Uniunea Europeană și autoritățile germane au declanșat recent o investigație pentru afla dacă Volkswagen, Audi, Porsche, BMW și Mercedes au format un "cartel auto" pentru a stabili de comun acord diverse contracte cu furnizorii de componente, dar și prețul acestora, prin care practic au defavorizat cnstructorii străini.
Presa locală susține că dezvăluirile cu privire la existența acestui cartel au fost făcute de reprezentanții Mercedes, ceea ce a determinat deja BMW să suspende parteneriatele pe care le avea în lucru cu producătorul german.
Oficialii Uniunii Europene nu știu când vor finaliza ancheta, însă avertizează că cei 5 constructori riscă amenzi foarte mari dacă vor fi găsiți vinovați. "Este prea devreme să speculăm despre posibile sancțiuni și despre când va lua Uniunea Europeană o decizie. Dar constructorii riscă amenzi foarte mari", afirmă comisarul european Margrethe Vestager.
Potrivit legislației europeane, constructorii riscă o amendă de cel mult 10% din cifra de afaceri globală.
Publicația germană Der Spiegel afirma că circa 200 de angajați din cadrul celor 5 constructori au purtat discuții despre dezvoltarea mașinilor, frânelor, motoarelor diesel și pe benzină, ambreiajelor sau transmisiilor. Sursa citată afirma că Volkswagen ar fi recunoscut deja participarea la cartel, deși a negat deja în mod oficial acest lucru.Via Automotive News
Si acum o sa vina domnii ingineri cu Passat 1.9 si BMW-uri pe Bulgaria la 3000 de euro sa imi explice cum masina lor e cea mai buna si sa faca "legaturi" intre limuzine germane noi full-size (gen Seria 7) si tigaia lor,ca ce,tot BMW este.
Iti inteleg frustrarea din faptul ca ai un jaf de Audi,BMW,Volkswagen etc si ca ai trait toata viata cu gandul ca esti un şeic/magnat/şmecher/barosan ca tu ai masina germana si asa au doar smecherii,nu prostii aia cu Kia,Honda sau Subaru si acum vin unii si iti strica toate visele frumoase incercand sa iti schimbe mentalitatea de cacao.
Dar si tu trebuie sa imi intelegi frustrarea cand vad pe zi ce trece (mai ales dupa ce s-a scos taxa auto) cum din ce in ce mai multi dinastia ca tine isi cumpara 3 BMW,2 Audi si 4 "Merțane" care impreuna costa 5 mii de euro si le parcheaza pe strada pe unde apuca,si eu cu "jaful" meu de Mazda nu mai am unde sa parchez,cum mergeti cu viteza,ca aveti masina periculoasa,dar cauciucuri Low cost si alea second hand,ca de,nu mai "este bani" si imi puneti viata in pericol,cum iesiti toti odata in Centrul Vechi la o bere (fara alcool ma gandesc eu,chiar daca nu gandesc corect) si nu mai are nimeni pe unde sa circule de atatea cazane.
Intelegeti odata ca masinile germane nu mai sunt ce au fost si ca doar daca iti cumperi BMW 760Li din reprezentanta esti smecher-barosan si potent financiar si ca aia e masina adevarata.Daca iti cumperi A class,cu motor de Logan 1.5 dizăl că-consuma putin,la mana a 14a,care a fost taxi in Germania si are 800 de mii de km dintre care 850 de mii dati inapoi,nu esti smecher.Chiar si nou daca il cumperi,nu esti smecher,esti prost,ca dai atatia bani pe un Logan cu piele,si nici aia nu este peste tot la A class.
Si nici un seria 7 de 2-3 ani daca il cumperi nu esti smecher atata timp cat il iei chel si dizăl (sa consume putin) chiar daca tu faci 5 mii de km pe an,si aia in oras.Si eu pe al meu Hyundai i30 nou,18k euro,am cruise control adaptiv cu asistenta la franare,asistenta la unghiul mort,lane departure,parking assist si alte sisteme autonome si tu te dai mare ca ai navigatie "mare" la şeptar din 2013. (Mare-cat un telefon mobil,adica cat am si eu la Hyundai).
La masini normale (si aici includem si A4,seria 3,Q3,CLA etc) da clasa o masina asiatica la orice masina germana in primul rand la raport pret-calitate,fiabilitate sau garantie de producator.Incetati sa mai asociati termenul de masina germana cu limuzine mari si luxoase,cu motoare mari si potente,termenul de masina asiatica cu Matiz sau Cielo si apoi sa comparati cei doi termeni.Logic ca in mintea voastra nu se compara daca faceti asa.Comparati masini noi,din aceasi clasa,la acelasi pret (accesibil,nu S65 AMG de 200k+ euro) si vorbim.
Si mai comparati si faptul ca producatorii germani,dupa cum apare si in presa in ultimul timp,au apelat la tot felul de şiretlicuri(cel din stirea de mai sus,dieselgate,jurnalisti auto mituiti si cumparati la diverse publicatii,canale de youtube etc).Logic ca daca BMW,Porsche,Audi,Volkswagen etc fac un cartel sa stabileasca preturile la turbo-compresoare de exemplu,o sa iasa mai ieftin decat un alt producator care le cumpara sau le produce in-house,in final si pretul masinii pe care sunt montate piesele respective fiind mai mic in cazul producatorilor germani decat al altor producatori.Deci obtin ori profituri mai mari,ori au masini mai ieftine si obtin volum de vanzari mai mare,ori pe o masina la acelasi pret cu una asiatica,isi permit din punct de vedere financiar sa o doteze cu mai multe "chestii" clientul alegand intotdeauna masina germana,ca are mai multe "chestii" decat o masina asiatica,chiar daca pretul este acelasi.
Sau sa iti dau un exemplu mai concret,Volvo,care nu a reusit sa intre pe piata din SUA cu masini diesel pentru ca nu respecta normele foarte drastice de poluare in timp ce Volkswagen a vandut atatea masini diesel in SUA,ilegal.Automat,producatorul german a obtinut profituri mai mari pe care si le-a permis apoi sa le investeasca in dezvoltare.
Si cu tot cu practicile lor ilegale de a produce si vinde masini,cu imaginea lor imbatabila de masina germana,cu cifrele de afaceri uriase,se lupta cot la cot cu producatori asiatici,unii dintre ei de abia trecand de pragul de 1 milion de autovehicule vandute pe an.
Fiecare cu cat il duce.
Dacă reușești să mă lămurești, atunci te voi considera un geniu ne-pustiu. Parol!
Americanii sunt naționaliști când vine vorba de camionete, cred.
In legatura cu camionetele,o sa te las pe tine sa te uiti la vanzari si acolo (vezi sa nu te uiti cum te-ai uitat si la Buick).
In legatura cu Volkswagen autoritar,tot dupa numarul de vanzari,grupul Volkswagen (incluzand Audi,Porsche,fara Lamborghini ce-i drept,cu 88 de autovehicule vandute) se situeaza printre ultimele grupuri cu 49971 autovehicule vandute.Dintre astea,60 de mii vandute ilegal pentru ca nu respecta anumite conditii (nu cred ca s-au oprit doar la emisii,daca au vazut ca le merge cu prostii).Toyota Motor Corporation este al doilea grup ca volum de vanzari,la o diferenta de doar 4000 de masini de General Motors.
In legatura cu BMW in topul preferintelor in Japonia,nu am vazut un comunicat oficial care sa prezinte asa ceva,poate imi arati tu (vezi ai grija,nu ca la Buick).Chiar si asa,nu am zis ca BMW sunt niste carute si Lexus nave spatiale (mai ales ca in astfel de rapoarte sunt incluse masini noi).Japonezu,ca si mine dealtfel ar alege un Seria 5 decat un Avensis daca isi permite,si ar fi mai multumit de seria 5 decat de Avensis,facandu-se abstractie la bani.Un Seria 5 de 60 de mii este de 2 ori mai bun decat un Avensis de 20 de mii,dar de 3 ori mai scump (este un exemplu).Asta in cazul masinilor noi,daca statisticile de satisfactie a clientilor,de fiabilitate etc s-ar face dupa masini de 10 ani,topurile ar arata total diferit,Un Lexus find mai Lexus decat este un BMW,BMW dupa 10 ani si 200 de mii de km.
Mercedes 32.699 + 1.4%.
Bmw 25.429 + 3.2 %.
Lexus 22.021 - 22.5%.
Audi 13.458 -4.8 %
Volvo 7.873 +10.2 %
Probabil ca este ceva trecator, dar daca nu este, cam nasol sa vanda Mercedes si Bmw mai mult in Japonia, in fata Lexus.
Deci din cifrele tale cu autovehicule premium vandute in Japonia,daca scoatem dieselurile si motoarele mici,entry level,care nu sunt disponibile in catalogul Lexus,daca scoatem manariile de 2 lei la care apeleaza producatorii germani si etc,nu ar mai vinde nici jumate cat Lexus.
Si nu stiu ce este mai grav,ca un producator local sa fie depasit in volum de vanzari de alti producatori sau sa iti fie produsele interzise in propria tara(noul clasa E de exemplu sau Porsche Cayenne diesel) pentru ca nu respecta norme minime si de bun simt pe care oricine altcineva le respecta.
Japonezii nu se omoară după diesel, 90 % sunt motorizări pe benzină, iar ca modele predomină clasa medie și mare, nici vorbă de seria 1 și A3.
Asta vrei tu să crezi, că Lexus vinde doar LS, iar mărcile europene diesel entry level.
Doar 10 voturi ti-ai dat?
Dar, ȋn rest…este cum am zis eu. Mă rog, RAV4 a depășit Ram-ul pe iulie a.c. și a ajuns pe 3 ȋn State, dar…nu este pickup. Per total de la ȋnceputul anului, “triada” locală a camionetelor rămâne indetronabilă.
Referitor la piața chineză, eu am specificat “marcă”, tu contraataci cu “grup”…păi, la cifrele impresionante ale lui VW, adăugându-le pe cele ale lui Audi și ale Škodei, ne ducem spre patru milioane de autovehicule (2016) ȋn dreptul lui VAG, deci nu-mi dau seama ce ȋndrugi tu acolo cu “printre ultimele grupuri” și cu…vreo 50.000. Vorbești despre situația din iulie a.c. ? Volkswagen Group China figurează cu 285.415 unități vândute! Dintre omisiunea mea și aiureala ta, ce-ar fi mai ușor de iertat?
Cât despre interesul pe care BMW ȋl stârnește multor (nu tuturor) japonezi, m-am bazat pe un articol de anul trecut:
http://www.automarket.ro/stiri/ce-marci-auto-cauta-lumea-pe-google-bmw-domina-la-nivel-mondial-romania-e-70419.html
Teoretic, ar fi de neconceput ca Lexus să nu domine strașnic (nu doar d.p.d.v. comercial) aria sa națională. Și totuși…
Odată cu trecerea timpului, “Lexus este mai Lexus decât BMW BMW” ? Din ce puț al gândirii ai pescuit-o? Și te raportezi la doar zece ani? Uită-te la ce prețuri (nu accesibile oricărui buzunar) se oferă modele nemuritoare…GM din anii ’60-’70, dar chiar și mai vechi…Ce crezi? Ȋntr-o condiție excelentă! Nu multe au fost restaurate, fiind chiar originale. Am văzut că există “Club Lexus Enthusiasts”. Oare amploarea, diversitatea și emoția sunt coordonatele pe care se desfășoară ȋntâlnirile lor, precum aici:
https://www.youtube.com/watch?v=zTxsWvu0ECA
?
Ca o paranteză, dacă tot am abordat trecutul, mă ȋndoiesc că Toyota a conceput o mașină mai bună (a se citi: mai fiabilă, mai rezistentă) decât…Plymouth Valiant (primul exemplu care mi-a venit ȋn minte, poate și pentru că am re-vizionat de curând prima capodoperă a faimosului regizor Spielberg: “Duel”).
