Prin anul 2008, sătui de atâtea tuninguri abominabile și tentați de ideea de a exploata această nișă, oamenii care conduc destinul BMW au pus bazele unei noi divizii. Așa s-a născut Performance, un subsidiar preocupat de accesorii sportive și de ceva mai multă putere sub capota mașinilor standard. Cu alte cuvinte, un tuning de casă, capabil să modifice aspectul și performanțele produselor fără a altera garanția calității lor.
”Decât să mergi într-un atelier de cartier unde poți pierde garanția, mai bine te așteptăm într-un service BMW și facem totul ca la carte”. Așa pare să sune reclama celor de la BMW, care îți garantează tuning propriu chiar și pentru mașinile mai vechi.
Tuning și pentru modelele mai vechi
Spre exemplu, puteți echipa cu accesorii Performance chiar și vechile generații ale modelelor Seria 3, Seria 1,i X5 și X6 chiar dacă nu sunteți primul proprietar. Din 2013 încoace, divizia de accesorii Performance s-a transformat în M Performance.
Gama de modele pe care pot fi montate accesorii sportive s-a lărgit, acum incluzând cam tot ce îți poftește inima. Decât să enumerăm modelele care sunt eligibile pentru tuningul autorizat, mai bine vă spunem ce nu se încadrează aici: Seria 5 Gran Turismo, Z4, i3 și i8.
Mai mult, pentru că sunt dezvoltate în parteneriat cu greii diviziei M, accesoriile pot fi montate și pe versiunile de performanță. Adică dintr-un ”banal” BMW M4 puteți obține un rezultat și mai agresiv.
Care sunt accesoriile M Performance?
Ce aduce nou divizia M Performance? Sunt mai multe categorii pe care le influențează: design și aerodinamică, interior, roți, tren de propulsie, șasiu și suspensie.La nivel exterior, accesoriile M Performance, care pot fi comandate și separat nu doar sub forma unui pachet, includ, printre altele, o grilă de culoare neagră, o buză pentru spoilerul față din fibră de carbon (poate fi montată doar pe modelele care vin cu pachet M-Sport), jante M de 19 inch, capace pentru oglinzi de asemenea din fibră de carbon, un deflector posterior și ornamente pentru toată caroseria. Tot din fibră de carbon este și eleronul discret, montat pe capota portbagajului, care, în cazul lui Seria 3, cântărește doar 250 de grame.
La interior există praguri personalizate, piele alcantara, inserții din fibră de carbon, un volan sport care poate fi echipat și cu afișaj central.
Sub capotă, clienții vor putea comanda și un kit de putere, care include modificarea circuitului de evacuare, filtrul de admisie aer, intercooler sau convertizorul de cuplu al cutiei automate.
Kitul le garantează între 20 și 40 de cai putere în plus și între 30 și 50 de Nm cuplu motor. Asta ajută mașinile să scadă timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h cu 0.3 sau 0.5 secunde. Repriza de la 80 la 120 de km/h scade și ea cu până la o secundă.
Sub caroserie există și un kit nou pentru suspensii și frâne. Adică un set complet de amortizoare și arcuri, care coboară garda la sol cu 10 sau 20 de mm și etriere noi, cu patru pistoane pentru discurile anterioare, care pot fi și ele de mai multe feluri (mai mari sau perforate cu striații). Nu în ultimul rând, pentru a simți cu adevărat puterea literelor germane, clienții primesc și un diferențial mecanic autoblocant.
Accesorii separate sau la pachet
Pe lângă toate aceste accesorii enumerate mai sus, fiecare model vine cu câte ceva în plus. Așa se face că BMW Seria 4 este modelul care oferă cele mai multe personalități de personalizare. Pe piața din România, cele mai solicitate accesorii M Performance vizează unul dintre cele mai populare SUV-uri BMW, adică X6. Mai jos aveți un exemplu de accesorii M Performance, care pot fi comandate într-un pachet complet sau separat pentru X6.
Accesorii BMW M Performance |
Grilă frontală neagră lucioasă |
Kit de putere |
Oglinzi laterale din fibră de carbon |
Suspensie sport |
Ornamente negre pentru caroserie |
Eleron posterior din fibră de carbon |
Deflector posterior |
Kit arodinamic frontal |
Jante M din aliaj, 20 de inch |
Sistem de frânare (etriere reoșii, galbene, portocalii) |
Praguri laterale |
Diferențial blocant |
Ornamente evacuare |
Volan îmbrăcat în alcantara/cu indicator |
Inserții din fibră de carbon |
Levier frână de mână în fibră de carbon și alcantara |
Inserție fibră de carbon levier schimbător |
Pedale din aluminiu |
Covorașe speciale față și spate |
Praguri M Performance cu lumini LED |
Vor sa le vina lor banii alocati tuningului de catre client si nu altor firme de tuning
imi place ce ofera, dar nu zic si ei preturi. asa ca idee, ca oricum nu posed bmw. eram curios cat cer pt aia 20cp in plus.
1- presupun ca aceste accesorii originale bmw sunt scumpe, evident ca da. Inconstientii (ca sa nu zic prosti sau cocalari) care isi iau de la gura ca sa conduca bmw (fie si modele noi) si mai vor sa o si tuneze, evidamente vor alege tunerii ieftini
2- poate cuiva nu ii plac accesoriile oferite, sau poate nu gaseste ce isi doreste,gama de accesorii vad ca e una limitata. Un tuner de cartier presupun ca are o gama mai variata de produse/servicii, sau chiar mai bine poti sa dai comanda online de piese pe care eventual poti sa ti le personalizezi, si ii dai o bere lu gicu sa ti le monteze
bonus- gama limitata de modele suportate, cum se specifica si in articol, posesorii de "Seria 5 GT, Z4, i3 și i8." ce ar putea sa faca? SA mai zic si de posesorii de rable ruginite din anii 80?
Pai pana sa blameze BMW tunerii "de cartier" sa nu uitam ca ei (bmw) vor sa ia painea de la gura atator tuneri "premium" generalisti : skn, mc-chip, samd, cat si dedicati BMW: g-power, manhart, hamann samd.
In ziua de azi nici nu cred ca mai exista tuneri de cartier, cel putin nu pt masini din ultimii 15 ani
http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/03/f32-m-performance-parts-pricing.pdf
http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/03/f22-m-performance-parts-pricing.pdf
si un catalog de prin 2011
http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/downloads/_shared/pdf/bmw-performance-accessories-2011.pdf