Ameninţaţi de succesul modelelor Mercedes cu tracţiune faţă şi împinşi de dorinţa de a-şi păstra coroana segmentului premium, cei de la BMW plănuiesc o puternică ofensivă. Ea se va baza pe şapte modele cu tracţiune faţă, dezvoltate pe platforma modulară UKL. Arhitectura a fost deja folosită pentru două modele: noua generaţie Mini şi BMW Seria 2 Active Tourer.
Aşadar, BMW se va adapta cerinţelor pieţei şi va pregăti produse care abandonează tradiţionala propulsie posterioară. Primul pe listă va fi o variantă cu şapte locuri a actualului BMW Seria 2 Active Tourer. Spaţiul interior va da şi numele noului model, despre care există informaţii că se va numi BMW Seria 2 Gran Tourer. Debutul său este aşteptat chiar la finalul acestui an.
Tot pe lista modelelor cu tracţiune faţă se află şi noua generaţie X1, crossover-ul programat să debuteze anul viitor. El va sta şi la baza unei variante Coupe, botezată X2 şi gata să-i urmeze lui X1 în 2016 sau 2017.
BMW Seria 1 va trece la tracţiune faţă
Avem deja trei modele cu tracţiune faţă cunoscute.
E momentul să-l aflăm şi pe cel de-al patrulea: BMW Seria 1. Viitoarea generaţie a hatchback-ului va adopta aceeaşi platformă UKL, abandonând tradiţia şi ţinuta de drum de invidiat a actualului model. Schimbarea de generaţii este aşteptată să se facă abia în 2018.Celelalte modele aflate pe lista de extindere a gamei sunt încă ţinute sub secret. Mai multe surse vorbesc despre un roadster de mici dimensiuni, poziţionat sub Z4 şi denumit Z2. El va oferi tracţiune faţă în versiunile standard şi tracţiune integrală xDrive pentru versiunile superioare, mai puternice. În gama sa de motorizări se vor regăsi noile motoare cu trei cilindri de 1.5 litri.
Succesul lui Mercedes CLA ar putea duce şi la un BMW Seria 1 sedan, un model despre care s-a tot vorbit în ultima vreme. El ar urma să fie prezentat în 2017 şi să asigure intrarea în gamă pentru cei care îşi doresc un sedan premium accesibil.
Sincer initial nu m-am stresat, ma doare in cot ca o duba cu geamuri BMW n-are tractiune spate, insa cand deja vorbim de seria 1... situatia e cam nasoala. Nu cred ca va fi rentabil pentru BMW sa ofere tractiune fata pentru seria 1 cu motorizari slabe si tractiune spate pentru motorizarile mai puternice, va fi ori asa, ori asa.
Globalizarea asta a facut din marcile vestite, si nu numai ,un ghiveci! nici ei nu mai stiu pe unde sunt facute , cine le proiecteza , cine le construieste si asa mai departe; masini fara identitate, fara spirit facute pe banda rulanta numai si numai ptr a satisface dementa umana de a avea bani fara limita!
Cati dintre pasionati au considerat seria 1 la lansare ca fiind un Bmw adevarat? Majoritatea clientilor n-au fost pasionati, initial aveau planuri pt tractiune fata la seria 1 inca de la lansare in 2004, au lansat si a doua generatie la fel, au amanat inevitabilul, iar pt mine unul, nu mai conteaza cate modele cu tractiune fata vor fi, odata ce-au lansat monovolum cu tractiune fata( raul a fost deja facut)...sa mi se para exagerat seria 1 cu tractiune fata sau X1? X1 nu avea sens nici cu tractiune doar spate, sa fim seriosi, deci daca au patruns pe teritoriul asta, dupa parerea mea nu mai conteaza numarul modelelor, apoi induce putin in eroare si titlul, 7 modele, pai 2 sunt versiuni de seria 2 Active Tourer, una pe Mini, X1, seria 1 si-un eventual Z2, da? Pai daca enumar toata gama seriei 3/4, seriei 5/6 si seria 7, plus Z4 si seria 2 coupe, vor iesi mai multe modele cu tractiune spate decat are orice alta marca in prezent, ceea ce este totusi bine. Iar dupa ultimele declaratii, declaratii de care ar trebui sa se tina de cuvant :P, de la seria 3 in sus nu vor utiliza platforme cu tractiune fata.
@eee cred ca se refera la 114 d:).
@vabis
Aberezi cu farurile cu cerc.