Acronimul CSL, sau Coupe Sport Leichtbau, a fost purtat doar de două modele de serie produse de BMW. Este vorba despre legendarul E9 3.0 CSL, cunoscut și ca "Batmobile", și de M3 CSL din generația E46. Acum, acesta revine în lumina reflectoarelor odată cu lansarea noului M4 CSL.
AL TREILEA CSL DIN ISTORIA BMW
Acest nou model al bavarezilor poate fi descris, pe scurt, ca o mașină de stradă pentru amatorii de circuit. Elementele aerodinamice, lipsa banchetei și multe alte componente susțin această teorie. Dar să le luăm pe rând.
Din punct de vedere estetic, noul BMW M4 CSL poate fi recunoscut după grila frontală simplificată, emblemele specifice, jantele forjate rezervate acestui model (19 inch pe față și 20 pe spate), accentele roșii de la exterior, elementele aerodinamice și eleronul care te duce cu gândul la M3 CSL.
Avem apoi farurile cu lumini de zi galbene, asemănătoare cu cele utilizate de M5 CS, dar și stopurile LED cu tehnologie "BMW Laser".
Clienții pot opta pentru una dintre cele 3 culori exterioare: Gri Brooklyn Metallic, Alb Alpine și Negru Sapphire Mettalic.
Nu lipsesc emblemele aniversare "BMW Motorsport".MAI UȘOR CU 100 KG DECÂT M4
Capota, plafonul și hayonul sunt confecționate din fibră de carbon, pentru a obține o masă proprie cât mai scăzută. De fapt, M4 CSL cântărește 1.651 de kilograme, fiind cu 100 de kilograme mai ușor decât un M4 obișnuit.
Pentru interior, BMW a pregătit două scaune "scoică" din fibră de carbon (cele M Carbon cu reglaj electric sunt opționale, dar nu costă în plus), consolă centrală din fibră de carbon și inscripția CSL pe tunelul median. Și la interior s-a folosit culoarea roșie, în special la cusăturile contrastante.
Inginerii diviziei BMW M au revizuit motorul de 3.0 litri, twin-turbo, și, printre altele, au crescut presiunea turbinelor. Așa se face că, în cazul lui M4 CSL, unitatea pe benzină dezvoltă 550 de cai putere și 650 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.7 secunde și o viteză maximă de 307 km/h.
Transmisia automată M Steptronic cu 8 rapoarte și roțile motrice spate completează pachetul.
Suspensia fost recalibrată pentru un plus de dinamism, iar garda la sol coborâtă.
Sistemul de control al tracțiunii a fost și el revizuit din același motiv. Nu lipsesc frânele ceramice M Carbon și sistemul de evacuare cu amortizor spate din titan pentru un sunet inconfundabil.CEL MAI RAPID BMW DE SERIE DE PE NORDSCHLEIFE
Toate detaliile menționate mai sus se traduc foarte simplu: noul M4 CSL este cel mai rapid BMW de serie de pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife. Mașina a parcurs cei 20.8 kilometri în 7 minute și 20.207 secunde.
Noul BMW M4 CSL va intra pe linia de asamblare a uzinei din Dingolfing în iulie 2022, iar producția va fi limitată la doar 1.000 de exemplare, comercializate la nivel global.
via BMW
Nordschleife 7min 31sec
ca. 100k
M4 CSL 0-100kmh in 3,7 secunde.
Nordschleife 7min 21sec
ca. 165k
Ca tot vorbim de pret cei 165 K Euro; se apropie periculos de Porsche GT3 cu ai sai 188 K Euro ...
Remarc si prezenta culorii albe in paletarul disponibil pe langa ternele gri si negru.
Sunt de aceeasi parere cu tine, in special prima idee
Sper ca aceste modele sa ajunga la adevaratii pasionati. Pentru romanake care stiu ei tot ce se invarte in lumea asta, fiind extrem de limitati in gandire sa baleasca din RATB!