Ideea principală a intervenției mele relevă caracterul definitoriu al imperfecțiunii oricărei companii/mărci/model. Eu am apelat la niște date doar pentru a-ți tempera avântul fanatic, chiar orbesc…Așa cum libertatea ta se termină acolo unde ȋncepe libertatea celorlalți, tot așa putem afirma despre pasiune (auto sau de altă natură).
In legatura cu Plymouth si alte masini "antice" de acum.Alea au roti,motor,cutie,volan si scaune,ce vrei sa se strice?Camera de la asistenta la unghiul mort,injectoarele,comenzile de pe volan sau senzoru de ploaie?Nu au asa ceva!Indicele de fiabilitate a scazut la nivelul intregii industrii auto,pentru ca masinile din ziua de azi sunt totate cu mult mai multe echipamente decat cele din trecut (desi cred ca esti si tu constient de asta).
Mea culpa cu datele despre Volkswagen,ramasesem la cele din SUA.Totodata,am citi iar comentariile si nu imi vine sa cred unde am ajuns si de unde am plecat.Am zis ca nemtii au doar marketing bun si apeleaza la smecherii de 2 lei pentru a vinde masinile "german quality" pentru ca apoi tu sa vii sa imi spui "da,dar BMW vinde mai bine in China" si chestii de genul.Pai da,ai in primul comentariu explicatia pentru care vinde mai bine.Doar in ultimul an Mazda si Nissan au venit cu cateva inovatii inedite in domeniul auto,nemtii ce fac?Bat pasul pe loc si mai pun o turbina pe langa alealalte 7 sau creeaza un sistem de rulare autonoma cu absolventi de la Politehnica si il numesc "tehnologie germana".Sunt jos de tot ca si inovatie,ca sa nu zic 0,ca nu este tocmai adevarat.In schimb,aflam de la o luna la alta de ilegalitatile la care au recurs,mai descopera inca o motorizare VAG care nu respecta normele de poluare,mai descopera ca intr-un crash test,masinile lor sunt mai sigure pe partea cu soferu (acolo unde se efectueaza majoritatea crash-test-urilor) decat pe partea cealalta,ca au format un cartel si mai urmeaza.
In toate comentariile tale/voastre m-ati aburit cu cat vinde BMW si cat de tari sunt masinile americane,dar nu ati negat ce am zis eu in primul comentariu.Ca nemtii in ultima perioada vand doar cu ajutorul marketing-ului bun,tehnicilor ilegale si imaginii de masina nemteasca.
In timp ce Toyota sau Volvo depuneau eforturi si cheltuiau bani in dezvoltare de filtre de particule mai performante,Volkswagen a facut un soft,iar cu banii care se duceau in inovatie in domeniul asta,au dezvoltat inca 2-3 motorizari si 10 modele si le-au pus la vanzare pe toate pietele obtinand profituri uriase pe care le-au investit inapoi si uite asa ne invartim intr-un cerc vicios.Deci practic din asta s-a ridicat grupul VAG,din ilegalitati.Pe langa asta,au format un cartel pentru a defavoriza ceilalti producatori.Unde erau nemtii acum daca respectau regulile iar alti producatori formau un cartel sa ii defavorizeze,nu puteau vinde pe diferite piete din cauza ca nu respectau normele de emisii (vezi Volvo),nu aveau bani sa dezvolte atatea modele si motorizari sau sa arunce zeci de milioane in reclame,sponsorizari de echipe de football,dealeri auto in majoritatea oraselor.Chiar ieri mergeam printr-un mall si erau 3 Arteon cu 3 fete care le prezentau si adunau prostimea sa vada,limuzina-limuzinelor,coupe-ul coupe-urilor,noul Arteon două mii dizăl te-de-i.Si multimea mirata,mai ceva ca la moaste,unii il pupau,altii ii sopteau (masinii,bineinteles)"peste 20 de ani cand o sa valorezi 1200 de euro,am sa te cumpar".Si stateam si ma gandeam,cand o sa isi permita Lexus sa prezinte in Romania noul Lexus RC200t asa?Cand o sa economiseasca bani din alta parte probabil...pacalind teste de emisii sau formand un cartel sa cumpere ei si cu Nissan,Mazda si Honda piese la kilogram si nemtii la bucata.
