Cea mai mare problemă a industriei de producție a bateriilor de mașini electrice - și nu numai - este prezența cobaltului în componența acumulatorilor. Această problemă vizează atât extracția cobaltului, cât și reciclarea bateriilor. Însă industria lucrează la eliminarea problemelor și, într-un orizont de timp de câțiva ani, inginerii vor găsi rezolvarea.
Drumul spre baterii fără cobalt
Aceasta este opinia specialiștilor BMW în dezvoltarea bateriilor pentru mașinile electrice și hibride plug-in. Într-o conferință online la care a participat și Automarket, inginerii BMW au declarat că bateriile în a căror componență nu se regăsește cobaltul se află în acest moment în faza de cercetare și dezvoltare.
"Acum câțiva ani, 2012-2013, atunci când am început efectiv dezvoltarea bateriilor, componența chimică a unei celule standard pentru bateriile mașinilor electrice implica nichel, mangan și cobalt în proporție egală. Dintre toate acestea, cobaltul este metalul care generează cele mai multe probleme, pentru că e foarte scump, iar condițiile sociale din țările în care este extras sunt critice. Celelalte metale din baterii nu reprezintă o problemă, pentru că ele sunt utilizate în aplicații diverse și în alte industrii", spun oficialii mărcii bavareze.
Conform acestora, BMW a luat deja măsuri care încearcă să rezolve parțial și apoi definitiv problema cobaltului: "BMW s-a implicat deja în programe care relochează extracția cobaltului din Congo în Australia, iar de acolo noi ne angajăm să furnizăm materialul către producătorii de baterii cu care lucrăm. Din perspectiva ingineriei, compoziția efectivă a bateriei evoluează și soluțiile actuale se îndepărtează din ce în ce mai mult de cobalt, chiar și de nichel. Bateriile fără cobalt sunt în dezvoltare", spun oficialii mărcii din Munchen.
BMW în 2023: 13 modele full-electrice
BMW oferă o gamă din ce în ce mai largă de hibride plug-in (PHEV) care completează versiunile pe benzină și diesel oferite în familiile de modele "tradiționale" ale mărcii.
Începută cu sportiva i8, gama PHEV de la BMW s-a dezvoltat astăzi foarte multe pe orizontală și verticală, versiuni de acest tip putând fi regăsite în gamele modelelor Seria 2 (Active Tourer), Seria 3, Seria 5, Seria 7, X1, X2, X3, X5 și Mini Countryman. Alături de acestea, gama de modele electrice oferite de BMW va fi extinsă în acest an prin lansarea noului iX3, primul SUV 100% electric oferit de brandul german. Acesta se va alătura actualelor BMW i3 și Mini Cooper SE. Ulterior, în 2021, BMW va scoate pe piață o versiune de serie a conceptului i4 și una a conceptului SUV iNext.Pe termen scurt și mediu, BMW va oferi o gamă care va conține cel puțin 25 de modele electrificate (hibride sau electrice) până în 2023, 13 dintre acestea urmând să fie 100% electrice.
O mare dezamagire pentru fanii disperati dupa diesel.
Si am citit eu bine? IX3 se va produce in China? :))
X3 electric in China, viitoarele i4 si SUV ul iNext in Germania, nu e chiar rau, mai ales ca X3 electric este un model intermediar mai mult, un compromis.
Daca Volvo produce vreun model in China iar e scandalos, dar daca o face BMW,e ok ca e un model intermediar si gasim noi orice scuza, ca e BMW :)
Bravo fani, mi se pare o logica...de bmw-ist:)
Iar X3 electric este un.compromis, nu e dezvoltat de la zero, apoi n-am spus ca agreez faptul ca va fi produs in China, ci ca viitoarele doua modele electrice nu vor fi produse in China.
Pana una alta, prin.Suedia vezi ca chinezii s-au pus pe concedieri, lauzi si asta ?
E vechea mizerie: daca declari ca peste 20 de ani n-o sa mai emiti niciun pic de fum si totul va fi verde si chestia se intampla, ai fost inovativ, revolutionar, clarvazator si "inaintea vremurilor". Daca nu se intampla asta, toata lumea uita povestea. Dar in urmatorii ani ai trait cat se poate de bine pe spatele minciunii crezuta de fraieri. Asa functioneaza toate declaratiile astea cu "vom face si vom drege".
Pana cand apare un produs pe piata testabil, v-as sfatui sa luati cu muuuulta sare aberatiile de genul asteia. Armate de chimisti si miliarde au fost angrenate in eficientizarea bateriilor. Pana la urma Musk s-a apucat sa ingramadeasca baterii de laptop in gadgeturile lui cu rotzi. Vorba aia: "atat s-a putut". :))
In timp ce povestile cu baterii minunate abunda in presa, aproape saptamanal aparand articole cu povesti frumoase despre viitor, DIESEL e aici, e bun, curat, eficient si ieftin. Sfatul meu: lasati prostiile si luati Diesel in continuare cu toata increedrea. Mai ales pentru distante mai lungi.
Caci zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! Mai ales deasupra bateriilor! :)
Dar deh, nu vedem muntii de carbune ars, de energie "atomica curata".