BMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General Motors

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 27.06.2012
Oficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat.

BMW şi General Motors au renunţat la ideea colaborare în vederea dezvoltării de pile de combustibil. Cei doi parteneri au început să discute în ultima parte a anului 2011, luna decembrie marcând un anunţ oficial al subiectului discuţiilor dintre cele două concerne. Parteneriatul BMW-GM venea în contextul în care bavarezii tocmai semnaseră un parteneriat cu Toyota, rivalul numărul unu al General Motors. Între timp, cei de la BMW au anunţat că vor colabora cu Toyota şi pe subiectul tehnologiei hibride şi a pilelor de combustibil, de unde şi anunţul legat de renunţarea la colaborarea cu General Motors pentru dezvoltarea pilelor de combustibil.

BMW a dezvoltat mai multe modele alimentate cu pile de combustibil, dar dezvoltarea modelelor cu hidrogen a fost mutată în laborator deoarece costurile erau destul de ridicate, iar infrastructura staţiilor de alimentare cu hidrogen îi obliga pe aceştia să deruleze testele doar în anumite zone. GM are deja în ofertă câteva modele alimentate cu pile de combustibil, iar acestea au fost distribuite într-un regim special.

Primul sistem de propulsie pe hidrogen de la GM a debutat în 1997 pe modelul HydroGen1, bazat pe un Opel Zafira. Până în 2020, cei de la General Motors vor să aibă un milion de vehicule alimentate cu hidrogen pe şoselele lumii.

Legăturile dintre GM şi BMW aveau posibilitatea să devină mai strânse, deoarece concernul american a semnat un parteneriat cu PSA Peugeot-Citroen, un alt partener al celor de la BMW. Nemţii de la BMW au purtat discuţii şi cu partenerii lor din Franţa pentru perfecţionarea soluţiilor de propulsie alternativă, dar se pare că nu au ajuns la un consens pe tema pilelor de combustibil. Oficialii BMW au declarat că încă poartă discuţii cu cei de la GM, dar pilele de combustibil nu mai sunt la ordinea de zi. Între timp, cei de la General Motors au spus că au relaţii cu mai mulţi constructori de automobile şi că explorează adesea posibilităţi variate de colaborare, deci nu pot anunţa nimic în privinţa mărcii BMW.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (13)

  • Alinusul
    Cum se deschide?
    2 5
  • AndreiRN
    Or sa ia de la Toyota ca doar sunt cei mai avansati.
    9 13
  • Amuzant ca doar partea hibrida este avansata, dar ce preia toyota de la bmw nu e avansat, dimpotriva, dar fac ei asa un favor ca se milogesc nemtii.
    7 5
  • Pinguinul_nuclear
    Ma voi ati intrat aici pe AM sa comentati despre masini sau despre relatii de dragoste,ca eu nu inteleg?
    4 4
  • Toyo_Motors
    Poi mi se pare si normal sa renunte la colaborare cu GM,cand Toyota ofera o tehnologie mult mai avansata decat cea a americanilor,deaia au si preferat sa muste din calitatea japonezilor nu a americanilor.Si in al doilea rand sa se dea si ei mari ca fac alianta cu un brand de mare renume asa ca Toyota.Sa zika mersi cei de la BMW pt ca cei de la Toyota,le-au acceptat la schimb poluantele lor ''dieseluri''
    5 13
  • Iar vorbiti multi aici o gramada de aiureli!!!@AndreiRN tot timpul ai vorbit numai prostii,la fel si acum...or sa ia de la Toyota ....ce mai vrei sa zici prin asta???japonezii tanjesc dupa motoarele diesel de la bmw,mai ales dupa cele de 2500 sau 3000 de cm3,dar na na ...acolo nu au acces japonezii,si totusi tot au fost de acord sa faca parteneriat cu Bmw,de ce credeti ca au fost????pt ca sunt constienti ca va fi mult mai vanduta o Toyota cu motor diesel de Bmw!Asa ca nu uitati un lucru...japonezii nu au fost prosti niciodata,la fel si nemtii!Asa ca ei stiu cel mai bine de ce s-au aliat(profiturile lor in primul rand)
    15 0
  • Robert
    @john_range.Ca bine zici.Japonezii,sunt oameni foarte seriosi si au o munca foarte precisa,daca aceste motoare de la BMW nu ar fi fost bune ,cei de la Toyota nu mai faceau alianta cu cei de la BMW.Dar ce nu inteleg eu,cum pt un mare constructor de atomobile,sa nu sti sa dezvolti motoare diesel performante?E poate asta este si o chestiune de neimportanta a japonezilor,....nu prea isi bate ei capul cu asa cv>probabil cei de la Toyota vor mai mult aceste motoare pt Europa.
    8 2
  • @Robert...asa e toyota vrea mai mult aceste motoare pt piata din europa,pt ca la noi este mai apreciat dieselul...Nu au fost asa interesati japonezi sa faca motoare mai performante diesel,pt ca pe piata lor din japonia si pe piata din america dieselul nu este asa de apreciat,si asta putea fi un motiv principal pt ei,dar totusi motoare diesel au inceput sa apara tot mai multe si in america si japonia...stiu japonezii ce stiu de ce este bun un motor diesel performant!!!Sunt multi care isi doresc acum o masina cu capacitate mica,cai destul de multi,consum mic,si mai ales fiabilitatea motorului...eu zic ca cel de 2 litri de la bmw este un motor perfect din multe puncte de vedere....recunosc ca acel de 3 litri este mult mai rafinat mai silentios,mai puternic si consumul este chiar foarte bun!Pana si cei care sunteti impotriva bmw sunt ferm convins ca stiti sa apreciati acel motor de 3 litri de la bmw,pt ca intradevar este un motor diesel perfect zic eu din toate punctele de vedere!!!
    14 0
  • "Japonezii,sunt oameni foarte seriosi si au o munca foarte precisa,daca aceste motoare de la BMW nu ar fi fost bune ,cei de la Toyota nu mai faceau alianta cu cei de la BMW."
    Ca bine zici. Nu uitati cum s-a desprtit Suzuki de VW tocmai din cauza motoarelor diesel, motivul care a umplut paharul fiind Multijet-urile lui Fiat.
    Pe de alta parte japonezii au demonstrat (mai mult sau mai putin, nu asta conteaza acum) ca stiu sa faca bine si altceva in afara de masini doar conventionale, de mai bine de 10 ani. Prius s-a dovedit a fi o masina fiabila inca de la prima generatie. Drumul pe care l-a ales BMW, alternativa hidrogen, nu a dus la nimic profitabil, cel putin pana acum. Este bine ca s-au facut cercetarile lui BMW, insa este o tehnologie mult prea scumpa si aproape imposibil de implementat in serie mare.
    Pe de alta parte, daca nici BMW nu stie sa faca motoare performante... nu sunt eu mare fan BMW, dar "sa-i dam cezarului ce-i al cezarului".
    Practic fiecare are de luat lucruri bune unul e la celalat si asta conteaza cel mai mult... castiga constructorii si castiga si posibilii proprietari.
    7 1
  • AndreiRN
    Hai ca zici bine Ion_de pe camp, ca Toyota face si ea un profit cu motoarele BMW ca nu merita sa produca ei si la schimb le imprumuta doar ceva technologie avansata.
    4 10
  • ce-mi place de voi ca habar n'aveti ce insemna de fapt aceste "schimburi" :)

