BMW se mândreşte cu noile sale componente uşoare din fibră de carbon

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 06.04.2011
BMW Group a prezentat noile sale componente ultra-uşoare care au fost introduse în producţia de serie. Elementele din plastic, magneziu şi fibră de carbon întărită cu plastic înlocuiesc cu succes vechile componente din oţel.

Grupul BMW a prezentat astăzi noutăţile sale în materie de elemente uşoare pentru construcţia de automobile. Mai precis, producătorul premium de automobile şi-a prezentat "uneltele" care îl vor ajuta atât pe el, cât şi pe modelele sale, să-şi reducă media emisiilor de carbon şi a consumului de carburant. Secretul stă în fibra de carbon şi în design-ul inteligent, cele două combinate oferind un plus de rezistenţă şi o masă mai mică. Adunând mai mult componente mai uşoare la un loc, obţinem un vehicul mai uşor şi mai economic. În plus, centrul de greutate coboară, iar modelul este mai stabil şi mai manevrabil.

Materialele noi sunt magneziul, fibra de carbon, fibra de carbon întărită cu plastic şi alte aliaje de acest gen. O parte din noile piese au fost deja introduse în producţie, iar celelalte vor fi introduse pe vehiculele de serie în viitorul apropiat. Spre exemplu, modelele cu xDrive au acum planetare din magneziu, mai uşoare cu 0.8 kilograme, care reduc inerţia componentelor în mişcare.

Coloana de direcţie este făcută tot din magneziu şi este mai uşoară cu două kilograme faţă de o unitate convenţională din oţel. Pedalierul a fost realizat din plastic, componentele fiind acum mai uşoare cu 1.5 kilograme.

Cei de la BMW promit şasiuri mai uşoare dar la fel de rezistente, care vor tăia cu până la 20 de kilograme pentru fiecare model în parte. Spre exemplu, unele componente ale suspensiei vor fi realizate din fibră de sticlă întărită cu plastic, care uşurează fiecare model cu şase kilograme, în timp ce sistemele de frânare extrem de uşoare sunt în cărţi. Viitoarele sisteme de frânare vor fi mai uşoare cu opt kilograme şi vor furniza un nivel mai mic de inerţie la mişcarea roţii şi performanţe la fel de bune ca unităţile convenţionale.

Via | WorldCarFans

Comentarii (1)

  • csuser
    Foarte buna aceasta strategie de micsorare a greutatii: masina castiga la performanta, consum , manevrabilitate... singura problema va fi costul ridicat
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru