BMW oprește producția de mașini din Rusia și va înceta livrările către această țară, ca urmare a războiului din Ucraina

de Tiberiu Safta
Miercuri, 02.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a anunțat oficial că va înceta să mai producă mașini la uzina sa din Rusia, ca urmare a declanșării conflictului în Ucraina. De asemenea, constructorul bavarez va opri și livrările de mașini și componente către această țară.

După ce Volvo a anunțat că va opri livrările de mașini și camioane către Rusia, acum BMW se alătură acestei decizii de a sista livrările de mașini către țara care a declanșat un război în Ucraina. Spre deosebire de Volvo, BMW are și o uzină în Rusia, mai exact, în Kaliningrad. Acolo, o companie rusească, numită Avtotor, se ocupă de asamblarea unor modele BMW aduse sub forma unor kit-uri SKD (semi-knocked-down).

„Condamnăm agresiunea împotriva Ucrainei și urmărim evenimentele cu foarte multă îngrijorare și consternare”, a declarat un purtător de cuvânt BMW pentru publicația The Wall Street Journal.

Chiar înainte ca războiul să înceapă, BMW a încheiat un parteneriat nou cu Avtotor, care trebuia să dureze până în 2028. Conform planului inițial, uzina de la Kaliningrad trebuia să fie îmbunătățită pentru a acomoda un ciclu de producție complet și s-ar fi renunțat la asamblarea kit-urilor SKD aduse din afara Rusiei.

Cele mai bine vândute modele BMW în Rusia sunt: Seria 5, X5, X6 și X7.

În urma războiului declanșat de Rusia, mai multe mărci, precum Audi, Ford și General Motors au anunțat că nu vor mai livra mașini în această țară.

via Motor1

Comentarii (10)

  • Hai ca daca e BMW e de apreciat.
    Daca a fost Volvo e initiativa chinezeasca, dar asa, sa traiasca germanii pentru ce fac :))
    Sau cum e @dan_grc?
    3 11
  • Sunt fan BMW (si nu doar), dar când se iese public cu asemenea declarații nu văd sensul… se vor sinucide rușii, sau ce?
    Oricum BMW-îl au mari probleme (pe surse) cu aprovizionarea cu componente, opresc fabrici cu săptămânile, iar in Rusia doar termina asamblarea unor modele pentru piața locală, nu au chiar o fabrica adevărat.
    5 15
  • Nu trebuie să se sinucidă rușii, ci pe Putin trebuie sa-l " convingă " .

    E vorba și de exportul mai multor modele, nu doar cele asamblate, sau preasamblate.
    14 4
  • @dan_grc
    Hai ca parca ti-ai mai revenit si te-ai domolit.
    Cata ipocrizie pe unii: doua marci auto iau aceeasi hotarare: una e de apreciat, iar cealalta e chinezarie :))
    Tu iti dai seama ce papagal pari acum? Nu doar cocalar, acum esti si papagal.
    Hai mai baga niste manute rosii si mai comenteaza la Volvo inca o data.
    5 10
  • Flu flu
    Se sinucid ăștia aiurea. Vor livra chinezii, indienii, coreenii dacă-i cazul.
    6 8
  • Coreenii din Nord poate.

    Sa mai comentez de Volvo...păi a ieșit iar pe ultimele locuri la satisfacția clienților, e ok ? :)
    8 6
  • andrei
    se sinucid rusii pesemne. ce sa livreze chinezii si indienii???? tata si sangyong?? poti sa le arunci la gunoi dupa ce ai mers cu un bmw. hai sa ne trezim. iar bmw supravietuieste cateva luni lejer fara piata din rusia. ca in cateva luni se intampla ceva si dispare putin.

    erau 80 ruble la euro la 1 ianuarie. acum sunt peste 130. ia si joac-o pe-asta.
    7 2
  • Sunt unii pe aici care pun egal între a te opune progresismului și globalismului cu a susține Rusia. Asta arată o limitare de perspectivă. Eu unul mă consider conservator, consider dăunătoare ideile numite ”progresiste” (în special cele ce țin de viața socială), dar în același timp nu pot considera Rusia un avanpost al luptei anti-globaliste. Asta e o prostie.

    Legat de subiect, dacă asta e calea pe care au ales-o rușii, să meargă cu Lada și cu mașini chinezești. Pentru că și Toyota a oprit producția (ei zic lipsă de componente) și Japonia a impus sancțiuni Rusiei.

    De fapt, în domeniul auto, cea mai mare lovitură ar fi retragerea Renault și eliminarea Ladei din portofoliu. Să vedem dacă francezii vor face asta că atunci când au trebuit să părăsească Iranul au chițăit tare, dar s-au supus până la urmă.
    13 1
  • inexorabil
    Împărtăşesc aceeaşi atitudine, @Moldovean. Nu voi fi niciodată rusofil sau altceva în afară de…românofil. La urma urmei, în optica mea, Rusia trebuie identificată ca…imperiu. Iar mie, cel puţin, niciun IMPERIU (chiar dacă această denumire nu mai figurează oficialmente), indiferent de natura lui (american, europeist, britanic, rus, chinez ş.a.m.d.), nu-mi inspiră încredere. În definitiv, conceptul în sine de Mare Putere (chiar şi legitimă să fie, iar nu ocultă) sugerează automat mari interese, care niciodată nu se împlinesc doar prin mijloace/metode oneste, transparente…

    Legat de subiect, “invazia” de produse asiatice (după cum observăm, nu doar chinezeşti, sud-coreene şi japoneze) clar că nu ţine cont de niciun conflict politic sau militar, real sau simulat. Consacrata şi emblematica industrie euroamericană de profil va încasa lovitură după lovitură, iar “exportul de bunăstare” va continua să blagoslovească ţinuturi non-europene şi non-americane. Fiindcă asta urmăresc chiar “occidentalii” noştri, ale căror caractere dubioase (Illuminati-docile, globaliste) lumea, îmbrobodită mediatic, nu le sesizează…

    “Multe mărci (occidentale) nu vor mai livra maşini în Rusia”…De-aia n-are rusul (anagramă de la “urs”) coadă! Nu văd nicio pagubă pentru dânsele. Adevărata îngrijorare ar trebui să se orienteze tot către concurenţa asiatică din Europa şi America. Ea există de decenii, dar deja se manifestă tendinţa de a se înteţi în următoarele! Şi atunci nu va mai sta deloc liniştită…rasa albă. Bine, într-un final, nu vom mai avea maşini “americane”, “europene” sau “asiatice”, ci acelaşi invariabil standard e-autonom. Şi novlimba aferentă.
    4 2
  • @dan_grc
    Ai dreptate:
    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study
    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds
    Sa le faci asta chiar la germani in tara, ei cu o armata de industrie auto (mincinoasa si amendata, cu CEO puscariabili) e chiar misto.
    https://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2013-germany-vehicle-ownership-satisfaction-study-voss
    Nu te mai agita si nu mai face spume, la tine in comuna la Tecuci, toti cred ca BMW e cea mai tare marca. A, si neaparat dizal, ca daca nu pute, treci nevazut si nemirosit. Si cum cocalarii nu se simt bine pana nu se afirma ei fara numar, mai modifica si o evacuare ca sa faca galagie si mai anuleaza DPF, ca nu au bani sa le intretina.
    P.S. Vezi ca e facut de curand un test-drive cu un Volvo XC60 T8 si poate macar daca mai citesti si tu, mai pricepi cate ceva despre Volvo, ce este, ce face si cui se adreseaza. Si daca esti curios, poti sa ii intrebi pe cei de la AM unde e fabricata masina si cam ce scrie pe componente, asta ca sa iti mai iasa din cap ideea ca Volvo e Made in China.
    Eu nu incerc sa te conving, doar sa te luminez si sa te informez. Ca voi sunteti multi care daca s-ar putea, ati alimenta cu motorina si telefonul pe care il aveti, frigiderul ar merge tot cu motorina, masina de spalat la fel si multe altele.
    E sper sa nu iti iei niciodata Volvo, ca strici imaginea firmei. Pastreaza BMW-ul pentru cocalari.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru