Puțini îți mai aduc aminte cum arăta industria auto înainte de anul 2008, atunci când criza economică nu rescria legile tuturor segmentelor. Au trecut șase ani de atunci, însă nostalgicii sunt peste tot, în special în companiile care vindeau mult, la prețuri mari și fără grija concurenței.
Deși pe timpul crizei și-a consolidat poziția de cel mai mare producător premium la nivel mondial, BMW nu uită perioada de dinainte de 2008, când oferta sa de mașini sport era la mare căutare. Nivelul vânzărilor de atunci este departe și ar putea fi de neatins chiar și într-un viitor îndepărtat.
O recunoaște și Ian Robertson, șeful departamentului de vânzări BMW: „Piața mașinilor sport abia dacă se mai ridică la jumătatea valorii de dinainte de criză. După anul 2008 s-a prăbușit complet și nici nu cred că o sa-și mai revină vreodată la nivelul acela”, a declarat Robertson.
În Europa și Statele Unite, importanța mașinii drept ca simbol al statutului social s-a diminuat, SUV-urile și crossover-ele fiind cele mai populare alegeri în rândul clienților. În China și alte țări emergente, poluarea, căldura și nevoia unui șofer nu au făcut din mașinile sport un succes.În ciuda acestora piedici, a vinde mașini sport rămâne o prioritate pentru BMW, un brand care și-a clădit reputația tocmai pe astfel de automobile. Tocmai de aceea constructorul bavarez nu renunță la dezvoltarea unui model cu apetit pentru viteză, cum este Z4, preferând însă să îl dezvolte în parteneriat cu Toyota, pentru a reduce costurile. Așadar, ideea unui BMW Z4 construit alături de japonezi prinde tot mai mult contur.
Dacă în 2007 piața roadsterelor Audi TT, Mercedes SLK și BMW Z4 totaliza 114.000 de comenzi, în prezent cifrele au scăzut dramatic. În 2010 ele erau deja cu 45% mai mici. Analiștii se așteaptă ca cele trei roadstere să ajungă la un total de 72.000 de unități vândute la nivel global abia la sfâșitul acestui deceniu.
via theglobeandmail
seria 1,2,3,4,5,6,7 plus 2AT,3GT,4GC,5GT,6GC
X1,X3,X4,X5,X6
Z4
i3,i8
+ o gramada de //M-uri inutile(inafara de M3,M5)
Dupa mine din toate modelele asamblate de BMW la ora actuala vad doar 4-5 modele sport cu adevarat......iar restu nu pot fi considerate masini sport nici dupa standardu BMW........
unde e BMW-ul de alta data.....mic,usor,spartan, si cat de cat ieftin......spuneau ca seria 2 e succesorul lui E30.....mda......poate au ceva dreptate da nu in intregime.....