Intr-un final,esti de acord (nu Honda) cu mine ca nemtii nu mai sunt ce au fost odata si ca ...vezi primul comentariu.Sau ma iei cu cat vinde Volkswagen in Puerto Rico.Oricum,vin tare rau coreenii din spate si fata de japonezi,care au masini bune,au astia un marketing frate,mai ceva ca nemtii.Nici cu cartelul cartelurilor nu ii mai opresc astia,odata lansati in top.Si aici nu ma refer doar la masini,am vazut ca au inceput sa faca detoate...si bine.
Asta referitor la preferintele japonezilor
Corect,sunt dezastru,este 1.5 benzina nu 1.6,dar tot 110hp are.Turbo alimentat.Kia ceed 2007 are 1.4 benzina aspirat,tot 110 hp.Doar ca are 7 ani garantie,nu 2.Si este Kia,o "chinezarie",nu BMW.SI DE ACUM 10 ANI,nu din 2017.
Eu nu sunt obsedat dupa cifre si inteleg ca 110 hp nu vin din incapacitatea BMW de a face un motor mai capabil ci din incapacitatea BMW de a face un motor capabil si rentabil din punct de vedere financiar in acelasi timp.Sa nu mai vorbim de BMW 2.0 bi-turbo din 2011,240hp si de motorul prezent pe Honda S2000,prin anii(evident nu?) 2000, 2.0 litri,aspirat natural,tot 240hp.In 11 ani si cu ajutorul a 2 turbine,BMW a reusit performanta de a ajunge Honda.(stiu,acum o sa o bagi pe aia cu motoarele Honda din F1 pe care nu le mai vrea nimeni).
Este o vorba,dai unui inginer timp si bani nelimitati,si iti creeaza ce vrei tu.
In linii mari,sunt cam 3 proprietati ale unui motor,dincolo de cai putere,cuplu si la ce se mai uita toata lumea.Inca din stadiul de dezvoltare,se acorda niste indici de PERFORMANTA, COSTURI DE PRODUCTIE si REZISTENTA/FIABILITATE.Nu prea poti sa le ai pe toate.
Dar in momentul in care BMW vine in 2017 cu 1.5 benzina, 110 hp, este clar ca din punct de vedere al PERFORMANTEI,e cam la acelasi nivel cu Kia 1.4 110hp(dincolo de cuplul motor care la Kia este unde la 4000-5000 iar la BMW mai jos,din cauza prezentei turbo-compresiei,evident).Aici vorbim strict de motor,nu ma luati cu timpi 0-100 si alte chestii ca acolo depinde si de cutie si multe alte chestii.
Din punct de vedere al costurilor de productie,nu stau sa fac cercetari,dar cu siguranta 1.4 de la Kia este mai ieftin de produs.
Din punct de vedere al fiabilitatii,am mai zis,7 ani garantie vs 2 ani.E clar,nu sunt batuti in cap nici aia de la Kia sa dea 7 ani iar motorul sa aiba numai probleme,nici cei de la BMW,motorul lor ruland fara probleme ani si ani,kilometri dupa kilometri si sa dea garantie 2 ani,automat dadeau mai mult,9 ani,na,sa fie mai smecheri,ca tot zice toata lumea ca masinile germane sunt cele mai rezistente.
Problema ar fi că eu pot dovedi cine sunt printr-o simplă logare pe Automarket, la netul de pe telefon sau de pe altă sursă. Însă cum mă pot convinge că mă întâlnesc cu Mafia în persoană? A, da: arătându-mi maşina pe care ai descris-o şi pe care zici că o conduci. Dacă te vei ţine de cuvânt, îţi promit că nu te voi mai supune la rechizitorii moralizatoare.
