BMW prezinta viitoarele tehnologii de recuperare a energiei calorice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inginerii BMW au dezvaluit informatii despre planurile lor privind programul Efficient Dynamics, care includ reutilizarea caldurii degajate de motor pentru a genera energie electrica. Sistemul are scopul de a conserva energia generata de motor in timpul functionarii si de pastrarea temperaturii motorului la un nivel constant, chiar si cand acesta este oprit. Dupa cum stiti, doua treimi din energia generata de arderea carburantului sunt pierdute prin radiator si sistemul de evacuare al vehiculului.
Primul proiect BMW in acest sens reprezinta un sistem de izolare termica a motorului. Pe langa izolarea clasica a habitaclului de compartimentul motor, BMW va izola motorul de mediul exterior si va dezvolta un sistem de pastrare al temperaturii motorului. Provocarea pentru inginerii BMW va fi sa creeze un sistem care sa nu afecteze eficienta motorului in timp ce izoleaza motorul de mediul exterior. Astfel, scopul inginerilor BMW va fi de a elimina pornire la rece din ecuatia utilizarii automobilului. Prototipul care utilizeaza acest sistem a reusit sa pastreze o temperatura a motorului de 40 de grade Celsius, chiar si la 12 ore de la oprirea acestuia. Fiecare grad Celsius pe care il are motorul peste temperatura ambientala reduce consumul de carburant cu 0.2 %.
Astfel, 10 grade Celsius peste temperatura ambientala vor duce la un consum de carburant cu 2% mai mic.Cel de-al doilea proiect al inginerilor bavarezi este implementarea unui generator termoelectric pe traseul de evacuare. Acest generator este capabil sa furnizeze 250 de Wati in conditii normale de sofat, suficient pentru a acoperi 50% din necesarul de energie al unui BMW Seria 5. Dispozitivul este simplu si utilizeaza un semiconductor termoelectric care genereaza curent electric. Cu cat este mai mare diferenta de temperatura dintre gazele arse si mediul exterior, cu cat acesta furnizeaza mai mult curent electric. Generatorul termo electric va avea doua parti – una “rece” si una “calda”. Jumatatea rece a generatorului termoelectric va utiliza caldura de la radiator, pe cand jumatatea calda va utiliza gazele arse care ies prin traseul de evacuare.
Prototipul realizat de inginerii BMW ii ajuta pe acestia sa lupte cu provocarile pe care le au in fata si sa prezinte versiunea preliminara a solutiilor pe care le-au pregatit pentru viitoarele modele are constructorului bavarez. Potrivit celor de la BMW, un automobil modern utilizeaza intre 3 si 8% din carburantul consumat pentru alimentarea cu electricitate a elementelor care necesita acest tip de energie.
Pentru a elimina necesitatea unor sisteme de incalzire auxiliare si pentru a reduce frecarea din cutia de viteze, BMW va utiliza un schimbator de caldura. habitaclul modelelor BMW, fara a consuma carburant in plus.
Acest schimbator de caldura va fi amplasat langa convertorul catalitic (in cazul motoarelor pe benzina) si va incalzi uleiul din cutia de viteze pentru a reduce frecarea. In anotimpul rece, caldura degajata de motor va fi utilizata pentru a incalziPe langa aceste sisteme mentionate mai sus, BMW lucreaza si la sisteme de aerodinamica activa pentru partea din fata a vehiculelor, precum si o modalitate de a folosi mai bine franele care regenereaza energia cinetica. Modelele BMW vor fi echipate si cu un sistem de navigatie care va primi informatii de trafic. Acesta functie va anticipa ambuteiajele si va ajuta soferul sa reduca numarul de franari pe care le efectueaza, lucru care va reduce consumul de carburant al modelului pe care il conduce.
Via | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
candva ma gandeam ca gazele ar trebui sa incalzeasca un motor cu abur ca sa se recupereze din cei 70% din pierderi..:))
de cand i lumea frate bmw a fost in varfu piramidei automobilistice
E46 are si el o sistema care incalzeste motorul in 2 minute IARNA iese acul din Albastru (de la temperatura).
Si vara dimineata cand o scoteam din garaj acul din albastru iesea in 50 de secunde, motorul se incalzeste foarte repede si nu pierzi atita timp ca la Mercedes sau Audi pina incalzeste motorul 15-20 de minute motorul, ( pierderi enorme de carburanti si timp si ingheti un pic pina se incazeste sistema ).
Am ziso si o mai zic ca din PUNCT de VEDERE TEHNIC , MOTOR , TRANSMISIE , DIRECTIE BMW este peste ORICINE din LUME.
PRIMA DOVADA despre cine e BMW e un indiciu BEST ENGINEin THE WORLD 6 TITLURI MONDIALE nimeni nu are atatea titluri cat are BMW.
Prima chestie de genul asdta au facut-o rusii prin anii '50. Numele Petromax nu va spune nimic ?
CVauta prin podul bunicii si ai sa vezi. mai nou, americanii scot cm 2 KW din yeava da esapament(ce-i drept de camion)
Asa ca mai puneti mana pe carte, sau terminati scoala inainte de a lua "ursuletul" tatei din garaj.
O sistema? Daca le-ai zis la multi prosti ca are o sistema, cu siguranta esti foarte destept....
Inainte sa- faci prosti pe altii, uita-te la tine.
De acord, BMW este un producator de top, recunoscut pe plan mondial, dovada si premiile pe care le-a castigat. Numai ca nu se invarte totul in jurul BMW. Uite, daca vrei sa-i gasim vreun cusur, putem spune ca masina asta nu poate sa zboare. Un F16 poate, vezi, deci e mai bun decat un BMW! Sau: un BMW nu stie sa ascuta creioane. Ascutitoarea mea poate sa faca asta, dar nu face asa urat ca tine! Vezi? Mai exista si altceva pe lumea asta. Sau: o broasca testoasa bate un BMW la concursul de rostogoliri. Dar nu se da asa mare ca tine.
Aaaa, sa nu uit: nu uita sa-ti lipesti pe masina ta / masinile tale un sticker foarte popular printre camionagiii frustrati. pe el scrie maaaaare: . Si las-o mai moale cu manelele!
A MEA E MAI LUNGA!!!
Anul trecut mi-am vandut BMW-ul E46 niste probleme financiare si a trebuit sa-l vand.
La moment merg cu Peugeot-ul dar e mult prea departe de BMW.
Anterior am avut si Rover 820Si , Mercedes-Benz E200 , BMW E30 , BMW 36 si ultimul pana la Peugeot a fost E46 o masina senzationala.
Eu cred ca un sofer adevarat urcand la volanul unui BMW deodata vede diferenta intre BMW si restul.
BMW are un plus mare la SPORTIVITATE si Mercedes un plus mare la Confort.