BMW a fost depăşit de Mercedes în acest an în clasamentul celor mai mari constructori premium din lume, însă producătorul german a insistat că principalul său obiectiv este să obţină profit, în detrimentul cantităţii de maşini livrate.
În plus, BMW a mizat şi pe utilizarea intensivă a fibrei de carbon pentru a reduce masa modelelor şi, implicit, consumul de carburant sau de energie electrică. Acest lucru a avut însă şi un efect negativ: costurile mari ale fibrei de carbon, de circa 16 euro pe kilogram, au determinat creşterea costurilor şi, implicit, a preţurilor de comercializare.
În acest context, BMW a decis să limiteze drastic utilizarea fibrei de carbon şi să folosească mai mult aluminiu şi oţel, acesta din urmă fiind în prezent accesibil pentru mai puţin de un euro pe kilogram.
Astfel, cu excepţia modelelor precum Seria 7, germanii vor încerca să folosească materiale compozite, adică să combine fibră de carbon cu aluminiu şi oţelul. "Principala ecuaţie este cât costă reducerea masei cu un kilogram. Nu este vorba despre un singur material, ci de o combinaţie de materiale", spune Oliver Zipse, şeful de producţie al BMW.Decizia a fost luată şi pentru a putea concura mai bine cu Mercedes, Audi sau Tesla Motors în privinţa preţului de comercializare a modelelor.
Via Automotive News
Revenim la otel, asadar revenim la ruginituri ( Rust buckets ) ... ce ma bucur...
s-au dat si astia pe brazda, la naiba cu tehnologie,
important sa crestem marja de profit.
Si cum vrei sa scazi pretul fibrei, daca nu o foloseste extensiv in productie?