Ca să fie clar pentru toată comunitatea AM: nu-l “iau în braţe” (din nou) pe Mafia; omul mi-a propus o acţiune, din proprie iniţiativă. Dacă va fi parolist şi dacă va valida teoria lui prin demonstraţie practică, atunci…mucles. Ce-aş mai putea comenta apoi? Nu mi-ar plăcea să nedreptăţesc o persoană, nici măcar în condiţiile în care interpretez la fel ca mulţi dintre voi atitudinea şi conduita sa de pe site.
Nu-mi povesti despre vw; am trăit deja o experienţă nefastă cu maşina poporului, implicit cu sistemul / reţeaua ei de “remediere” a problemelor tehnice…Cu Audi parcă te simţi altfel; m-am plimbat şi eu sute de km cu A8 (dar din a doua generaţie; un 4.2 V8 TDI) şi, într-adevăr, merită. Numai că, neputând face abstracţie de rolul decisiv jucat de Audi în mârşăvia Dieselgate, sentimentul final nu poate fi decât unul negativ…
PS: Nu obişnuiesc să dau (nimănui) mânuţe roşii, dacă la asta te aştepţi. Prefer să ripostez verbal, atunci când consider că este cazul (deşi, de multe ori, după consumarea unui schimb mai dur de replici, aş fi vrut să nu fi scris nicio iotă, indiferent cine avea dreptate).
Mercedes Maybach
Mercedes S Classe
Lexus
BMW
Audi sunt maşini frumoase dar nu sunt maşini de lux. Cel puţin aşa consideră multă lume. Volvo este mai de lux decât Audi.
Acum Lexus vs BMW sunt mai mult o preferinţă, depinde de gusturi.
Am pus totuşi Lexus peste BMW pentru că au o atenţie pe confort mai mare ca BMW şi Lexus sunt ceva mai fiabile ca BMW.
Dar asta o pun pe seama "sportivității" BMW.
2)nu am facebook
3)te-am cautat de pe contul altcuiva cu numele ala si nu te gasesc
Încearcă să cauţi “Inexorabil Aah” pe FB. Sigur mă vei găsi, că doar nu m-ar supune sabotajului securiştii spaţiului virtual. Baftă!
la anumite lucruri, dar cred ca trebuia sa se limiteze la "gusturile nu se discuta"
Intradevar sunt 4 mai valori de schimbare in industria auto:
A- cel american - cu subcurente
a1- Tesla care impinge cu sistemul electric si autonom, care reprezinta viitorul
VA INVIT sa vedeti o casa cu tigla solara de la corporatia cumparata de Tesla si cu o casa care are si un powerwall Tesla 2 si in garaj o masina (binenteles) Tesla
Este clar viitorul!
Momentan preturile, inafara de bogata California, sunt cam prohibitive, dar este evident viitorul.
Sau luati un alt documentar pe youtube al unui britanic foarte cunoscut, unde demonstraza ca un sistem solar plus powerwall tesla ii asigura 90% spre 98% energie in UK vara si 60% iarna !!
Iar cu masina Tesla, vara doar 60% din panouri solare restul din grid, sistemul energetic.
Si nici nu avea tot acoperisul cu panouri, daca si-ar dubla suprafata ar fi pur si simplu independent energetic nu numai cu casa ci si cu autoturismul !!!!
Este clar viitorul, cel putin pentru cei care locuiesc la case.
a2- american de stil vechi, care produc masini foarte frumoase dar nicio inovare nimic, pentru ca mizeaza in continuare pe un curent viitor mort - masini imense pentru egouri imense
a3- american mixt - Chevrolet de exemplu care mizeaza si pe una si pe alta, intre doua ape, sperand sa nu piarda profitabilitatea si imaginea
INUTIL pentru ca in momentul in care Toyota intra in piata cu bateria cu electrolit solid, cu incarcare rapida, la revedere motoare termice, de oriunde. Nu conteaza ca are doar 300km autonomie daca se incarca full in 30 minute.
