industria auto, modificările sunt importante pentru modelul care realizează un sfert din vânzările BMW la nivel mondial. Un BMW din patru vândute la nivel global în fiecare an este un Seria 3 Sedan sau Touring, ceea ce înseamnă un volum impresionant al acestei platforme în raport cu vânzările producătorului din Munchen.
Schimbările aduse de facelift s-au aplicat în egală măsură atât pentru varianta Sedan a lui Seria 3, cât şi pentru varianta Touring a modelului. Ne aşteptăm ca Seria 4, în derivatele Coupe, Cabriolet şi Gran Coupe, să primească în viitorul apropiat propriul său facelift, care să-i aducă noutăţile tehnologice ale fratelui său de platformă şi motorizările noi în compania unor schimbări stilistice adaptate caroseriilor din oferta sa.
Design
Schimbările estetice aduse de restilizare în gama Seria 3 sunt uşor de observat, chiar şi pentru ochiul neatrenat. Blocurile optice frontale au alungite înspre grila centrală au acum o grafică interiaoră nouă, iar partea inferioară a barei de protecţie este schimbată semnificativ. Evident, modificarea menţionată nu este singura aplicată lui Seria 3, fiind modificată bara de protecţie faţă, bara de protecţie spate şi pragurile laterale. Farurile au noi lumini de zi cu LED cu un design diferit, în completarea noii optici a blocurilor frontale de iluminare. Opţional, vor putea fi comandate faruri Full-LED pentru BMW Seria 3. Tot la nivel stilistic, bara de protecţie spate integrează un ornament dedicat la nivelul părţii inferioare, care este diferit în funcţie de linia de echipare a modelului.
Luminile de zi cu LED-uri sunt integrate în partea inferioară a fiecărui semicerc din cele două prezente în interiorul farurilor, marcând o distanţare de "angel eyes", cu toate că semnătura luminoasă a farurilor aminteşte în continuare de acel concept. Mai mult decât atât, o baghetă de LED-uri leagă grila frontală de cele două semicercuri din interiorul farurilor. Semnătura luminoasă a stopurilor, una dintre cele mai schimbate lucruri la Seria 3 de la o generaţie la alta, a fost şi ea modificată, rezultatul fiind unul aspectuos.
Interior
Habitaclul lui BMW Seria 3 s-a schimbat şi el odată cu restilizarea, beneficiind de materiale noi şi ornamente cromate suplimentare. Consola centrală are suporturi de pahar care pot fi acoperite prin glisarea unui suport dedicat şi se bucură de o formă regândită. BMW a mărit posibilităţile de personalizare la nivelul interiorului lui Seria 3, fiind oferită o gamă generoasă de ornamente, tapiţerii şi dotări pentru modelul premium de clasă medie. Fantele de aerisire, ceasurile de bord şi panoul central de comenzi sunt echipate cu diferite accente cromate. Planşa de bord şi-a păstrat orientarea înspre şofer, element introdus încă de la prima generaţie a lui Seria 3 în specificul modelului.
Planşa de bord are şi ea forme noi, iar ecranul afişajului multimedia este încadrat diferit faţă de cum era la varianta ante-facelift.
Feţele de uşi, comenzile sistemului de climatizare şi multimedia, instrumentarul de bord şi scaunele prezintă forme noi sau modificate faţă de cele ale variante anterioare. Desigur, anumite elemente au fost păstrate în aceeaşi formulă ca la predecesorul său şi comune cu alte modele din gama BMW, cum este cazul volanului, al butoanelor şi al diferitelor comenzi prezente în habitaclu.Tehnologie
Din punct de vedere tehnologic, noul BMW Seria 3 facelift se bucură de un sistem de navigaţie nou, care suportă tehnologia LTE (4G), este oferit alături de sistem Head-Up Display full color şi se bucură de un sistem opţional de parcare paralelă automată. Noul sistem de navigaţie Professional a fost optimizat pentru a porni şi a reacţiona mai repede şi se bucură de grafică 3D pentru mediile urbane. Traseul asigurat de sistem este adaptiv în timp real, descoperind noi variante de drum în funcţie de deviaţiile de la traseul sugerat iniţial operate de şofer. În primii trei ani de posesie ai vehiculului, sistemul îşi actualizează hărţile gratuit şi regiunile individuale de hărţi sunt descărcate wireless prin sistemul ConnectedDrive Services.BMW Seria 3 este primul model din clasa medie care se bucură de internet LTE la viteze 4G din segment, disponibil cu sistemul de navigaţie Professional în compania opţiunii pentru conectivitate extinsă pentru smartphone. Chiar şi fără un smartphone, maşina se bucură de conectivitate extinsă prin intermediul unei cartele SIM integrate, fiind oferite servicii de tip Concierge în timp ce şoferul se află la volan şi le solicită folosind sistemul iDrive, la rândul lui îmbunătăţit pentru facelift-ul lui Seria 3.
