Celebrul M5 E60 a ieşit din producţie în aşteptarea următoarei generaţii - F10. Modelul a fost construit în 20.548 de exemplare în decursul ciclului său de viaţă.
În 2005, BMW începea producţia lui M5 E60. Modelul beneficia de aportul unui propulsor V10 de 4.999 centimetri cubi care dezvolta 507CP la 7.750 rpm şi 520 Nm la 6.100 rpm. Printre elementele de care beneficia acest model putem enumera şasiul întărit din aluminiu, transmisia SMG III cu şapte trepte şi clapete individuale de acceleraţie pentru fiecare dintre cei zece cilindri ai săi – element diferit în comparaţie cu gama de la acel moment, deoarece motorizările obişnuite nu mai foloseau o clapetă de acceleraţie ci beneficiau de tehnologia Valvetronic.
Versiunea Touring a lui M5 a fost introdusă pe piaţă în 2007 şi reprezintă cea de-a doua versiune M a unui Seria 5 Touring după M5 E34 Touring. Generaţia E39 nu a beneficiat de un M5 Touring din cauza punţii spate care nu a reuşit să atingă standardele înalte ale inginerilor de la BMW Motorsport. Versiunea standard a lui BMW M5 E60 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde şi are o viteză maximă de 337 km/h, care este limitată electronic la 249 km/h.
Unitatea V10 aspirată a acestui model are trei trepte de putere – P400, P500 şi P507. Puterea maximă poate fi atinsă doar după ce şoferul o activează dintr-un meniu special al sistemului i-Drive.
Din multe privinţe, BMW M5 E60 reprezintă şfârşitul unei ere. În primă fază, acesta va fi M5-ul cu cel mai mare motor şi probabil ultimul M5 oferit vreodată cu transmisie manuală. Versiunea cu transmisie manuală a lui M5 E60 era oferită doar pe piaţa din Statele Unite ale Americii în paralel cu versiunea cu SMG cu şapte trepte. Totodată, avem de a face cu ultimul M5 aspirat natural şi ultimul Seria 5 desenat de Chris Bangle. Înlocuitorul său, M5 F10, a fost desenat de Adrian van Hooydonk şi va debuta în decursul anului viitor. Modelul va fi echipat cu un motor V8 bi-turbo ce va dezvolta aproximativ 550 CP.
Via | Auto-media.info
Trebuie isnsa sa si cunosti masinile, sa le incerci, sa te apropi de ele si apoi o sa intelegi.
Vorbesti cu BMW si Audi lipsite de culoare si gust.
Masinile americane sunt masculine ......doar barbatii conduc masini???? ce zici?
Sunt diferite stiluri american, japonez, european ...asta e frumos. Ce ar fi de toate ar semana ca mna ala e cel mai fain tip si asa tre sa fie toate.
Te bagi si tu cu frustrarea ta. ;)
Lumea asteapta tot extravagant din cate se vede in ultima vreme. Mie imi plac subtilitatile si acest BMW nu e cea mai frumoasa masina dar e punctul de referinta pt clasa lui.
Intelegi?
In alta ordine de idei mi-e greu sa accept un M5 turbo fara cutie manuala, o prostie cu siguranta facuta doar sa poata tine pasul cu concurenta care a trecut pe motoare in V si turbine.
Nu contesc moda retro a masinilor americane din zilele noastre. Dar acelea sunt in alta categorie: pt alte drumuri, alte distante de parcurs si nu-n in ultimul rand alt pret al combustibilului....
Si cu toate acestea europeenle sunt cele mai apreciate si acolo. Asa ca idee si Q7 a fost proiectat ca SUV pt familiile din State. Nu pentru orasele de 300-400mii locuitori..
Cand sunteti langa masina, intrati in ea, ba mi si conduceti purin, parerile se mai schimba.
Ca fapt divers ford mustang care indubitabil e o masina frumoasa la exterior, in emisiunea fifth gear au precizat ca la interior calitatea plasticelor e cea de pe o fiesta veche.
Exteriorul nu e totul mai baieti. Eu ca sofer interiorul il apreciez mai mult.
Nu mai bagati in seama afirmatii ca ale lui *AllanHeron* care probabil are doar Nissan GTR si Pagani Zonda in garaj. Vorbeste gura fara el. :)
ca mai sus
asta nu inseamna ca americanii nu fac masini faine...ex.fisker karma....pur si simplu capodopera...
Consumul e direct proportional cu masa si puterea autovehicolului
Stiai ca motorul de pe Mclaren F1 este de proveninta BMW????
Un motor de cilindreea mica si putere mare pana in prezent, are o viata mai scurta decat un motor cu cilindree mai mare si aceeasi putere.
Acru e BMW-ul asta pt multa lume :).
Iar referitor la masina cu pricina, consider ca este una dintre cele mai bune masini construite vreodata. Putere, calitate, o adevarat placere sa o conduci, performante foarte bune, totul la un pret nu tocmai mare (tinand cont de clasa unde e masina asta). Un singur lucru nu-mi place la ea: designul. Se vede ca a fost benefica plecarea lui Bangle. Uitati-va cum arata noul Seria 5. :)
Tot el spunea ceva de genu "superba masina dar cam fragila"
Masinele sunt puternice dar daca la volan sta un derbedeu ca Clarkson sau ca alt mitocan nu tine nici un tanc.