B) curentul european
b1- curentul european german care inca mizeaza pe masinile termice si ofera din ce in ce mai mult lux si cat mai multi si cat mai multi cai putere
restul invoatie zero, electrificare zero - doar asa de fatada
b2- curentul european de inertie
cel francez si italian
b3- curentul european cu legaturi mondiale
Renault - Nissan - aici va incepe schimbarea din radacina pentru industria auto, daca vor face pasul (nu stiu de ce inca nu o fac) si anume rularea sa fie exclusiv electrica (masinile semi-electrice e-power)
oricum doar Renault-Nissan sunt singurii europeni pregatiti pentru viitor.
Si Volvo dar ei au puternice influente chineze
C) Japonia
foarte similara situatia cu Europa, au producatori care o scalda cum este fara nimic electric - vezi Mazda
si altii care doresc schimbarea - Toyota cu Mirai, noua Prius, si cu bateria solida in curs de dezvoltare
plus Nissan - fratele japonez al Renault care are AS-ul din maneca, sistemul e-power !!
Sistemul e-power este sistemul care o sa schimbe totul in industria auto, pentru ca este cel care va face pasul radical dintre motoarele termice (numai) la cele semi-electrice (termice pe post doar de extender ranger)
Veti spune ei bine, dar si Chevrolet Volt are si BMW i3, da, dar totusi este un mic "amanunt" care schimba absolut tot !
Si anume 1) bateria muuult mai mica si deci muuuult mai usoara 2) nu are incarcare la priza - costuri mult mai mici fata de un Chevrolet Volt dar si greutate mult mai mica
D) Curentul Chinez
aici este vast, dar se simte faptul ca sunt mult mai infata fata de europeni si chiar fata de japonezi !!!
Au o dorinta catre nou, catre schimbare, imensa !
Cele mai multe masini electrice se vand in China!
Si asta de putin timp !
Este fenomenal ce se intampla acolo, si doar pentru ca este dupa o perdea (chinezii nu prea vorbesc engleza, si nu sunt siteuri spre exterior, plus ca nici Facebook nu au, este o bariera informationala intre China si restul lumii) noi nu o vedem prea bine
Si deci avem vechii europenii si japonezii si noii americanii si chinezii.
Si din toti, lasand la o parte bijuteriile de motoare germane capabile sa mearga la 250km/h ore in sir si fiabil, totusi europenii sunt dpdv REALMENTE TEHNOLOGIC ca curent viitor in industria auto - ultimii
De-alea de 6 metri – vorba poetului vianu.
Da, undeva acolo, sunt masinile care creaza emotia auto.
Undeva departe, tare mi-as dori (in UE este foarte dificil, ceea ce in SUA este foarte facil)
un Chevrolet Impala (pana in a 5a generatie, ca apoi tot ce a aparut dupa nu mai au nici-o legatura cu istoria acestui model, mascrand practic frumusetea acestei masini)
modificat in sensul de a avea tot ce au masinile noi , ori full-electrica ori pentru SUA (drumuri mai lungi) mai ales semi-electrica (sistem e-power Nissan) dar asa cu look-ul cel vechi !
Frumoase, pacat ca, nu stiu producatorii auto nu prea mai au curaj.
Renault ce isi mai arunca un stil frumos cu noua linie de masini, si chiar si Nissan, as putea spune chiar si Hyunday (noul Tucson arata ... altceva! in bine!) sau Kia... bine nu se ridica la nivelul masinilor americane din anii de glorie auto... dar incearca
Imi plac ca acesti producatori (pe langa "nebunii" de Citroen) au curaj sa aruncei si culori frumoase in joc !
Pe mine, nu ma atrag impersonalele Audi sau VW, gri, negre, serioase, si "pretentioase", impunere statul social cu uber-alles.
Sa speram intr-o zi ca vom prinde, roata auto intorcandu-se, si modele ceva mai frumoase, mai indraznete cu tehnlogiile actuale.