BMW a dezvăluit astăzi, aşa cum a promis, noua generaţie a modelului Seria 3. Berlina a crescut în dimensiuni, este mai spaţioasă şi adoptă motorizările diesel şi benzină deja cunoscute.
Fanii BMW au numărat probabil zilele, orele şi minutele până la mult aşteptatul moment programat astăzi. Răbdarea lor nu a fost încercată însă în zadar, bavarezii ţinându-se de promisiune, aşa cum le stă bine germanilor. De astăzi, BMW are un rival proaspăt pentru segmentul sedanurilor premium de clasă medie în persoana noii generaţii Seria 3.
Evenimentul de lansare a avut loc la uzina BMW din Munchen în prezenţa unei mulţimi impresionante de angajaţi ai companiei şi jurnalişti. Atmosfera relaxată a fost decorul perfect pentru cea de-a şasea generaţie a sedanului de clasă medie, venit să completeze familia de produse premium.
Un design mai agresiv
Berlina păstrează noul limbaj de design regăsit pe fraţii mai mari, adoptând vlocurile optice ascuţite, grila tradiţională proeminentă şi capota cu nervuri. Ca noutate, blocurile optice faţă sunt legate de grilă printr-un artificiu de design. În partea posterioară, luminile LED amintesc de posteriorul lui Seria 5 şi Seria 7, iar forma blocurilor optice redă conturul literei L.
Cum era de aşteptat, berlina a crescut în dimensiuni cu 93 de mm, măsurând acum 4.62 de metri. Generozitatea acestei noi dimensiuni se resimte în interior, unde pasagerii de pe locurile din spate câştigă 15 mm la nivelul genunchilor şi 8 mm la nivelul capului. Portbagajul creşte şi el cu 20 de litri, oferind acum un total de 480 de litri. În ciuda reproproţionării, Seria 3 îşi reduce masa totală cu 40 de kilograme, comparativ cu actualul model.
Patru motorizări performante
Lansarea de astăzi introduce noul Seria 3 cu o gamă largă de versiuni de motorizare. Cei care preferă benzina vor putea opta pentru versiunile 328i şi 335i, echipate cu motoarele de 2.0 respectiv 3.0 litri TwinPower Turbo.
- BMW 328i şi 335i
Motorul de pe 328i va oferi 245 de cai putere şi 350 de Nm încă de la 1250 rpm.
Resursele îi vor permite să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 5.9 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h. Vârful de gamă va fi propulsat de familiarul propulsor cu şase cilindri în linie, capabil să livreze 306 cai putere şi 400 de Nm.
- BMW 320d şi 320d Efficient Dynamics
Fanii dieselului vor regăsi unitatea de 2.0 litri pe două versiuni distincte: 320d şi 320d Efficient Dynamics. Versiunea fără pretenţii eco va oferi clienţilor 184 de cai putere şi 380 de Nm. Cel mai eficient motor de pe noul sedan va fi însă cel diesel de 2.0 litri şi 163 de cai putere, etichetat Efficient Dynamics, al cărui consum mediu va fi de numai 4.1 litri/100 de kilometri. Emisiile se vor reduce considerabil, atingând doar 109 g/km.
Toate motorizările disponibile în prezent vor putea fi comandate alături de o transmisie manuală cu şase trepte sau de una automată cu opt rapoarte, o premieră în segmentul mediu. Nu va lipsi nici sistemul start-stop, oferit în dotarea standard.
Opţiunile de propulsie vor fi mai numeroase de anul viitor, când în gamă trebuie să îşi facă loc şi versiunea ActiveHybrid 3, aşteptată să se prezinte oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Gama lui Seria 3 va primi o versiune pe benzină 320i, derivată din acelaşi motor de 2.0 litri TwinPower Turbo. puterea va fi însă mai mică, de numai 184 de cai şi 270 de NM. Vor mai fi introduse şi două dieseluri. Un entry-level de 116 cai şi 260 Nm (316d) şi o unitate de 143 de cai şi 320 de Nm (318d).
Head-Up Display color - o premieră în segment
O noutate va fi şi introducerea sistemului de suspensie adaptivă, care îi va permite celui de la volan să opteze între diferite moduri de rulare: Comfort, Normal, Sport şi Sport+. Va fi introdusă şi opţiunea Ecco Pro, care garantează emisii cu 20% mai mici.
Printre sistemele pe care Seria 3 le va moşteni de la modelele deja existente se va mai număra şi tehnologiile: head-up display, cruise-control activ, Lane Departure Warning şi cea mai nouă versiune a sistemului Connected Drive.
Sistemul
head-up display, responsabil pentru proiectarea celor mai importante informaţii pe parbriz, va fi acum color, o noutate absolută în segmentul sedanurilor medii premium.
