BMW pregăteşte un diesel cu trei turbine pentru X6 şi Seria 7 facelift
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Potrivit unor surse din cadrul BMW, citate de BMWBlog şi Bimmer Today, constructorul german pregăteşte un motor diesel cu trei turbine. Acesta urmează să devină vârful gamei diesel pentru modelele respective, instituind o nouă versiune, numită xDrive50d. Atât BMW X6, cât şi Seria 7 vor fi oferite doar cu xDrive în compania motorizării de mai sus, despre care se spune că va furniza între 350 şi 400 CP. Colegii de la BMWBlog sugerează faptul că motorul ar dezvolta 350 CP pe 750xd şi aproape 400 CP pe X6 xDrive50d, dar această informaţie nu a fost încă infirmată sau confirmată de sursa din cadrul mărcii BMW.
Pentru moment, nu există informaţii suplimentare despre propulsorul respectiv şi cum vor funcţiona cele trei turbine, dar ne aşteptăm la un setup inspirat de cel utilizat de viitorul BMW M3. Indiferent de alegerea inginerilor, ne aşteptăm ca noul propulsor să fie deosebit de vioi, performanţele sale fiind comparabile cu unităţi V8 de cilindree superioară.
Graţie cilindreei reduse, propulsorul respectiv ar putea să facă din X6 xDrive50d şi 750xD cele mai eficiente modele din segment la respectivul nivel de putere.Primele informaţii anunţă un debut în martie 2012, ceea ce înseamnă că motorul ar putea fi dezvelit chiar la Salonul Auto de la Geneva. De asemenea, toate versiunile lui X6 urmează să primească motorizări mai eficiente, care vor fi mai puternice şi vor consuma mai puţin carburant. Cea de-a doua generaţie a lui X6 va purta denumirea F16 şi va debuta în 2014. Cât despre viitorul 750xd şi versiunea cu ampatament mărit a acestuia, sunt şanse ca modelul să fie prezentat la Frankfurt în această toamnă şi să debuteze în primăvara anului viitor.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Autoipoteze
-
Mercedes nu are de gând să mai lanseze o nouă generație a modelului SLC și plănuiește să evite canibalizarea vânzărilor între SL și Clasa S Cabrio sau Coupe. (27.04)
-
Toyota se gândește să nu mai dea naștere unui înlocuitor pentru actualul Avensis. Piața sedanurilor medii scade vertiginos, iar japonezii își doresc mai mult un crossover. (18.10)
-
O companie de consultanță auto susține că după anul 2020, vânzările mașinilor autonome vor exploda. Creșterea segmentului va fi una foarte mare, urmând ca până în 2025 să găsim 21 de milioane de astfel de mașini pe stradă. (13.06)
Avantaje: putere foarte mare , raportat la cilindree + ca este diesel.
Dezavantaje: costurile de intretinere (de ex: turbinele).
In 2006 au avut un alt prototip SLK 320 CDI tri-turbo. 5.3 sec pentru 100km/h si consum de 7.5 l/100. Amandoua prototipurile au doua turbine mici pentru turatii joase si una mare care preia tot efortul la turatii mari.
Daca BMW scoate pe piata un tri-turbo, poate Mercedes va fi nevoit sa raspunda la randul lui si toti vom avea doar de castigat :)
Oricum, BMW are performante foarte bune pentru un 3.0 litri. Sa vedem cum stau cu consumul si momentul.
daca vor continua cu asemenea tratamente in 2 generatii(8-10anii)se va alege prafu de motoarele pe care le stim in ziua de azi.......
vom avea motoare de 1L 2cilindri 3turbo........configuratie care in zilele noastre este chiar realizabila.............
binenteles despre motoru bmw(cel din articol)ma astept la un premiu....
insa sa nu forteze prea mult de la inceput(stim cu toti ce sa intamplat acum cativa ani cu N54)
Ce mi se pare mie ciudat e ca VAG intr-un timp se gandea sa scoata din productie motoarele TSI pentru ca, ziceau ei, nu prea sunt rentabile pentru companie, costurile de productie fiind destul de mari. Asta spun ei ca ar fi motivul, proprietarii spun insa altceva.
Parerea mea e ca nimeni in momentul asta nu face un motor supraalimentat mai bine ca Mercedes asa cum nimeni nu face motoare aspirate mai bune ca BMW. Dar cand piata cere ceva trebuie sa te supui, indiferent care ar fi numele tau.:)
Da, teoretic vor spune ca va fi fiabil (matematica, fizica, informatica si putina filozofie la un loc) dar practic nu o vor spune decat anii...
Uite uneori ai dreptate .
Referitor la motoarele supraalimentate sunt deacord ca Kompreasoarele de la Mercedes își fac poate datoria mai bine.
Dar motoarele aspirate cu Valvetronic si Dual Vanos de la BMW sunt simfonii de arta.
Oricum doctrina din München de la BMW e pentru a crea cele mai bune motoare si le reuseste deocamdată .
In viitorul apropiat cred ca turbinele ca si pompele de apa de altfel vor fi integral electrice!
Stiu la ce te referi tu cu acele 9000rpm, insa performantele lui S2000 de exemplu sunt foarte bune nu numai datorita motorului. Sunt de parere ca cel mai mult conteaza cum se transmite puterea la roti decat puterea in sine a motorului. De-asta avem un Lancer Evo, Impreza WRX STI sau S2000 care fac fata unor masini mai puternice. ;)
Si ce cuplu are motorul de pe S2000? Oricum nu asta conteaza cel mai mult... asa cum am zis conteaza cum ajung puterea si cuplul pe asfalt. De-asta un S2000 iti ofera senzatii de M3 de exemplu cu cel putin 100 CP mai putin.
sa revenim. sper sa faca acest motor desi am anumite retineri. este vorba de faptul ca cele trei turbine pot fi fiabile dar exista sanse mai mari sa se strice una pentru ca sunt 3. :)
dar... recunosc sunt sigur ca inginerii germani vor face totul ca motorul asta sa ne dea pe spate la fel cum fac mereu.
si un tritrubo pe bmw inseamna ca in 2 ani apare si la bmw si la MB daca prinde. sincer cei de la bmw risca multe si de multe ori castiga pariurile macar pentru imaginea in piata daca nu chiar si profit (ex. bmw x6 o masina total inutila dar absolut superba ca exercitiu de design) si inainte sa sariti cu gura. am condus x6 si este o masina deosebita daaaaaaaar inutila.