După ce a poposit vreme de 11 ani în portofoliul Citroen, denumirea XM a fost acum transferată, în urma unei înțelegeri, germanilor de la BMW. Iar marca bavareză a folosit-o pentru cel mai recent concept al său: Concept XM este primul SUV de sine stătător al diviziei M și al doilea model de sine stătător M după M1.
Conceptul va evolua într-un model de serie. Debutul este programat pentru finalul anului viitor, iar nemții susțin că va fi cea mai puternică mașină produsă vreodată de ei în serie. SUV-ul va fi asamblat la uzina din Spartanburg, SUA.
Să revenim însă la concept, sau mai bine zis la designul ales de BMW. Un design care, zic germanii, nu va suferi foarte multe modificări atunci când XM va renunța la statutul de concept.
Mai mult, partea frontală, cu grila de dimensiuni considerabile și cele două faruri subțiri, "prefigurează noul design al părții frontale pentru viitoarele modele BMW din clasa de lux." Printre ele se numără și viitorul Seria 7.
Avem apoi jante de 23 de inch, plafon vopsit într-o nuanță contrastantă, patru terminații, montate pe verticală, pentru sistemul de evacuare și embleme BMW gravate cu laser de-o parte și de alta a lunetei.
La interior putem distinge display-ul curbat care integrează instrumentarul de bord și sistemul multimedia.
Suprafețele texturate, din fibră de carbon și fir de cupru, plafonul special și tapițeria din piele (diferită în partea din spate) completează pachetul.BMW Concept XM este echipat cu sistem de propulsie plug-in hybrid. Germanii nu au intrat în detalii, dar știm că este compus dintr-un motor V8 și o unitate electrică. Ansamblul dezvoltă 750 CP și 1.000 Nm.
În modul pur electric, SUV-ul va putea parcurge până la 80 de kilometri.
Așa cum spuneam, Concept XM va evolua într-un model de serie. Acesta va fi disponibil exclusiv ca model M și doar în versiune plug-in hybrid.
via BMW
Repet, cu riscul să greșesc fiindcă ”de gustibus”: nu mega-grilele îmi par rateurile maxime BMW din ultima vreme (i4 de ex. e chiar sexy cumva) ci aglomerația aiuritoare de muchii contorsionate grotesc, nu doar tăiate cu barda.
...Să fie oare intenționată estetica asta a urâtului ?! -- greu de justificat oricum.
XMamutul îmi pare deci deja supus mai multor crash-teste înainte de-a fi expus -- norocul manechinelor de pe banchetă cu plăpumioara aia matlasată. :-)
P.S. (și @dan_grc, care știe că n-am vreun dinte contra BMW): Moș Chris Bangle se tăvălește sigur de râs și poate abia acum e apreciat la justa lui valoare.
Bordul pare finisat ca pentru varianta de serie și-mi place. Exteriorul este brutal, sunt camioane mai finuțe, varianta de serie va fi ceva mai domestică, dar nu cu mult. Partea amuzantă este că va avea succes pe anumite piețe .
Ce-ati facut baieti? Ati concediat toti designerii??? Zici ca e o chinezarie facuta ca sa nu consume mult cu indoit aripi si alte forme. Si daca e electrica, de ce ar mai avea nevoie de grila aia mare si oribila?
Mai bine ii cumparau chinezii si ii invatau sa faca design :))
Hidosenie ca asta concureaza cu Fiat multipla, prima generatie de Nissan leaf si daca ma uit bine, un Nissan cube e mai frumos.
Acum daca si fanii BMW le mai iau apararea si nu recunosc ca la design exterior e o masina de cacao, sa avem pardon baieti, dar sunteti praf si pulbere.
Urata cu crengi!
Adică faci o enormitate de V8 cu J-de mii de cp și Nm, cărora oricum nu le văd rostul, și apoi mai bagi și un motor electric, cred că, așa, la mișto, să te dai ecologist și protector al naturii, cu care poți merge 80 de km eco atunci când te apucă remușcările că ai ditamai tancul în garaj.
Zău că e mare grădina Domnului, iar șefii de la bmw îi sar adesea gardul...