BMW se bate cu Volkswagen pentru un furnizor de fibră de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Normele de poluare tot mai stricte şi rivalitatea dintre marii constructori auto au făcut ca materialele uşoare, capabile să reducă considerabil masa automobilelor, să fie la mare căutare. Tocmai de aceea toate numele mari caută să îşi apropie marii furnizori de fibră de carbon, unul din materialele cu o importanţă deosebită în viitor.
În prezent, BMW şi Volkswagen au pornit un duel serios, intenţia ambilor constructori fiind aceea de a prelua controlul asupra companiei SGL, specializată în producţia materialului atât de scump. Experienţa celor de la SGL şi capacitatea de a produce o cantitate mare de fibră de carbon încântă ambii constructori germani.
BMW a semnat iniţial un acord de colaborare cu SGL, însă la scurt timp după aceea Volkswagen a cumpărat un pachet de acţiuni de 9.9 procente. Reacţia bavarezilor nu a întârziat să apară, Susanne Klatten, unul dintre principalii acţionari BMW, majorându-şi participaţia în cadrul SGL de la 22 la 27.3%.
Eforturile BMW nu se opresc încă aici, Klatten plănuind să îşi crească pachetul de acţiuni cu până la 29%.Oficialii din Munchen nu îşi pot permite să piardă teren în faţa VW în condiţiile în care investiţiile lor se concentrează mult asupra fibrei de carbon. Rivalii direcţi din Stuttgart, Daimler, urmează exemplul şi investesc sume uriaşe în cercetarea şi aplicarea la scară largă a materialului uşor. Mercedes şi-a unit însă forţele cu japonezii de la Torray Industries, lideri mondiali în producţia fibrei de carbon.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Thomas Schäfer, directorul executiv Volkswagen, a declarat că grupul german nu va reînvia denumiri de modele vechi decât dacă modelul nou are același ADN ca cel original. (03.03)
-
Constructorul asiatic va produce mașini cu zero emisii în Turcia, începând cu anul 2026. Cu această ocazie, Hyundai Assan Otomotiv Sanayi devine Hyundai Motor Turkiye. (03.03)
-
Uniunea Europeană va investi 100 de miliarde de dolari pentru a susține dezvoltarea și producția de mașini electrice. (03.03)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Toyota: modelele de performanță vor păstra motoarele pe benzină și cutiile manuale
-
Noua Skoda Enyaq facelift a intrat în producție
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
Atata tam-tam pt 3 eleroane de Polo WRC peste nu stiu cati ani?...
LOL!!!