    ex: Apple vs [Android] - o bataie la sange pe niste miliarde care este "justificata" de drepturi intelectuale pe chestii gen "swipe to unlock" sau cinestie ce algoritm de generare de linkuri din plain text ...

    similar, in industria auto (ca in orice alta industrie) oamenii fac o chestie si merg cu ea intai pe la organismele de omologare si patentare din tarile in care vor sa isi vanda marfa (in cazul masinilor in toate tarile...prin organisme internationale create in acest scop) ... si astfel nimeni, absolut nimeni nu poate folosi tehnologia altuia fara permisiunea scrisa (insotita de un schimb de cecuri grele, sau un echivalent tehnologic). Daca BMW si Toyota au un acord de schimb tehnologic nu inseamna ca o sa merga ala de la toyota cu tirul sa care motoare diesel din germania ... pur si simplu BMW le va da "tehnologia", dreptul de a folosi tehnologia. Idem in cazul Toyota - le va permite celor de la BMW sa foloseasca tehnologie Toyota, ca de produs efectiv un motor nu-i asa greu ... problema este ca nu ai voie sa il pui pe piata daca alticneva are drepturi de proprietate intelectuala asupra lui.

    (chinezii pot folosi orice vrea muschii lor din tehnologiile oricui... dar numa la ei in tara... acolo-s alte reguli)
    5 1
  • @unckle
    Nu e tot timpul doar asta, de ex Mercedes chiar primeste motor de la Renault cu totul si-l vor modifica mai mult sau mai putin, eu spuneam ca mai putin, tu spuneai pana la ultimul surub, nu vom sti, dar in cazul asta nu primeste Mercedes dreptul de la Renault sa-l fabrice dupa tehnologia Renault, pt ca altfel n-ar mai fi spus ca-l modifica nu? Deci schimbul tehnologic si acceptul de a folosi tehnologia altora nu inseamna ca nu pot fi preluate niste motoare cu totul cu tir-ul sau cu vaporul si modificate sa se potriveasca. La programe si soft-uri este diferit pt ca sunt...softuri, nu motoare si piese.
    3 1
  • nu am zis ca MB o sa modifice pana la ultimul surub :) dar de modificat il modifica pentru a-i oferi ceva mai multa liniaritate (1.5 de pe renault/dacia mi se pare "smucit" si nu cred ca se poate integra in filosofia MB ... pe a mea nici nu se poate pune problema de zmuceli, dar are 2litri si se misca altfel totusi)
    Faptul ca MB ia motorul gata fabricat este o concluzie logica ce vine din faptul ca suntem "aproape" aici in europa ... trenurile electrice toyota sunt produse cinestieunde (eu nu, poate stie cineva...) iar motoarele BMW poate nu sunt destinate numai masinilor toyota asamblate in europa (care si cate or fi alea .. daca stie cineva este invitat sa comenteze)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru