BMW ar putea oferi jante din fibră de carbon pentru modelele sale de serie în termen de doi ani, spun englezii de la AutoExpress. Nemţii lucrează şi la alte componente din fibră de carbon.
Esential
2012
este anul în care a apărut pe piaţă prima jantă din fibră de carbon oferită pe un automobil de producţie - Koenigsegg Agera R.
BMW pregăteşte o
ofensivă a fibrei de carbon în industria auto. Materialul folosit până acum de automobilele exotice ajunge, cu paşi mici şi siguri, pe modelele de serie. BMW are deja primul automobil de serie cu caroserie din fibră de carbon, iar nemţii lucrează la integrarea tehnologiei pentru vehiculele convenţionale, bucată cu bucată.
Potrivit englezilor de la Auto Express, BMW lucrează la dezvoltarea unei soluţii tehnice pentru a produce în volume mari jante din fibră de carbon. Planul nemţilor este de a produce doar o parte a jantei din fibră de carbon, spiţele urmând să fie realizate tot din aliaje uşoare, ca apoi să ofere jante realizate integral din acest material.
20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... fibra de carbon
Spre deosebire de alţi producători de automobile, BMW are deja un joint-venture
specializat în producţia de fibră de carbon, localizat în Washington, cu cei de la
SGL Carbon.
În plus, au deja un plan pentru a descoperi soluţii de reciclare a fibrei de carbon,
semnat cu cei de la Boeing. A
cesta are rolul de a reduce costurile totale ale proiectului şi de a creşte sustenabilitatea acestuia, pentru a face tehnologia cât mai accesibilă pentru utilizatori şi mai puţin dăunătoare pentru mediu. În prezent, materialul nu poate fi reciclat. Americanii de la Boeing caută şi ei o soluţie la această problemă, din moment ce modelul 787 Dreamliner este construit în proporţie de 55% din fibră de carbon.
BMW: "i3 şi i8 deschid drumul către folosirea fibrei de carbon pe modelele convenţionale"
Echipa de cercetători de la BMW a dezvoltat deja un ax cardanic din fibră de carbon, un volan din fibră de carbon şi a realizat un nou compozit din fibră de carbon şi plastic, de înaltă rezistenţă, realizată din rămăşiţele de carbon apărute în urma procesului de producţie a lui BMW i3. În ceea ce priveşte viitoarele jante din fibră de carbon, care vor fi un hibrid între fibra de carbon şi aliajele uşoare, cei de la BMW trebuie să convingă legislatorii Uniunii Europene că respectivele jante sunt sigure pentru consumatori.
În ceea ce priveşte masa acestor jante, soluţia hibridă este cu 25% mai uşoară decât o jantă de aliaj realizată prin forjare, iar o jantă 100% din fibră de carbon este cu 10% mai uşoară decât aceasta, la rândul ei.
Via AutoExpress
Comentarii (0)