Noul Seria 3 va fi disponibil cu trei niveluri de echipare: Sport Line, Luxury line şi ModernLine. Modelul va lua naştere în cadrul uzinei BMW din Munchen, acolo unde bavarezii produc încă din 1922.
Despre acest model...in miscare arata mult mai bine, am vazut in direct lansarea de la Munchen, fata putea sa arate ceva mai bine, dar merge, de confundat cu seria 5 din spate mai ales si din profil( cu toate ca profilul botului e mult mai plonjat) interiorul e clar inspirat de la seria 1, ceva mai evoluat si mai luxos desigur.Are un aspect exterior "safe" ca sa zic asa, dar cea mai mare schimbare este la interior, mult mai atragator decat fostul. Astept un drive-test:)
Cu pachetul m va arata foarte agresiv.
Per total au adus-o la actuala tema de design bmw...
on-topic: Sincer ma asteptam la ceva mai mult din partea BMW, nu o revolutie insa ceva mai condimentat! E vechiul 3-ar ce arata intr-un mare fel, mai ales varianta cu face-lift de dupa 2008, DOAR ca e ceva mai incruntat nitel. E cam aceeasi poveste cu Golf V si cel de acum VI. Nu ma indoiesc.....se va vinde, dar lipseste sarea si piperul!
dupa ce k au 'furat' interioru seriei 1 si posterioru 5-arului......lipseste ceva din originalitatea modelului.......
mecanic........masina va fi extraordinara...............
insa ceva lipseste.....
Ma indoiesc...
Nu stiu daca e bine, daca e rau, dar iubitorii auto trebuie sa se obisnuiasca, asta este tendinta in domeniu: pastrezi liniile care te-au consacrat si imbunatatesti pe unde se poate. E greu in ziua de azi sa mai creezi ceva complet original, pentru ca risti sa o dai in bara.
In orice caz, masina asta va fi un boost pt vanzarile BMW, si asta ii intereseaza cel mai mult. Restul e cancan...
Interiorul sincer nu imi place... nu stiu, poate si pentru ca pozelel nu sunt tocmai reusite. In plus linia aia de deasupra bordului, din spatele navigatiei eu nu prea o inteleg. Mi se pare ca incarca bordul fara rost, asa cum sunt si cateva linii ale caroseriei. Chestia asta imi amintesc ca se practica candva la masinile coreene.
In privinta tehnicii nu cred ca ar avea cineva ceva de obiectat.
ps. Tot e46 ( generatia 98-2005) a fost cel mai reusit.
In prezent cam la 3 generatii apare ceva cu adevarat nou si foarte bun. Restul sunt simple upgrade-uri...ca si acest BMW daca vreti. Asteptam un facelift BMW 3 Series 2.1.2 update
Nu ma astept sa intelegeti ce a facut BMW aici, atata timp cat multi de aici abia daca ati intrat in vreun BMW, ce sa mai conducem ce sa mai detinem...asadar BMW nu da doi bani pe ce credeti voi sau ce cred eu, masina este perfecta si voi stiti asta, dar va roade ceva in interior si nu va mai ramane decat sa criticati ceva ce nu intelegeti.
Masina aceasta nu are decat un singur sens si acela in sus si doar sus, ca-ci seria 3 este consacrat ca referinta in clasa medie a sedan-urilor, toate vor sa fie seria 3 pana si seria 5 dar nu si invers!
Observ ca va contraziceti, sustineti sus si tare ca design-ul futurist stagneaza in randul marilor constructori, dar multi apreciati design-ul modelului E46 care e trasura pe langa E90 ce sa mai spun de minunatia de mai sus? Progres!
Nu poti sa intelegi de ce masina asta este asa apreciata pana cand detii una. O masina care impinsa la limita, nu te va surprinde niciodata neplacut.
I love BMW :)
P.S.:Am avut Audi si era subvirator. Nu-mi place asta la o masina.
PS: Cine imi zice si mie, de ce toti sunt obsedati dupa marime ? Sa inteleg ca in 20ani, Seria 3 va fi cat seria 5 , iar Seria 7 va avea peste 10 metrii (am exagerat putin). ? Pai daca eu vreau o limuzina mai mica de la BMW, aleg Seria 3, daca vreau ceva mai mare, merg automat catre seria 5.
" Echipa castigatoare nu se schimba"
Cat despre VW, asta e cu totul alta mancare de peste si alta abordare :D
@pesso: foarte bun punctul de vedere.Oricum, daca se lansa azi, nu cred ca mai putea sa se numeasca Avantime :)
In primul rand BMW este apreciat pt excelenta sa dinamica, iar cu acest model a plusat f mult si la confort (spatiu interior), dar a si redus greutatea (nu cu f mult, ce i drept).
Daca pt inceput sunt oferite 3 linii de echipare, sarea si piperul seriei vor fi disponibile din vara (echiparea M Sport), iar cireasa de pe tort, viitorul M, din 2013.
Pana atunci, vise placute!