BMW: „Piața mașinilor sport s-a prăbușit după criză și nu va mai ajunge la nivelul din 2008”

de Bogdan Mirică
Joi, 13.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW privește cu regret către piața mașinilor sport, unde vânzările sale și ale concurenților au scăzut la un nivel extrem de redus. Previziunile sunt și ele sumbre, cifrele de dinainte de 2008 fiind aproape imposibil de atins.

Puțini îți mai aduc aminte cum arăta industria auto înainte de anul 2008, atunci când criza economică nu rescria legile tuturor segmentelor. Au trecut șase ani de atunci, însă nostalgicii sunt peste tot, în special în companiile care vindeau mult, la prețuri mari și fără grija concurenței. 

Deși pe timpul crizei și-a consolidat poziția de cel mai mare producător premium la nivel mondial, BMW nu uită perioada de dinainte de 2008, când oferta sa de mașini sport era la mare căutare. Nivelul vânzărilor de atunci este departe și ar putea fi de neatins chiar și într-un viitor îndepărtat.

O recunoaște și Ian Robertson, șeful departamentului de vânzări BMW: „Piața mașinilor sport abia dacă se mai ridică la jumătatea valorii de dinainte de criză. După anul 2008 s-a prăbușit complet și nici nu cred că o sa-și mai revină vreodată la nivelul acela”, a declarat Robertson.

Esential 114.000 de unități vindeau la un loc Z4, SLK și TT în anul 2008.
72.000 de unități se așteaptă să vândă împreună Z4, SLK și TT la finalul deceniului.
În Europa și Statele Unite, importanța mașinii drept ca simbol al statutului social s-a diminuat, SUV-urile și crossover-ele fiind cele mai populare alegeri în rândul clienților.
În China și alte țări emergente, poluarea, căldura și nevoia unui șofer nu au făcut din mașinile sport un succes.

În ciuda acestora piedici, a vinde mașini sport rămâne o prioritate pentru BMW, un brand care și-a clădit reputația tocmai pe astfel de automobile. Tocmai de aceea constructorul bavarez nu renunță la dezvoltarea unui model cu apetit pentru viteză, cum este Z4, preferând însă să îl dezvolte în parteneriat cu Toyota, pentru a reduce costurile. Așadar, ideea unui BMW Z4 construit alături de japonezi prinde tot mai mult contur.

Dacă în 2007 piața roadsterelor Audi TT, Mercedes SLK și BMW Z4 totaliza 114.000 de comenzi, în prezent cifrele au scăzut dramatic. În 2010 ele erau deja cu 45% mai mici. Analiștii se așteaptă ca cele trei roadstere să ajungă la un total de 72.000 de unități vândute la nivel global abia la sfâșitul acestui deceniu.

via theglobeandmail

Comentarii (3)

  • Sincer sunt dezamagit de unii constructori cu pedigree sportiv cum este de fapt si BMW.........
    seria 1,2,3,4,5,6,7 plus 2AT,3GT,4GC,5GT,6GC
    X1,X3,X4,X5,X6
    Z4
    i3,i8

    + o gramada de //M-uri inutile(inafara de M3,M5)
    Dupa mine din toate modelele asamblate de BMW la ora actuala vad doar 4-5 modele sport cu adevarat......iar restu nu pot fi considerate masini sport nici dupa standardu BMW........
    unde e BMW-ul de alta data.....mic,usor,spartan, si cat de cat ieftin......spuneau ca seria 2 e succesorul lui E30.....mda......poate au ceva dreptate da nu in intregime.....
    14 1
  • @ tzenu_bmw
    cum adica ,seria 1 M nu ii o masina veritabila? de spui ca doar M3 si M5,da M6?da i3 si i8 asta e pasul in viitor,niste masinute formidabile(cum spun expertii),nu as fi deacord cu e ai scris tu mai sus,in afara de aceea ca nici pin acum nu au macar un concept de super car !!!
    7 2
  • Scrooge
    ca sa rezum articolul, BMW, producator si de masini sport, este dezamagit ca lumea nu mai arunca banii pe mormane de fier inutile, fiind mai realista.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru