Faptul că BMW mizează pe SUV-urile sale pentru a-şi menţine ritmul de creştere a vânzărilor nu mai este o surpriză pentru nimeni. Cum nu ar trebui să fie nici faptul că bavarezii pregătesc o ofensivă impresionantă în acest segment, o ofensivă care va include nu mai puţin de opt modele reunite sub litera X.
BMW X1
Intrarea în gamă va fi asigurată de X1, modelul cu gardă la sol ridicată, bazat pe BMW Seria 1, va fi dezvoltat pe viitoarea platformă UKL 1. Crossover-ul se va bate cu GLA şi va miza pe un design distinct de cel al viitorului Seria 1, tocmai pentru a fi perceput ca un model complet nou. Dezvoltarea pe baza platformei UKL 1 îi va aduce noii generaţii X1 o tracţiune faţă şi nu clasica propulsie posterioară de care se bucură în prezent. Debutul oficial ar urma să se concretizeze chiar anul viitor.
BMW X2
Urmând exemplul perechii formată dintre X5 şi X6, viitorul X1 va avea şi o variantă coupe, botezată, cum altfel decât X2. Crossover-ul compact va miza pe un design eminamente sportiv şi pe o ţinută de drum similară. Caroseria va avea doar trei uşi, iar linia plafonului va sugera ideea de coupe. Surse neoficiale susţin chiar că acest mini SUV sportiv va beneficia şi de o versiune de performanţă M, echipată cu un motor turbo de 2.0 litri şi tracţiune integrală.
Viitorul BMW Seria 1 va debuta în vara lui 2015 şi va da naştere SUV-ului X2
BMW X3
Actualul BMW X3 va mai rămâne câţiva ani în forma actuală, având în vedere că faceliftul său abia a fost introdus. Gama de motorizări se va extinde probabil în viitor, însă modificări foarte mari nu se întrevăd.
BMW X4
Proaspăt lansat pe piaţa europeană, noul BMW X4 se bucură încă de popularitatea incipientă, specifică oricărei lansări de model nou. Maşina a fost foarte bine primită de public, iar ţinuta de drum sportivă a justificat prezenţa unei variante sportive a actualului X3. Fratele mai mic al actualului X6 este candidat chiar şi la o versiune de performanţă. Ea nu va fi un M pur ci un derivat M Performance, asemănător lui M235i, de la care va şi împrumuta motorul de 3.0 litri.BMW X4: listă de preţuri în România
BMW X5
BMW X5 se află deja pe piaţă de aproximativ un an. SUV-ul german este privit cu ochi buni de public şi continuă cu succes povestea predecesorilor săi. Mai mult, modelul se pregăteşte deja de o declinare venită din partea diviziei de performanţă. Un viitor BMW X5 M este confirmat şi aşteptat să îşi facă apariţia în toamna acestui an cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, din luna noiembrie. Este incertă încă puterea de care va dispune SUV-ul bavarez, însă despre propulsie ştim că va fi asigurată de motorul V8 bi-turbo de 4.4 litri.
BMW X6
Noul BMW X6 a fost dezvăluit oficial în primăvara acestui an. Modelul mizează pe un design nou, pe o masă mai mică şi pe o gamă de motorizări îmbunătăţită. Debutul public este aşteptat în luna august, cu ocazia Salonului Auto de la Moscova, urmând ca introducerea oficială pe piaţa europeană să aibă loc în toamna acestui an. Şi acest model va beneficia de un derivat de performanţă, aşteptat pe piaţă în 2015.
BMW X6 ajunge la a doua generaţie: primele imagini şi informaţii oficiale
BMW X7
În primăvara acestui an BMW a înţeles că trebuie să aducă în faţa publicului un rival pentru deja popularul Mercedes GL.
Bavarezii au confirmat un astfel de SUV cu şapte locuri, poziţionat deasupra lui X5 şi botezat X7. Fratele mai mare va folosi aceeaşi paltformă ca şi X5 şi va fi produs la aceeaşi uzină BMW din Spartanburg, Statele Unite, începând cu anul 2017.BMW X8
Deşi nu a fost confirmat oficial până în acest moment, un viitor BMW X8 ar putea să existe în planurile de expansiune ale constructorului german. Modelul va avea la bază aceeaşi platformă extinsă a lui X5 şi se va înrudi estetic şi tehnic cu X7. După cum o sugerează şi indicativul numeric, X8 va fi o versiune sportivă a lui X7, ţintită mai ales către pieţe cu o mare putere financiară şi aflate în creştere constantă: Statele unite, Rusia, China şi Orientul Mijlociu. Acest model ar putea rivaliza cu deja anunţatul Audi Q8.
via Autocar
Seria 1 frumos ? Hai sa fim seriosi....
Eu nu sunt amarat de politica asta, de ce as fi? vad ca divizarea serier 3 in 3 si 4 le-a adus un enorm succes. X6-le la fel si caroseriile GT de pe seria 3 si 5 iarasi se vand, asa ca eu am incredere ca mutarea asta e benefica. In primul rand e ieftin sa-ti diversifici gama in modul asta si intre timp atragi noi clienti si-ti faci publicitate, drept bonus, pari un constructor mai mare decat esti de fapt.
BMW-urile pot fi foarte utile si pentru prescolari, acestia pot invata acuma abecedarul si sa numere pana la 10 direct de pe pagina oficiala BMW.
Prea multe despre X-uri n-am ce sa spun , cu toate ca unele dintre ele chiar sunt bune, pe strada cel putin, dar cum nu ma omor cu SUV-urile, ori ca sunt 3 modele, ori ca sunt 8, tot aia este pt mine.