BMW a investit considerabil în brandul i, dedicat modelelor ecologice. Dacă de la i8 nu se aștepta la rezultate comerciale impresionante, fiind vorba despre un model de nișă, în cazul lui i3 speranțele erau foarte mari. Propunerea urbană fusese gândită de la zero, pe o structură din fibră de carbon, cu un interior atrăgător și cu performanțe foarte bune.
Din păcate, prețul mare și autonomia destul de redusă nu a dus la succesul comercial așteptat. Chiar și așa, BMW a reușit să vândă 60.000 de exemplare din 2013, anul lansării, și până în prezent. Însă, în tot acest interval, Tesla a reușit să vândă 107.000 unități ale lui Model S, o mașină chiar mai scumpă decât micul i3.
Germanii așteaptă o revigorare a vânzărilor în perioada următoare, după ce în luna iulie a acestui an i3 a primit o baterie mai mare. El a sărit de la 22 kWh la 33 kWh și poate garanta acum aproximativ 200 de kilometri parcurși între încărcări. În contextul destul de tulbure care s-a creat în jurul său, soarta lui i3 era pusă sub semnul întrebării de către cei mai sceptici.
Din fericire, BMW nu ia în seamă decât propriile analize și statistici, iar acestea îi sugerează să continue drumul început cu i3. O confirmă chiar Heinrich Schwackhoefer, managerul proiectului i3, care a declarat recent că așteaptă cu încredere o nouă generație. ”În companie nu există oameni care să creadă că i3 a fost un eșec. Nicidecum. Brandul i este foarte stabil și puteți conta pe un succesor al lui i3. Din păcate nu pot confirma data la care acesta va fi lansat”.
Comentarii (2)