BMW a prezentat primele imagini oficiale ale noului M6, dezvelit atât în versiunea Coupe, cât şi în versiunea Cabrio. M6 Coupe dezvoltă 560 CP şi are un consum mediu de 9.9 litri la sută.
BMW a prezentat noul M6 înainte de debutul de la Salonul Auto de la Geneva. Atât versiunea Cabrio, cât şi versiunea Coupe a lui M6 au fost prezentate în cadrul comunicatului de presă emis de BMW, iar cele două versiuni sunt aşteptate să debuteze împreună în standul de la Geneva. În tradiţia mărcii, M6 preia motorul generaţiei actuale a lui M5, respectiv o unitate V8 TwinPower Turbo de 4.395 centimetri cubi, care dezvoltă 560 CP şi 680 Nm. Noul BMW M6 promite să îmbine performanţele demne de un model super-sport cu un caracter exclusivist şi luxul cu care ne-au obişnuit modelele din gama Seria 6.
DESIGN
BMW M6 a primit un design impozant, la fel ca în cazul oricărui model dezvoltat de divizia Motorsport a constructorului din Munchen. Atât versiunea Cabrio, cât şi versiunea Coupe a acestui model respectă proporţiile tipice ale modelelor BMW, iar toate modificările operate faţă de versiunile standard ale lui Seria 6 Coupe/Cabrio au rolul de a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic al celor două versiuni, precum şi din raţiuni tehnice, fantele de aerisire mai mari având rolul de îmbunătăţire a răcirii motorului şi a sistemului de frânare de performanţă carbon-ceramic. O altă modificare este reprezentată de mărirea ecartamentului, datorată în parte jantelor de aliaj, M6 având un ecartament cu 30 de milimetri mai mare faţă de un Seria 6. Noul M6 se bucură în standard de un element al gamei Individual, respectiv linia de ornamente "shadow line" cu finisaj lucios. Pentru performanţe maxime, jantele din aliaj uşor de 19 sau de 20 de inch alături de care este oferit acest model sunt forjate, iar versiunea Coupe este echipată cu un plafon din fibră de carbon.
MOTORIZARE
BMW a echipat noul M6 cu un motor V8 twin-turbo echipat cu injecţie directă, două turbocompresoare, distribuţie variabilă Valvetronic şi sistem Vanos pentru control variabil al axelor cu came. Configuraţia galeriei de evacuare permite un răspuns rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie, lag-ul turbo fiind aproape estompat graţie tehnologiei twinscroll a turbinelor amplasate foarte aproape de bancul de cilindri. Pentru performanţe maxime, motorul are o baie de ulei uscată şi un sistem de răcire extrem de puternic, menite să reziste solicitărilor intense întâmpinate la rularea în regim alert pe circuit.
Cuplul maxim de 680 Nm este atins între 1.500 şi 5.750 rotaţii pe minut, iar cei 560
CP sunt oferiţi între 6.000 şi 7.000 rotaţii pe minut.
Turaţia maximă a motorului care intră în echiparea lui M6 este de 7.200 rotaţii pe minut, iar caracteristicile tehnice ale unităţii relevă un propulsor capabil să ofere performanţe maxime pe o plajă de turaţii de trei ori mai mare decât cea a unităţilor care îl precedă. Ca în cazul fiecărui model BMW, propulsorul este dezvoltat alături de tehnologia EfficientDynamics, care include un sistem de
recuperare a energiei cinetice, funcţie
Start/Stop automată, sistem de management al consumului de curent electric şi o pompă de servodirecţie comandată electronic, care operează doar atunci când este nevoie, la fel cum este cazul accesoriilor precum alternatorul şi pompa de ulei.
PERFORMANŢE
BMW oferă noul M6 doar în compania unei transmisii DCT cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Unitatea include două ambreiaje răcite cu ulei şi asigură un flux continuu de putere în timpul accelerării, chiar şi în timpul schimbării treptelor de viteză. Transmisia integrează o funcţie de Launch Control şi un asistent de rulare la viteze mici pentru contro sporit. Volanul este echipat cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză. În standard, modelul este echipat cu un diferenţial activ M care oferă distribuţia variabilă a cuplului între roţile punţii spate pentru a optimiza tracţiunea şi stabilitate în cadrul schimbării de direcţie.
BMW M6 Coupe are un raport putere greutate de 4.5 kilograme pe kW, respectiv 3.3 kilograme pe cal putere. Motorul dezvoltă 93.7 kilowaţi pe litru, performanţă remarcabilă chiar şi pentru o unitate supraalimentată. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4.2 secunde, iar primul kilometru este parcurs în 21.9 secunde. BMW M6 Coupe are nevoie de numai 12.6 secunde. Viteza maximă a modelului este limitată la 250 Km/h, dar clienţii care optează pentru pachetul M Driver pot atinge o viteză maximă de 305 km/h în urma înlăturării limitării de viteză. Consumul mediu de carburant al acestei versiuni este de 9.9 litri la sută, cu peste 30 la sută mai mic faţă de predecesorul său.
BMW M6 Cabrio are nevoie de 4.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi accelerează de la 0 la 200 km/h în 13.1 secunde. Viteza maximă a lui M6 Cabriolet este identică cu cea a versiunii Coupe.
În cazul acestei versiuni, consumul de carburant în regim mixt este de 10.3 litri la sută. Raportul putere/greutate al lui BMW M6 Cabriolet este de 3.5 kilograme pe
cal putere. Pentru un M6 Cabrio, repriza 80-120 km/h în treapta a patra durează 3.8 secunde, iar în treapta a cincea, aceasta este realizată în 4.8 secunde.
Ambele modele au două butoane M pe volan pentru a seta şi activa configuraţii diferite ale răspunsului motorului, ale sistemului de control al stabilităţii, caracteristicile amortizoarelor, informaţiilor afişate pe sistemul HUD de pe parbriz şi pentru răspunsul sistemului de direcţie M Servotronic. Emisiile de CO2 ale celor două modele sunt de 232, respectiv 239 de grame pe kilometru, iar ambele motorizări respectă normele Euro 5.
TEHNOLOGIE
BMW M6 poate fi echipat cu aproape toate dotările opţionale din catalogul lui Seria 6. În standard, modelul are ABS, DSC, funcţie de asistenţă la frânarea în viraj, sistem dinamic de asistenţă la frânare, funcţie de uscare a frânelor şi asistent la demaraj, alături de multe elemente de siguranţă active. Pe lângă sistemul de afişaj Head-Up Display şi toate funcţiile Connected Drive, M6 se bucură de un sistem de vedere pe timp de noapte cu funcţie de identificare a pietonilor, integrare pentru iPhone pentru a accesa Twitter, Facebook şi web radio.
Clienţii pot comanda elemente precum volan încălzit, ventilaţie activă în scaune, scaune multifuncţionale M, sistem de navigaţie BMW Professional şi un sistem audio Bang&Olufsen cu procesare digitală a semnalului, care are 12 difuzoare pentru versiunea decapotabilă şi 16 difuzoare pentru versiunea Coupe şi include un difuzor central care se ridică din bord odată cu pornirea sistemului audio, totul pentru o experienţă audio excepţională.
Via | BMW
acum se pot mandri si ei ca au frane carbon-ceramice........pe cand audi are asa ceva de ceva ani chiar pe un model diesel de-al lor.......(stiti voi care)
ce mi se pare de bun gust la noul m6 este exterioru care este destul de 'curat' si elegant...........fara LED-uri inutile in spoileru fata...........
interioru este unul de seria 6( nu de M6 )poze pe BMWBLOG
in rest toate bune deocamdata..........asteptam sa sara publicatile pe el cu teste.....
Imi place aspectul mai retro al volanului
@M6 - personal nu vad utilitatea masinii ... dar ce-ti trebuie utilitate cand ai 560CP ???
Curios sunt de pretul masinii ... pentru ca un pret apropiat de 150kEuro inseamna o trecere in teritoriul masinilor pur-sange. M5 costa cat un 911 S4 ... daca ar fi banii mei ar merge la VAG :)
dar poti sa ii zici "master piss"
Din pacate la capitolul asta schioapata rau.
Ar trebui sa invete de la Hyundai
Cu un centru de greutate coborat se vor imbunatati si performantele pe circuit, desi acesta este un GT.
Principalul concurent este Jaguar XKR-S.
Slabut articol!
M3 GTS este un super-car ...
Nu vrei tu sa incerci sa impresionezi pe altii? adica pe bune, ce treaba are un M6 cu garantia de la Hyunday? Ai terminat cu aberatiile despre Saab si acu incepi altele? Daca Hyunday ofera cum spui tu, f bine, cumpara-ti doua
Nimeni nu-ti ofera grantii la o masina de n...cp pt ca soferii nu au brevet(de pilot) si aceste masini adesea isi iau zborul.
Ps.Masinile cu care iti faci treaba fie ele si din Rep. D .Congo sunt ca sotiile( costuri reduse, de intretinere) iar varfurile sunt ca amantele (pe durata releatiei cu ele costurile depasesc de 3-4 cele practicate in familie.
Cu respect