BMW pune bazele unui nou brand electric, botezat Zinoro şi adresat Chinei

de Bogdan Mirică
Marti, 16.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a anunţat că împreună cu partenerul său chinez Brilliance va da naştere unui nou brand, dedicat exclusiv modelelor electrice şi botezat Zinoro.

China este una din pieţele auto cu cea mai mare creştere din ultimii ani. Odată cu această evoluţie şi infrastructura s-a dezvoltat simţitor, China devenind una dintre primele ţări ale lumii unde folosirea cotidiană a vehiculelor electrice a devenit realitate.

BMW a conştientizat importanţa celei mai mari pieţe mondiale în dezvoltarea şi absorbţia de vehicule electrice, motiv pentru care a decis să pună bazele unui brand capabil să vândă produse de acest tip. Deşi mulţi se aşteptau ca germanii să lanseze brandul ”i”, anunţat deja ca fiind responsabil cu dezvoltarea şi vânzarea viitoarelor modele electrice i3 şi i8 ale BMW, constructorul bavarez va pune bazele unui nou brand.

El se va numi Zinoro, ”promisiune” în limba chineză, şi va fi constituit cu ajutorul constructorului auto chinez Brilliance, partener de mai multă vreme pentru BMW. Potrivit presei de specialitate, noul brand va fi unul cu acoperire locală sau cel mult regională. Primul model este aşteptat chiar anul acesta, surse neoficiale vorbind despre un crossover electric.

El ar urma să ajungă pe piaţă chiar în toamnă, în luna noiembrie, după ce va fi expus în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Guangzhou.

Urmareste Automarket
BMW nu este primul constructor care încearcă să se apropie de publicul din China cu un model electric. Şi Nissan încearcă o asemenea strategie cu modelul Venucia e30, care este de fapt o variantă rebotezată a actualului electric Leaf.

via carscoop

Comentarii (5)

  • BMW o da pe chinezisme,asta le cam strica imaginea.
    8 6
  • AndreiRN
    Adica BMW ia tecnologie de la Toyota si apoi o vinde la Chinezi?
    2 6
  • inexorabil
    Andrei, parca odinioara citeam analize mai pertinente la tine; iar ai revenit la obsesiile "galbene"? Nu despre calitate vorbim aici, omule, ci despre realitatea ca atare, brutala, terifianta, asta e si alta nu-i; precum am mai precizat, cine nu asambleaza si/sau nu vinde in China, va intampina dificultati economice. Doar tu ai subliniat in dese randuri ca ne folosim zi de zi, cu seninatate-reflex, de aparate electrocasnice si autoturisme care poarta inconfundabila semnatura chineza, asa ca ar fi deja anacronic sa ne mai lamentam "moral". Tine cu dintii de Dodge-ul pe care presupun ca-l mai ai si fii fericit ca mai cochetezi inca cu autenticitatea. Crezi ca eu jubilez in sinea mea ca exista GM Shanghai sau GM Korea? Sau astia pe care nu-i suporti tu - BMW - iti inchipui ca n-ar fi constienti cu cine se incurca? Brilliance este o "minunatie" a sigurantei, ca si Chery. Insa banul n-are nici miros, nici culoare - galbena sau de alta nuanta. Nu-ti explic ceva nou. Profetiile sunt imbatabile, adica nu ne vor cruta. Noua Ordine Mondiala va atinge si planul auto, iar drama unui fan care a crescut in cultul unor valori automobilistice imuabile n-o poate intelege decat tot cineva asemenea......Ne sapam in tacere propriile morminte ale spiritului; conformismul colcaie voios in fiecare dintre noi, iar orgasmul compromisului razbate din majoritatea textelor de pe aici. Intrebarea este: mai stim sa ne bucuram cu demnitate de masinile care au definit fabuloasa istorie a celor patru roti sau ne curg balele, doar de dragul noutatii, dupa fiecare "piftea" actuala care apare pe piata? Vezi tu, cei care recurg de obicei la atitudini critice (intemeiate) au devenit deja incomozi, inclusiv pe AM. Si, evident, li se aplica prompt etichetele infame, incepand cu inculti intr-ale masinilor, continuand cu vocatia de insultatori "scabrosi" si terminand cu "nu veti atinge niciodata nici macar urmele lasate de rotile masinii cutare pe care o contestati" (desi poate nici autorii unui asemenea repros n-o vor face, dar na, doar efectul lui "cine este mai tare in clanta" conteaza!). Nostim, nu?
    3 0
  • AndreiRN
    Indiferent de situatie o persoana trebuie sa-si pastreze onestia.
    Asta daca vrea sa fie parte dintre oameni.
    In acest caz realitatea este ca cei de la BMW nu pot scoate pe fatza un produs electric/hibrid cu technologie Toyota dar chinezi o pot face pt ei.
    E trist ca germani se folosesc de chinezi ca sa comercializeze technologie luata de la Toyota.
    Foarte curand vor aparea masini chinezesti pe piata europeana de unde BMW va profita.
    Ei cred ca astfel nu isi murdaresc numele dar se insala.
    2 3
  • @Andrei
    Nenorocitii de nemti, se folosesc de chinezi, niste asupritori, ceea ce nu stii este faptul ca primul model electric cu noua marca va fi facut pe baza actualului Bmw X1, doar ca va avea baterie, ca zici tu ca are bateria de la Toyota...zici tu, bateriile nu le-a inventat Toyota draga Andrei:).
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru