La sfârșitul lui 2013, piața auto din Statele Unite ne oferea prima surpriză în clasamentul celor mai mari constructori auto din lume: Mercedes reușea să depășească BMW în topul producătorilor premium din Statele Unite, după o supremație îndelungată a bavarezilor.
Mercedes a fost liderul pieţei premium din SUA în 2013, după ce BMW a pierdut la mustaţă
La un an după, BMW și-a luat revanșa. Luna decembrie a adus vânzări cu 11% mai mari pentru constructorul din Munchen și a ajutat la păstrarea unei diferențe importante față de urmăritorul Mercedes. Mai exact, BMW a vândut în decembrie 41.526 de mașini pe piața din SUA, față de numai 34.009 unități comercializate de Mercedes. Dacă BMW s-a bazat în continuare pe Seria 3 și pe Seria 4, Daimler a primit un impuls din partea modelelor C-Klasse și GL.
În aceste condiții, socotelile efectuate la final de an au relevat că BMW a reușit să convingă 339.738 de clienți americani, în creștere cu 9.8 procente față de 2013. Mercedes nu s-a bucurat de același succes, mai ales că acualul CLA a suferit mult pe seama stocurilor insuficiente la început de 2014.Poate de aceea și creșterea Mercedes a fost mai mică, de numai 5.7 procente, vânzările totale ajngând la 330.391 exemplare. Diferența nu este mare, însă este suficientă pentru a ține departe Mercedes de prima treapătă a podiumului.
via bloomberg
Primul "plus" l-ai primit de la mine :)
hmm....
M-am deşirat de râs la articolul de azi despre lansarea lui Lexus GS F. Mafia şi sosiile sale se munceau să pară ingineri mecanici auto sublimi. Au fost nostime jongleriile lor (lui) cu CP, Nm şi RPM. Dar! Ivanoff-robertuleţule, suie-te într-un Dodge Challenger (sau Charger) SRT Hellcat şi satură-te de “cifre” şi de performanţă. Dacă vrei supliment, încearcă şi Buick-ul Grand National al lui Don Cruz, care, cu o singură turbină de 98 mm, livrează 1053 CP şi 1096 Nm, iar la sfertul de milă şi la “plajă” scoate 8, respectiv 2 secunde, ceea ce nu poate nici mama Veyronului, care se laudă cu o namilă de motor şi se bucură de parametrii mult mai buni . În concluzie, dura Lexus, sed Lexus.
Chiar crezi în minuni? Şi eu mi-aş dori să fiu la fel de optimist, dar nu-mi vine deloc uşor…Deocamdată, “noul GM” nu arată nimănui că este animat de ţeluri revoluţionare. Dar la ce să te aştepţi de la o clică de carierişti? Probabil că şi dânşii probează “calităţile” uşii…Bolboroseau anii trecuţi, în timp ce se înfruptau extatic din copanul gras numit pomană guvernamentală, despre o reeditare a legendarului Grand National în 2015…Am păşit deja în anul “preconizat” şi…linişte ţiuitoare. Dar există şi minţi lucide în RC, după cum relevă site-ul gmauthority.com: “It has been reported that General Motors has recognized market demand for a sport-luxury vehicle from Buick (păi eu ce tot zic de atâta vreme?!). The Buick Regal, which is effectively a rebadged Opel-Vauxhall Insignia based on GM’s front-drive Epsilon II vehicle architecture, was rumored to not be meeting GM’s sales volume expectations. So, to serve the market better, GM might have decided to try a different approach with the rear-drive Alpha-based Regal sedan and Regal Grand National coupe”…Termenul avansat ar fi 2017. Presupun că “înalta performanţă” va fi asigurată de motorul 3.6 V6 bi-turbo (420 CP / 583 Nm), preluat de la Cadillac CTS. Iar “carcasa” trebuie neapărat să propună o configuraţie agresivă, belicoasă, altfel vom avea de-a face nu cu un Grand, ci cu un Small National, pe care Triada (în special BMW) îl va ronţăi la micul dejun. Eu, unul, n-aş concepe un asemenea eşec. Curios va fi doar faptul sigur că nu se va repeta situaţia din anii ‘80 (când – ca serie limitată – GNX însemna cel mai rapid sedan din lume, urmat de Audi Sport Quattro), deoarece CTS-V n-ar putea fi provocat de niciun alt sedan din cadrul GM. În general, globalizarea iubeşte valorile tradiţionale, de aceea le regulează cu plăcere, iar preludiul este reprezentat de readucerea lor la viaţă.
'
Oricum, cand o sa ai un Buick GNX, iti platesc drum, cazare, masa, stripteuse, ce vrei tu, numa sa ma lasi sa dau o tura cu una dintre cele mai frumoase caroserii pe care le-am vazut vreodata. Deocamdata m-am bucurat de el numa in realitati virtuale...