BMW se bate cu Volkswagen pentru un furnizor de fibră de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Normele de poluare tot mai stricte şi rivalitatea dintre marii constructori auto au făcut ca materialele uşoare, capabile să reducă considerabil masa automobilelor, să fie la mare căutare. Tocmai de aceea toate numele mari caută să îşi apropie marii furnizori de fibră de carbon, unul din materialele cu o importanţă deosebită în viitor.
În prezent, BMW şi Volkswagen au pornit un duel serios, intenţia ambilor constructori fiind aceea de a prelua controlul asupra companiei SGL, specializată în producţia materialului atât de scump. Experienţa celor de la SGL şi capacitatea de a produce o cantitate mare de fibră de carbon încântă ambii constructori germani.
BMW a semnat iniţial un acord de colaborare cu SGL, însă la scurt timp după aceea Volkswagen a cumpărat un pachet de acţiuni de 9.9 procente. Reacţia bavarezilor nu a întârziat să apară, Susanne Klatten, unul dintre principalii acţionari BMW, majorându-şi participaţia în cadrul SGL de la 22 la 27.3%.
Eforturile BMW nu se opresc încă aici, Klatten plănuind să îşi crească pachetul de acţiuni cu până la 29%.Oficialii din Munchen nu îşi pot permite să piardă teren în faţa VW în condiţiile în care investiţiile lor se concentrează mult asupra fibrei de carbon. Rivalii direcţi din Stuttgart, Daimler, urmează exemplul şi investesc sume uriaşe în cercetarea şi aplicarea la scară largă a materialului uşor. Mercedes şi-a unit însă forţele cu japonezii de la Torray Industries, lideri mondiali în producţia fibrei de carbon.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Atata tam-tam pt 3 eleroane de Polo WRC peste nu stiu cati ani?...
LOL!!!