În toamna anului trecut, BMW anunța că gama noii generații Seria 5 va fi încununată de o versiune de top M550i xDrive, care ar urma să țină locul viitorului M5. Germanii s-au ținut de cuvânt și luna martie ne aduce pe piața din România noul BMW M550i xDrive la un preț de 85.085 de euro cu TVA inclus.
Probabil mulți se vor întreba cum va putea noul M550i xDrive să țină locul unui produs elaborat de divizia de performanță. Cifrele publicate de bavarezi ne ajută în acest sens. BMW promite 462 de cai putere și 650 de Nm.
Chiar dacă la prima vedere modelul este departe de promisiunile viitorului M5 și chiar de cele ale vechiului sedan de performanță, ecuația bavareză promite senzații tari. Noul BMW M550i xDrive este cu 100 de cai mai sărac decât vechiul M5, însă compensează prin cele câteva kilograme în minus și, bineînțeles, prin faptul că resursele pleacă spre toate cele patru roți prin intermediul tracțiunii integrale xDrive.
Așa se face că sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în doar 4 secunde, mult mai rapid decât cele 4.4 secunde ale vechiului M5. BMW M550i xDrive promite să impresioneze și când vine vorba de eficiență. Consumul anunțat de BMW în ciclul mediu este de 8.9 litri/100 de kilometri, cu un litru mai scăzut decât cel al versiunii de performanță M5. Emisiile sunt și ele de 204 g/km, comparativ cu cele 231 g/km cerute de vechiul M5.
Veștile bune nu se opresc aici. Cei care își doreau vechiul BMW M5, dar l-au scăpat printre degete se pot mulțumi acum cu M550i xDrive. Nu numai că este mai rapid și mai eficient, dar este și mai ieftin. Dacă ne uităm la prețul acestuia de la îneputul verii trecute, când încă se mai vindea în România, BMW M5 putea fi cumpărat cu 90.600 de euro fără TVA. Am luat în calcul prețul fără TVA, pentru că în acel moment valoarea taxei pe valoarea adăugată era diferită de cea actuală.
Dacă ne raportăm similar la noul BMW M550i xDrive, observăm că prețul acestuia fără TVA este de numai 71.500 de euro, deci cu aproape 20.000 de euro mai ieftin.
E drept că între versiunea actuală și produsul diviziei M stau și alte modificări importante, mai ales în ceea ce privește ținuta de drum, calibrarea șasiului fiind una extrem de elaborată în cazul unui model de performanță.
Intelege 0-100 pt. ca asta conteaza mai mult. Nu ma intereseaza ca prinde 200 sau 500 km/h. Oricum mai mult de 180 nu ii dai in general oricunde in lume. Deci 0-100 ramane cel mai important lucru pt. cine vrea sportivitate. Urmat de repriza 100-160.