BMW: primul model alimentat cu hidrogen va intra în producție din 2028

de Tiberiu Safta
Vineri, 21.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a confirmat oficial anul în care va începe producția primului său model de serie alimentat cu hidrogen. Producția noului model va începe în 2028.

Constructorul bavarez va lansa, până la finalul actualului deceniu, primul său model de serie alimentat cu hidrogen. Detaliile tehnice despre acest viitor model nu au fost dezvăluite, însă cunoaștem că producția sa va începe din 2028.

BMW mai precizează că, după lansarea primului său model cu hidrogen, va urma un al doilea model care va avea pile de combustie pe bază de hidrogen.

În acest moment, nu se știe cum va arăta primul BMW de serie alimentat cu hidrogen. BMW a inițiat o serie de teste cu prototipul iX5 Hydrogen, versiunea alimentată cu hidrogen a SUV-ului X5. Propulsorul acestui prototip dezvoltă 401 cai putere, iar hidrogenul este stocat în două rezervoare. Împreună, cele două rezervoare pot să stocheze până la 6 kilograme de hidrogen. Autonomia prototipului este de 504 kilometri în regim WLTP.

via BMW

Comentarii (12)

  • Elektrikkk
    Poluant, explozibil, scump, ineficient, ... , ...
    3 9
  • Poluant (dacă energia vine de la termocentrală sau electrocentrală....și-n multe țări așa vine majoritar), autoincendiar, scump, ineficient......greu de încărcat (în afara cazurilor în care se nimerește stația de putere liberă)....
    Da, mă refer la vehiculul electric dar cu baterii.....baterii pe care Edică le ridică în slăvi dar urăște la maxim electricele cu hidrogen sau cu rețea, ca orice altă alternativă pe gaze mai puțin poluante.
    Ai zice că vinde baterii la cum s-a blocat pe ele...
    3 1
  • Elektrikkk
    dle Kap, câte maşini cu hidrogen au fost produse din 2015 până azi ???

    30.000 maxim.

    În 10 ani, 30.000 de maşini.

    3000 de maşini pe an.

    Mult mai scumpe decât maşinile BEV, mult mai scump 100 km parcurşi de Mirai decât BEV.

    Hidrogenul este produs 95% din gaz metan şi abur - proces enorm de poluant.

    Hidrogenul verde este de 3-4 ori mai scump decât hidrogenul "albastru" care e NEGRU.

    Hidrogenul nu poate fi transportat pe ţevile de gaz metan actual.

    Etc

    Hai să vedem realitatea şi regele dezbrăcat.
    1 3
  • Elektrikkk
    " Poluant (dacă energia vine de la termocentrală sau electrocentrală....și-n multe țări așa vine majoritar), autoincendiar, scump, ineficient......greu de încărcat (în afara cazurilor în care se nimerește stația de putere liberă).... "

    Demonstraţia minciunii dvs pas cu pas.

    Energia electrică în toată lumea, INCLUSIV AFRICA, este an de an, din ce în ce mai verde.

    Până şi în UE, unde Ungaria care este / era o economie orientată puternic spre petrol şi gaz metan (rusesc) a ajuns să aibă cea mai mare creştere procentuală a energiei verzi din UE în 2024 !! Peste 23% creştere !

    Un mare punct de inflexiune a fost când India era să nu semneze acordul de la Paris, dar după ce SUA şi UE au vorbit cu premierul indian, acesta a semnat - pentru că i s-a demonstrat că economia verde pentru India îi va aduce importuri de petrol şi gaze mai mici şi deci mai mulţi bani rămân în India.

    Asftel India a ajuns să facă panouri solare peste lacuri, canale de apă, să oprească evaporarea apei şi al doilea cel mai mare parc solar din lume.
    1 3
  • Elektrikkk
    Anul acesta se va porni centrala de la Mintia 1750 MW din care 1000 MW apoi restul de 750 MW în cursul anului.

    Da, e pe gaz metan, dar va face posibilă închiderea centralei pe cărbune şi oprirea folosirii cărbunelui în România.

    Apoi, tot anul acesta se vor instala 500-1000 MW de panouri solare şi în 2 ani cam tot atât eolian.

    În ultimul 1-2 ani, trei oraşe din România au cumpărat multe autobuze electrice : Braşov, Constanţa, Galaţi.

