După ce în toamna anului trecut a anunțat oficial că doi dealeri din România - Automobile Bavaria și APAN Iași - încep comercializarea oficială a gamei de modele ecologice i, BMW România anunță lansarea unor soluții și servicii dedicate familiei de modele care astăzi conține citadina i3 și sportiva i8. Noile servicii își propun atât să faciliteze achiziția și utilizarea mașinilor din gama i, cât și să elimine problemele de ordin practic pe care le-ar putea ridica mașinile electrice sau hibride plug-in în anul 2016 în România.
Finanțare cu valoare reziduală mare și rată lunară redusă
Cel mai important serviciu lansat în această primăvară de BMW este cel de finanțare la achiziția unui BMW i3. Pentru că prețurile mașinilor electrice sunt considerate încă unele mari în raport cu cele ale modelelor concurente alimentate tradițional (BMW i3 are un preț de pornire de 35.900 de euro), BMW România lansează serviciul BMW Select, care combină avantajele leasing-ului financiar clasic cu cele ale leasing-ului operațional.
Dedicată atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, soluția financiară le propune clienților o perioadă de finanțare de 36 de luni și o dobândă de 4% și - foarte important - o valoare reziduală garantată de 51.6% din valoarea inițială a mașinii. Altfel spus, BMW România le oferă posibilitatea clienților de a alege o soluție de finanțare cu o rată mică, dar cu o valoare reziduală mare.
La finalul contractului, clienții au trei posibilități: achitarea valorii reziduale pentru intrarea în posesia mașinii, refinanțarea valorii reziduale sau returnarea autoturismului și contractarea unei noi soluții de finanțare pentru unul nou.
Pe toată perioada contractului, reviziile și garanția sunt incluse.Tip finanțare | Leasing clasic cu dobândă promoțională BMW Financial Services |
BMW Select BMW Financial Services |
Mașina finanțată BMW i3 electric cu opțiuni suplimentare, valoare cu TVA: 41.731 de euro |
||
Perioada | 36 de luni | 36 de luni |
Avans | 25% | 25% |
Dobândă | 2.99% | 4% |
Rata lunară | 747,26 Euro | 299,07 Euro |
CASCO | 113,20 Euro | 113,20 Euro |
Rata lunară + CASCO | 860,46 Euro | 412,27 Euro |
Rata lunară + CASCO + TVA | 1011,47 Euro | 473,65 Euro |
Valoare reziduală | 1% | 51,6% |
Celelalte două servicii oferite de BMW România în zona modelelor din gama i acoperă nevoile de încărcare a bateriilor acestui tip de modele și nevoia de mobilitate a clienților care au nevoie de o mașină pentru călătorii lungi pe perioade scurte din an.
Stații de încărcare rapidă pentru acasă sau birou
Pentru a le oferi clienților soluții integrate de încărcare, BMW România colaborează cu specialiștii de la TIAB România pentru instalarea stațiilor de încărcare dedicate BMW i Wallbox. Astfel, dacă timpul de încărcare al unui BMW i3 la priza clasică de 220V este considerat prea lung (10 ore conform fișei tehnice BMW), clienții vor putea contracta două soluții de încărcare rapidă.
Prima dintre acestea este BMW i Wallbox Pure (foto stânga), care oferă o putere maximă de 3.6 kW și alimentează complet un BMW i3 în 6-8 ore. Costul unui astfel de punct de încărcare este de 977 de euro cu TVA inclus la care se adaugă costul de analiză a rețelei și cel de instalare (200 de euro).
Alternativa superioară oferită de BMW este Wallbox Pro (foto dreapta), care are un preț de catalog de 2000 de euro cu TVA inclus, plus 200 de euro costuri de analiză și instalare. Această stație oferă atât un display color touchscreen care pune la dispoziție o serie de facilități suplimentare (programarea încărcării astfel încât aceasta să aibă loc într-o perioadă cu costuri mici per kWh sau administrarea unor utilizatori diferiți, element care ajută la nivel contabil/de facturare). Un BMW i3 se încarcă în 4 ore la un BMW Wallbox Pro.Mașini închiriate la preț preferențial pentru clienții gamei i
BMW România oferă din această lună un serviciu de închiriere auto la tarife preferențiale în cazul în care utilizatorul unui BMW i3 are nevoie de o mașină pentru vacanță sau pentru o călătorie mai lungă pe termen scurt. Mașinile oferite în acest caz sunt cele din gama actuală BMW, iar costurile de închiriere încep de la 55 de euro pe zi, în funcție de profilul clientului și de durata închirierii.
Nu cred oricum ca gimmick-urile astea de finantzare or sa creasca vinzarile spectaculos pina nu va scadea efectiv PRETUL electricelor si/sau hibridelor Plug-in, in paralel cu ieftinirea previzibila a bateriilor.
Nici "generalistii" nu dau insa semne-n directia asta (Nissan vad ca nu introduce inca Leaf-ul la noi, iar Renault continua cu Zoe politica lor idioata de leasing pt. baterii, VW vinde la fel de scump e-Up-ul), asa ca mai e mutl pina departe...
Extrem de puține mașini electrice în general, deci i3 e în trendul cifrelor. Nu cred că serviciile astea BMW sunt soluții care să aducă volum - nu prea-ți permite piața să oferi volum - ci pur și simplu să faciliteze trecerea la electrice pentru cei câțiva clienți care nu-s foarte hotărâți să cumpere o electrică, dar ar vrea totuși una. :)
Zici insa bine ca nehotaritii-s ceva mai multi - pina si pe mine ma tenta cindva un Twizy pentru oras - dar, repet, leasingul bateriilor m-a "vindecat", pe linga faptul ca bonusul "e-eco" nu-i aplicabil dracoveniei, ci doar de la Zoe in sus.