China este una din pieţele auto cu cea mai mare creştere din ultimii ani. Odată cu această evoluţie şi infrastructura s-a dezvoltat simţitor, China devenind una dintre primele ţări ale lumii unde folosirea cotidiană a vehiculelor electrice a devenit realitate.
BMW a conştientizat importanţa celei mai mari pieţe mondiale în dezvoltarea şi absorbţia de vehicule electrice, motiv pentru care a decis să pună bazele unui brand capabil să vândă produse de acest tip. Deşi mulţi se aşteptau ca germanii să lanseze brandul ”i”, anunţat deja ca fiind responsabil cu dezvoltarea şi vânzarea viitoarelor modele electrice i3 şi i8 ale BMW, constructorul bavarez va pune bazele unui nou brand.
El se va numi Zinoro, ”promisiune” în limba chineză, şi va fi constituit cu ajutorul constructorului auto chinez Brilliance, partener de mai multă vreme pentru BMW. Potrivit presei de specialitate, noul brand va fi unul cu acoperire locală sau cel mult regională. Primul model este aşteptat chiar anul acesta, surse neoficiale vorbind despre un crossover electric. El ar urma să ajungă pe piaţă chiar în toamnă, în luna noiembrie, după ce va fi expus în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Guangzhou.
BMW nu este primul constructor care încearcă să se apropie de publicul din China cu un model electric. Şi Nissan încearcă o asemenea strategie cu modelul Venucia e30, care este de fapt o variantă rebotezată a actualului electric Leaf.via carscoop
Asta daca vrea sa fie parte dintre oameni.
In acest caz realitatea este ca cei de la BMW nu pot scoate pe fatza un produs electric/hibrid cu technologie Toyota dar chinezi o pot face pt ei.
E trist ca germani se folosesc de chinezi ca sa comercializeze technologie luata de la Toyota.
Foarte curand vor aparea masini chinezesti pe piata europeana de unde BMW va profita.
Ei cred ca astfel nu isi murdaresc numele dar se insala.