    Cam ăsta este adevărul, realitatea.
    1 3
  • Global, în 2024 s-a consumat energie electrică din surse ”murdare” cam de 80%. 80%!
    În UE în jur de 29%.
    Unde e ”minciuna”? Cu toată vorbăria de 3 comentarii de mai sus, Ungaria a produs electricitate ”fosilă” de 20% și a importat 28%!
    Oare de unde, că energie produsă la comandă, fără capriciile vremii s-ar fi găsit în Polonia (~70% din surse fosile, 56% cărbune) sau Serbia (~61% cărbune!!!).

    Proiectele pentru hidrogen sunt mult mai ambițioase, dar nu vorbim de promisiuni.... cum ar fi cele cu stații de încărcare electrice, baterii solide sau preț scăzut pentru electrice cu baterii...vise încă.

    Dar ar trebui să vorbim mai mult de avioane pe hidrogen sau de trenurile germane cu hidrogen aflate în circulație pe rute neelectrificate.
    Să vorbim de mutarea transportului de marfă pe distanțe mari de pe rutier pe feroviar, să vorbim și de mai multe troleibuze și tramvaie, să vorbim și de vehicule pe hidrogen, gaz metan sau gaz petrolier.

    Lupta pentru reducerea poluării poate folosi mai multe variante, adaptate pentru fiecare domeniu, cine se bate cu pumnii în piept ca salvator al planetei dar disprețuiește (culmea, alte electrice!) nu e decât un troll care vrea să ne vândă baterii chimice care pot fi foarte periculoase!

    E vreunul pe aici care vrea să se uite în oglindă?
    3 1
  • Elektrikkk
    Mult succes în viaţă. O să ai nevoie.

    Ce este mai important, unul sus care e bun dar care o ia în jos ??? Sau unul de jos care o ia în sus ??

    Nu ai citit nimic din ce ai scris pentru că ai ulciorul plin, te crezi atotştiutor şi cu logica nu stai bine, varianta mortală.
    1 3
  • Nu mă cred în nici un fel, ce am scris mai sus este documentat, și oricine citește bazaconiile trollilor ar trebui să caute și să verifice ce e adevărat și ce e minciună prin omisiune sau propagandă, asta apropos și de candidatul pe cal alb, căruia îi lipsește doar cămașa de forță.

    Totuși, nu-mi pot reține disprețul în fața cuiva care afirmă senin că troleu (captator) vine de la ”troliu” sau a altuia (oare?) care habar n-are că energia electrică se poate stoca și altfel decât chimic în baterii.
    Când specimene de felul ăsta dau lecții pe subiecte ca mobilitatea, energia sau poluarea îți dai seama ce propagandă deșănțată se face și ce interese sunt.
    O să închei citându-l pe Valeriu Nicolae, fix cum termină episoadele de ”starea impostorilor”.
    3 1
  • Elektrikkk
    dle Kap, când citesc ce scrieţi mă încearcă multe sentimente.... greaţă, repulsie, milă, compasiune, lehamite,...

    Nu zic că sunt perfect, ohoo, dar dvs sunteţi total aiurea şi nici nu vă daţi seama plus aveţi un ego prea imens de mare ca să corectați ceva.
    1 5
  • Testarossa
    @Elektrikkk: pai realitatea pe care poate o ignori tu este ca NU EXISTA MATERIE PRIMA SUFICIENTA ca sa se produca cate o masina electrica pentru fiecare cetatean care ar dori si ar putea sa cumpere una si sa se inlocuiasca flota de termice cu electrice. Joac-o p-asta :)
    0 0
  • Buna ziua!! Se mai ocupa cineva de site-ul acesta sau se posteaza doar stiri? Sunt masini aparute pe piata din 2024 pe care nu le gasesti inca pe acest site ex: Toyota Land Cruiser, Subaru Forester, Subaru Crosstrek si altele.
    1 0
  • @Tudor
    Evident că nu. Redactorii postează numai liniuțe și alte bazaconii, că atât îi duce capul. Unii, mă rog, nu chiar toți. Dar se vede că e sat fără câini, nu-i interesează acuratețea și relevanța informațiilor, ci doar audiența (pentru reclame, evident). De fapt, nu mă miră, toată presa (dacă o mai putem numi așa), scrisă sau audio-video este în mare suferință, adică în scădere abruptă de calitate, relevanță, idei interesante propagate, etc. Ce citim noi aici e în proporție de 90% copiat din diverse surse.
    Jurnalismul în țara asta a avut o perioadă de glorie în ultimul deceniu al secolului trecut, acum este incredibil de decăzut.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru