Piața auto europeană este blocată în prezent din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, care a generat numeroase restricții de circulație și închiderea temporară a uzinelor.
La fel ca și în alte state europene, în România segmentul mașinilor electrice este unul dintre puținele care oferă perspective pozitive, după o creștere de 27% în primele trei luni ale anului, la 272 de unități.
Startul noii ediții a programului Rabla Plus la sfârșitul lunii martie a adus și primele comenzi pentru noile modele de mașini electrice disponibile în țara noastră, iar BMW România a oferit miercuri o serie de detalii cu privire la interesul pentru primul Mini electric din istorie.
Astfel, BMW și-a acoperit până în prezent 20% din obiectivul de vânzări pentru piața din România pentru MINI Cooper SE.
Informația a fost dezvăluită în cadrul unei conferințe online la care a participat Josef Reiter, managerul general al BMW Group România. "20% dintre contractele pe care ni le dorim (n.r - pentru Mini Cooper SE) au fost deja semnate", a precizat Reiter.
De asemenea, BMW menționează că, imediat după startul oficial al programului Rabla Plus, numărul de lead-uri primite pentru Mini Cooper SE s-a dublat, ceea ce sugerează că românii sunt interesați de achiziționarea acestui model electric.
Oficialul mărcii germane nu a menționat însă care este obiectivul concret de vânzări pentru Mini Cooper SE, ca urmare a faptului că estimările de vânzări sunt volatile în contextul incertitudinilor cu privire la pandemie.
"Predicțiile de vânzări se schimbă zilnic.
Luna martie a fost relativ bună comparativ cu alte state, dar nu știm dacă vânzările din luna aprilie se vor apropia de cele din martie, pentru că România nu a relaxat încă măsurile de siguranță, comparativ cu state precum Austria", a adăugat Reiter.Mini Cooper SE este echipat cu un motor electric poziționat central care oferă 184 de cai putere și un cuplu de 270 Nm, în timp ce bateria Li-Ion de 32.6 kWh permite atingerea unei autonomii oficiale de 235 - 270 de kilometri.
În România, Mini Cooper SE are un preț de pornire de circa 33.000 de euro, însă acesta coboară până spre 23.000 de euro prin programul Rabla Plus, care oferă un bonus guvernamental de 45.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice.
Până la jumătatea lunii martie, constructorul raportase peste 8.000 de comenzi la nivel global.
32kwh inseamna pe la 160 - 180 km. Actualele minunatii cu baterii (uite rima!) consuma 20 - 22 kwh / 100 de km. Asta e deja o chestie cam stiuta.
In alta ordine de idei: pai unde e cuplul de racheta, fratele meu?! Ca asta are cuplu cat Dieselul meu canceros. :)
Viteza maxima pe la 150 kmph? "Ca sa fie in siguranta calatorii?" :))))
Sariti cu banu', dragi electrificati intru verzeala. :))))
Sunt curios daca isi cumpara cineva asa ceva in Ro cu banii proprii. Deci masina de firma nu se pune.