Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) a publicat recent un raport care include vânzările de mașini ecologice din primele 11 luni ale anului. Din păcate, APIA raportează numărul total de mașini cu încărcare la priză, fără să facă o distincție clară între mașinile electrice și cele plug-in hybrid.
Conform criteriului APIA, românii au cumpărat 377 de mașini electrice și plug-in hybrid în perioada ianuarie-noiembrie, în creștere cu 160% față de perioada similară din 2016. Dintre acestea, 131 de unități au fost comercializate de BMW, care deține astfel prima poziție în clasament în fața rivalilor tradiționali de la Mercedes, care s-au oprit la pragul de 60 de unități.
Lupta pentru locul 3 este una foarte aprinsă între mărcile de volum Volkswagen (52 de unități) și Renault (51 de unități), iar clasamentul este completat de Mitsubishi (26), Audi (14), Porsche (11), Volvo (9), în timp ce ultimul loc revine celor de la Kia cu 7 unități.
În același timp, în România s-au comercializat 1.979 de mașini hibride fără încărcare la priză, în creștere cu 120%. Această categorie este dominată autoritar de Toyota, cu 1.771 de unități) și Lexus (140 de unități), iar cele două branduri japoneze sunt urmate de Kia (22 de unități) și Mercedes, cu numai două unități.
Via Agerpres
Comentarii (0)