Implementarea unui sistem Head-Up Display în gama Seria 3 permite afişarea informaţiilor relevante pentru şofer pe parbriz, fără a necesita mutarea privirii şoferului de la drum pentru a afla în ce direcţie trebuie să vireze la următoarea intersecţie, cu ce viteză rulează şi care sunt limitele de viteză de pe segmentul de drum pe care circulă. Tot pe afişajul HUD sunt prezentate şi informaţii legate de utilizarea smartphone-ului conectat la vehicul şi de utilizarea sistemului multimedia. Lista de echipamente tehnologice de siguranţă s-a îmbunătăţit printr-un pachet numit Driving Assistant, care include sistem de avertizare automată la coliziunea frontală iminentă şi cu funcţie de frânare automată în regim urban, avertizare la impactul cu pietonii şi sistem de frânare automată în această situaţie, sistem de monitorizare a nivelului de atenţie al şoferului, sistem de monitorizare a benzii de rulare şi altele.
Parcarea automată este o nouă dotare opţională introdusă în gama Seria 3, fiind suportată atât parcarea paralelă, cât şi parcarea transversală. La viteze de sub 35 km/h, sistemul monitorizează împrejurimile vehiculului pentru a descoperi potenţiale spaţii de parcare goale şi pentru a fi pregătit să acţioneze dacă şoferul activează funcţia.
Singurul lucru pe care trebuie să îl facă şoferul după ce activează funcţia de parcare automată şi confirmă locul dorit este să controleze frâna şi acceleraţia şi să comute, la cererea sistemului, între marşarier şi mers înainte.Motorizări
Facelift-ul în gama Seria 3 aduce un nou vârf de gamă pentru acest model: 340i. Acesta înlocuieşte modelul 335i ca posesorul motorizării de top cu şase cilindri în linie şi se bucură şi de câteva dotări specifice suplimentare, cum ar fi eşapamentul dublu cu diametrul de 80 de milimetri, în timp ce fraţii de gamă au eşapamente de 70 sau de 75 milimetri diametru, în funcţie de varianta de motorizare. Apropo de variante de motorizări, BMW oferă în premieră motoare cu trei cilindri în linie în oferta Seria 3, precum şi o variantă a modelului care emite doar 99 de grame CO2/kilometru în regim mixt, 320d EfficientDynamics Edition în varianta Sedan. În ceea ce priveşte oferta de motoare, pe lângă varianta M, BMW Seria 3 este oferit alături de patru propulsoare pe benzină şi şapte diesel-uri, care dezvoltă între 116 şi 326 CP.Variantele cu transmisie manuală cu şase trepte au o funcţie care ridică automat turaţia motorului la nivelul optim pentru a evita smucirile la schimbările inferioare de treaptă, în timp ce transmisiile Steptronic cu opt trepte sunt capabile să realizeze schimbări succesive de trepte inferioare într-un timp mai scurt pentru a asigura un nivel superior de rafinament.
BMW a mărit gama Seria 3 şi printr-o variantă hibridă plug-in, numită BMW 330e, programată pentru lansare în 2016. Aceasta anunţă un consum mixt de 2.1 litri şi emisii CO2 de numai 49 de grame pe kilometru. Sistemul de propulsie al acestei variante include o unitate 2.0 benzină turbo de 184 CP, căruia îi este asociat un motor electric de 109 CP. În total, sistemul hibrid asigură o putere maximă combinată de 252 CP şi un cuplu maxim de 420 Nm, suficienţi pentru un timp 0-100 km/g de 6.3 secunde şi o viteză maximă de 225 km/h. În modul 100% electric şi cu acumulatorul încărcat complet, BMW 330e poate să parcurgă până la 35 de kilometri fără să necesite intervenţia motorului cu ardere internă, cât timp nu sunt depăşite vitezele specifice zonelor urbane şi acceleraţia nu este apăsată puternic.
Via BMW
De fapt, a fost primul model BMW pe care a fost implementat acest artificiu de design.
Oricum sunt slabe cutiile manuale la BMW
cum explicati ca bmw nu foloseste motorul 1,6 D insa il vinde la toyota pentru avensis?
Şi o să citiţi un test şi în AM, promit. Sau, oricum, noi le vom oferi şansa unor teste cu Seria 3 Sedan şi Seria 3 Touring, la momentul potrivit.