Constructorul bavarez a dezvăluit în urmă cu puțin timp un nou serviciu de asistență pentru clienți. Noul serviciu este botezat Proactive Care și se folosește de inteligența artificială pentru a colecta datele relevante ale unei mașini.
Acest serviciu va putea identifica intervalele de service ale mașinii și chiar și problemele acesteia. De exemplu, Proactive Care poate să vadă presiunea în pneuri și chiar martorii de bord aprinși pentru diverse probleme. Pe baza acestora, serviciul îi va putea oferi șoferului o serie de soluții pe loc prin colectarea datelor mașinii și transmise cu ajutorul inteligenței artificiale.
Șoferul va fi notificat prin aplicația de smartphone My BMW sau prin sistemul multimedia al mașinii. În funcție de preferințe, clienții vor putea să primească aceleași soluții chiar și pe adresa lor de e-mail, prin dealer-ul preferat. Cu ajutorul serviciului, clienții mai pot fi apelați prin telefon de către asistența rutieră a dealer-ului.
Noul serviciu Proactive Care este compatibil cu toate modelele BMW cu sistemul de operare BMW Operating System 7 sau o versiune mai nouă.
De asemenea, clienții acestor modele vor trebui să aibă un contract activ cu BMW ConnectedDrive și să înregistreze mașina în aplicația My BMW.via BMW
pai e super. aplicatia identifica lipsa crunta, tipica soferului de bmw, a inteligentei naturale si compenseaza in timp real cu niste inteligenta artificiala. excelenta potrivirea, poate asa bmwurile vor incepe sa semnalizeze, nu vor mai imbratisa toti copacii, vor ridica automat geamurile cand canta maneaua si producatorul reuseste astfel sa isi mai spele din imaginea de masina a cocalarilor. win-win.
- de fapt aici vor sa ajunga, la un contract, un abonament ceva... au renuntat la abonament pt scaune incalzite dar vor neaparat sa aiba ceva un abonament/subscriptie etc
De cocalarii care comentează de alți cocalari… doar un cocalar este deranjat de alt cocalar, pentru mine nu există (lumi paralele)… plus sunteți pe “repeat” este inutil sa mai spun altceva. ;)
Daca cunoaste cineva ceva studii despre cate din noile functiuni inventate de iubita industrie auto sunt intr-adevar folosite in viata reala. Ma gandesc la toate prostiile de iluminat interiorul, zici ca in fiecare zi e Craciunul, apoi ma gandesc la setarile foarte detaliate ale raspunsului motorului, suspensiei, directiei, ESP-ului...cati dintre noi schimbam caracteristicile respective pentru a ne personaliza stilul de condus? Sa fim seriosi, lasam aproape totul asa cum vine din fabrica. Si mai sunt si altele.
“Hyundai și Kia recheamă în service peste trei milioane de mașini produse între 2010 – 2019. Riscă să ia foc în mers din cauza unor scurgeri din sistemul ABS, respectiv din cauza unui posibil scurtcircuit.”
Ce mai este de inventat la ABS?
In loc sa profite de ceea ce au construit ca si imagine, ei produc masini de performanța… la “tragi” 350 CP, și gata-s de performanța… dar la ABS încă mai trebuie “inventate” chestii.
Chiar nu vreau sa fiu cârcotaș, dar cine a văzut cum artă “mațele” de cabluri la o electrică, ce conectori si ce protecții sunt folosite pe cabluri… nu știu zău cum se poate garanta ca si după 5, 6 ani nu vor apăra probleme de infiltrații, contacte cu oxidare, pierderea capacității de protecție termică șamd.
Mie nu-mi da încredere ceea ce văd… nu-s suficient testate si nu au trecut încă testul timpului. Știu ca sunt laboratoare sau simulatoare de “îmbătrânire”… dar la fel nu cred ca acoperă cu adevărat “stresul” real ținând cont de diferențele foarte mari între zonele unde aceeași mașină cu aceleași componente va fi utilizată.
Eu unul când îmi iau masina… ma duc pe ceva care nu cred că-mi va da bătăi de cap sau cât mai putine si relativ simplu de rezolvat ca este know-how in service.
Fără mișto… felicitări celor care si-au luat electrice… pe mine “nu ma ține” chit ca am masina de la job, cât o folosesc este ca si a mea.
Acum, cum zice Dutz, sa credem ca electricele cu atatea cabluri de inalta tensiune si atatea punti si contacte, nu vor avea probleme in 7-8-10 ani e cel putin naiv. Trece perioada de miraj, nouttate, coolness si extaz si vor trebui sa dea piept cu realitatea din teren unde vor trebui sa-si faca treaba de masini, sa fie mentenabile, reparabile, utile, folosibile, versatile si tot ce trebuie sa faca o masina, fara luminite, brizbrizuri, pârțuri in boxe si alte gimmicuri de luat ochii care vor fi uitate ca si cand n-ar fi existat. La fel patesc si sistemele astea "conectate". Va mai aduceti aminte de sistemul Opel "OnStar connect" sau ceva de genu asta? Cata reclama i-au facut iar acum e aproape mort si ingropat.