BMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General Motors
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW şi General Motors au renunţat la ideea colaborare în vederea dezvoltării de pile de combustibil. Cei doi parteneri au început să discute în ultima parte a anului 2011, luna decembrie marcând un anunţ oficial al subiectului discuţiilor dintre cele două concerne. Parteneriatul BMW-GM venea în contextul în care bavarezii tocmai semnaseră un parteneriat cu Toyota, rivalul numărul unu al General Motors. Între timp, cei de la BMW au anunţat că vor colabora cu Toyota şi pe subiectul tehnologiei hibride şi a pilelor de combustibil, de unde şi anunţul legat de renunţarea la colaborarea cu General Motors pentru dezvoltarea pilelor de combustibil.
BMW a dezvoltat mai multe modele alimentate cu pile de combustibil, dar dezvoltarea modelelor cu hidrogen a fost mutată în laborator deoarece costurile erau destul de ridicate, iar infrastructura staţiilor de alimentare cu hidrogen îi obliga pe aceştia să deruleze testele doar în anumite zone. GM are deja în ofertă câteva modele alimentate cu pile de combustibil, iar acestea au fost distribuite într-un regim special.
Primul sistem de propulsie pe hidrogen de la GM a debutat în 1997 pe modelul HydroGen1, bazat pe un Opel Zafira. Până în 2020, cei de la General Motors vor să aibă un milion de vehicule alimentate cu hidrogen pe şoselele lumii.Legăturile dintre GM şi BMW aveau posibilitatea să devină mai strânse, deoarece concernul american a semnat un parteneriat cu PSA Peugeot-Citroen, un alt partener al celor de la BMW. Nemţii de la BMW au purtat discuţii şi cu partenerii lor din Franţa pentru perfecţionarea soluţiilor de propulsie alternativă, dar se pare că nu au ajuns la un consens pe tema pilelor de combustibil. Oficialii BMW au declarat că încă poartă discuţii cu cei de la GM, dar pilele de combustibil nu mai sunt la ordinea de zi. Între timp, cei de la General Motors au spus că au relaţii cu mai mulţi constructori de automobile şi că explorează adesea posibilităţi variate de colaborare, deci nu pot anunţa nimic în privinţa mărcii BMW.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Ca bine zici. Nu uitati cum s-a desprtit Suzuki de VW tocmai din cauza motoarelor diesel, motivul care a umplut paharul fiind Multijet-urile lui Fiat.
Pe de alta parte japonezii au demonstrat (mai mult sau mai putin, nu asta conteaza acum) ca stiu sa faca bine si altceva in afara de masini doar conventionale, de mai bine de 10 ani. Prius s-a dovedit a fi o masina fiabila inca de la prima generatie. Drumul pe care l-a ales BMW, alternativa hidrogen, nu a dus la nimic profitabil, cel putin pana acum. Este bine ca s-au facut cercetarile lui BMW, insa este o tehnologie mult prea scumpa si aproape imposibil de implementat in serie mare.
Pe de alta parte, daca nici BMW nu stie sa faca motoare performante... nu sunt eu mare fan BMW, dar "sa-i dam cezarului ce-i al cezarului".
Practic fiecare are de luat lucruri bune unul e la celalat si asta conteaza cel mai mult... castiga constructorii si castiga si posibilii proprietari.
ex: Apple vs [Android] - o bataie la sange pe niste miliarde care este "justificata" de drepturi intelectuale pe chestii gen "swipe to unlock" sau cinestie ce algoritm de generare de linkuri din plain text ...
similar, in industria auto (ca in orice alta industrie) oamenii fac o chestie si merg cu ea intai pe la organismele de omologare si patentare din tarile in care vor sa isi vanda marfa (in cazul masinilor in toate tarile...prin organisme internationale create in acest scop) ... si astfel nimeni, absolut nimeni nu poate folosi tehnologia altuia fara permisiunea scrisa (insotita de un schimb de cecuri grele, sau un echivalent tehnologic). Daca BMW si Toyota au un acord de schimb tehnologic nu inseamna ca o sa merga ala de la toyota cu tirul sa care motoare diesel din germania ... pur si simplu BMW le va da "tehnologia", dreptul de a folosi tehnologia. Idem in cazul Toyota - le va permite celor de la BMW sa foloseasca tehnologie Toyota, ca de produs efectiv un motor nu-i asa greu ... problema este ca nu ai voie sa il pui pe piata daca alticneva are drepturi de proprietate intelectuala asupra lui.
(chinezii pot folosi orice vrea muschii lor din tehnologiile oricui... dar numa la ei in tara... acolo-s alte reguli)
Nu e tot timpul doar asta, de ex Mercedes chiar primeste motor de la Renault cu totul si-l vor modifica mai mult sau mai putin, eu spuneam ca mai putin, tu spuneai pana la ultimul surub, nu vom sti, dar in cazul asta nu primeste Mercedes dreptul de la Renault sa-l fabrice dupa tehnologia Renault, pt ca altfel n-ar mai fi spus ca-l modifica nu? Deci schimbul tehnologic si acceptul de a folosi tehnologia altora nu inseamna ca nu pot fi preluate niste motoare cu totul cu tir-ul sau cu vaporul si modificate sa se potriveasca. La programe si soft-uri este diferit pt ca sunt...softuri, nu motoare si piese.
Faptul ca MB ia motorul gata fabricat este o concluzie logica ce vine din faptul ca suntem "aproape" aici in europa ... trenurile electrice toyota sunt produse cinestieunde (eu nu, poate stie cineva...) iar motoarele BMW poate nu sunt destinate numai masinilor toyota asamblate in europa (care si cate or fi alea .. daca stie cineva este invitat sa comenteze)