BMW va demara o ofensivă tehnologică privind electrificarea tuturor modelelor mai mari decât Seria 3 din portofoliu până în 2020, titrează britanicii de la Autocar. Primul pas al planului este proiectarea tuturor modelelor noi pentru a putea reduce masa totală şi a acomoda un viitor sistem de propulsie electric sau hibrid. Pentru a realiza acest lucru, BMW foloseşte din ce în ce mai multe materiale compozite şi aliaje pentru viitoarele sale caroserii, care vor fi mai uşoare şi mai rezistente decât actualele unităţi. Acest progres va fi atât în beneficiul viitoarelor modele hibride şi electrice ale mărcii, cât şi pentru modelele cu sisteme convenţionale de propulsie, care vor avea o masă mai redusă care le va asigura un consum mai mic de carburant şi performanţe sporite.
CAROSERII MAI UŞOARE
Primul model BMW care va beneficia de noul tip de caroserie va fi noua generaţie a lui Seria 7, despre care ştim deja că va fi mai uşoară decât predecesoarea sa. Primele informaţii despre acest model sugerează o structură mixtă a caroseriei, care îmbină mai multe tipuri de oţel, aluminiu şi diferite tipuri de compozite din fibră de carbon, asamblate în diferite metode pentru a obţine un nivel cât mai înalt de rezistenţă şi durabilitate. Cea mai mică berlină de la BMW, Seria 3, va beneficia la rândul său de aceste progrese începând cu anul 2018, când este aşteptată lansarea unei noi generaţii a acesteia.
Cadoul începutului de an: primele imagini cu noua generație BMW Seria 7
SISTEM HIBRID ÎN SERIE
Viitoarele modele BMW sunt aşteptate să beneficieze de sisteme hibrid avansate, care să se bazeze pe unul sau mai multe motoare electrice pentru a asigura propulsia. Motorizările cu ardere internă vor prelua treptat rolul de generatoare, predând ştafeta propulsiei către motoarele electrice.
Cel mai probabil, cel puţin o variantă hibridă a fiecărui model din gama BMW mai mare decât Seria 1 va fi lansată până în 2020, estimează sursa din cadrul BMW citată de englezii de la Autocar.BMW pregăteşte versiuni hibride plug-in ale modelelor X5 şi Seria 3
AERODINAMICĂ ACTIVĂ
Potrivit surselor din cadrul BMW citate de britanicii de la Autocar, departamentul de dezvoltare de la BMW lucrează la modele noi care să beneficieze de un coeficient aerodinamic mai bun, pe lângă îmbunătăţirile aplicate sistemului de propulsie. Actualul sistem de navigaţie care poate lucra în tandem cu tempomatul pentru a preîntâmpina urcarea şi coborârea dealurilor pentru a reduce consumul de carburant va fi actualizat pentru a beneficia la maximum de coborârea la vale pentru încărcarea regenerativă a acumulatorilor electrici fără ca şoferul să observe acest lucru, iar suspensia cu gardă la sol reglabilă în funcţie de viteza de rulare şi grila activă a radiatorului, care să se închidă automat la viteze mari se numără la rândul lor pe planurile acestui departament.
Strategia celor de la BMW are rolul de a reduce emisiile medii de CO2 la nivel de concer la pragul de 95 de grame CO2 pe kilometru până în 2020. Din moment ce majoritatea volumelor realizate de BMW sunt obţinute datorită modelelor mai mari de Seria 1, aproximativ 75% din maşinile vândute de concernul german fiind mai mari decât acesta, constructorul se va concentra pe reducerea emisiilor CO2 ale vehiculelor respective. Fără această îmbunătăţire, constructorul german nu se aşteaptă să atingă valorile emisiilor CO2 specificate de Comisia Europeană pentru anul 2021.Via Autocar
Un lucru e sigur.....seria 5,seria 6,seria 7 plus X5,X6 si viitorul X7 sunt si vor fi masini mari si grele............nush cum vor face nu neaparat BMW ci si alti constructori premium cu aspirati la lux si motoare mari........insa va fi foarte greu......
O tentinta destul de stupida in fiecare sehment e ca fiecare generatie de modele noi trebe sa creasca in dimensiuni o treaba care pe mine sincer ma dispera.......de ce nu se trage linie si sa se ramana la aceeasi dinensiune sa se foloseasca aluminiu cat mai mult fibra de carbon cat mai mult........motoare de cilindree cat mai redusa..,.....
am mai zis de cateva ori aici pe site.......si de obicei colegi de breasla nu cred ca sunt de acord cu mine.......
BMW ar trebui sa construiasca motoare de 6 in linie la o cilindree de 2L......V8-uri la 3L........exact cum aveau in ani 90'.....pana si V12-le ar putea sa scada la o cilindree de 4L
Asa sar putea ca moroarele V12 sa fie taiate in 2 sa se creeze motoarele de 6in linie........V8-urile la fel vor imparti arhitectura cu un 4cilindri la 1.5L.........si L6 cu un L3 de 1L cilindree motor care pt. un seria 1 ar fi misto daca lau duce la o putere de 150-170hp.........Iinteresant e ca emisiile trebe sa fie la 95 per km in 2020-2021 dar ce o sa se intample dupa aceasta data........eu personal cred ca se vor inaspri aceste reguli si va fi si mai greu.........si sa nu uitam ca mai sunt doar 5-6 ani pana atuncia.......
La UE ma refer aici, nu la constructorii auto, care practic is pusi la zid.
Nu stiu de unde perceptia asta la unii dintre voi, daca cineva spune ceva de rau despre o marca sau model care se intampla sa fie din Germania - huooo esti hater, esti cu japonezele, etc...
Ei uite, eu cand vorbesc de eficienta in aceasta privinta nu pot decat sa ma gandesc la Tesla! Unii de ce pot?
Si...aa... n-ar fi rau sa-ti alegi si un nick data viitoare...