BMW M5 E60 a ajuns la final de carieră cu un record în producţie

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 07.07.2010
Celebrul M5 E60 a ieşit din producţie în aşteptarea următoarei generaţii - F10. Modelul a fost construit în 20.548 de exemplare în decursul ciclului său de viaţă.

Esential

20.548 de exemplare BMW M5 E60 au fost construite.
1025 din cele 20.548 de exemplare reprezintă versiunea Touring a lui BMW M5.
507 CP dezvolta motorul V10 de 4.999 cmc al lui M5 la 7.750 rpm.
337 km/h putea atinge BMW M5 E60 dacă limitatorul electronic de viteză ar fi înlăturat.

În 2005, BMW începea producţia lui M5 E60. Modelul beneficia de aportul unui propulsor V10 de 4.999 centimetri cubi care dezvolta 507CP la 7.750 rpm şi 520 Nm la 6.100 rpm. Printre elementele de care beneficia acest model putem enumera şasiul întărit din aluminiu, transmisia SMG III cu şapte trepte şi clapete individuale de acceleraţie pentru fiecare dintre cei zece cilindri ai săi – element diferit în comparaţie cu gama de la acel moment, deoarece motorizările obişnuite nu mai foloseau o clapetă de acceleraţie ci beneficiau de tehnologia Valvetronic.

Versiunea Touring a lui M5 a fost introdusă pe piaţă în 2007 şi reprezintă cea de-a doua versiune M a unui Seria 5 Touring după M5 E34 Touring. Generaţia E39 nu a beneficiat de un M5 Touring din cauza punţii spate care nu a reuşit să atingă standardele înalte ale inginerilor de la BMW Motorsport. Versiunea standard a lui BMW M5 E60 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde şi are o viteză maximă de 337 km/h, care este limitată electronic la 249 km/h.

Unitatea V10 aspirată a acestui model are trei trepte de putere – P400, P500 şi P507. Puterea maximă poate fi atinsă doar după ce şoferul o activează dintr-un meniu special al sistemului i-Drive.

Din multe privinţe, BMW M5 E60 reprezintă şfârşitul unei ere. În primă fază, acesta va fi M5-ul cu cel mai mare motor şi probabil ultimul M5 oferit vreodată cu transmisie manuală. Versiunea cu transmisie manuală a lui M5 E60 era oferită doar pe piaţa din Statele Unite ale Americii în paralel cu versiunea cu SMG cu şapte trepte. Totodată, avem de a face cu ultimul M5 aspirat natural şi ultimul Seria 5 desenat de Chris Bangle. Înlocuitorul său, M5 F10, a fost desenat de Adrian van Hooydonk şi va debuta în decursul anului viitor. Modelul va fi echipat cu un motor V8 bi-turbo ce va dezvolta aproximativ 550 CP.

Via | Auto-media.info

Comentarii (18)

  • .marius.
    What a masterpiece!
    18 3
  • mamaliga olteneasca
    fara suparare ce naiba va place asa de mult la Bmw?? inteleg ca motorul este super dar designul este unul dintre cele mai urate, la fel ca la Audi, lipsite de culoare si gust.uitativa la cele americane ce masculine sunt! Alfa Romeo este o alta marca care face masini frumoase dar cele germane sunt naspa rau de tot! Parca sunteti orbi pe bune! va place ce zice vecinul! Va urasc pe cei cu BMW!
    6 29
  • @ mamaliga :))
    ca tine vorbesc multi.
    Trebuie isnsa sa si cunosti masinile, sa le incerci, sa te apropi de ele si apoi o sa intelegi.
    Vorbesti cu BMW si Audi lipsite de culoare si gust.
    Masinile americane sunt masculine ......doar barbatii conduc masini???? ce zici?
    Sunt diferite stiluri american, japonez, european ...asta e frumos. Ce ar fi de toate ar semana ca mna ala e cel mai fain tip si asa tre sa fie toate.
    Te bagi si tu cu frustrarea ta. ;)
    Lumea asteapta tot extravagant din cate se vede in ultima vreme. Mie imi plac subtilitatile si acest BMW nu e cea mai frumoasa masina dar e punctul de referinta pt clasa lui.
    Intelegi?
    13 2
  • AllanHeron
    @asd, masinile germane sunt unele foarte anoste si urate! plictisitoare si fara nici o culoare! Ca au motor bun nu contest asta, dar designul exterior si interior este sub orice critica! urate ca niste bocanci de pe vremea recesiunii de acum 20000 de ani.Toate masinile germane, poate exceptand Seat care iese din tipar, sunt fara vlaga in ele!
    4 19
  • @allanheron
    atunci enumera niste marci cu... "vlaga".Si inca ceva domnilor, degeaba arata bine un dodge charger, degeaba e potent si prin conducte curge un amestec de benzina si testosteron daca iei virajele ca, cu un autobuz.Design-ul japonezelor nu-mi place de nicio culoare.Gusturile nu se discuta, dar trebuie sa iei si altceva in calcul in afara de design, cand cumperi o masina nu cumperi doar caroseria cu sigla, intreg pachetul trebuie sa te satisfaca si sa fie un echilibru intre toate cum ar fi design interior, exterior, performante, consum, stabilitate etc.

    In alta ordine de idei mi-e greu sa accept un M5 turbo fara cutie manuala, o prostie cu siguranta facuta doar sa poata tine pasul cu concurenta care a trecut pe motoare in V si turbine.
    8 6
  • Flaviu C
    mda
    consider ca este o prostie s-afirmi ca masinile germane sunt lipsite de vlaga...mare prostie...nu exista masini mai frumoase ca cele europeene fara sa alunece in ridicol.

    Nu contesc moda retro a masinilor americane din zilele noastre. Dar acelea sunt in alta categorie: pt alte drumuri, alte distante de parcurs si nu-n in ultimul rand alt pret al combustibilului....

    Si cu toate acestea europeenle sunt cele mai apreciate si acolo. Asa ca idee si Q7 a fost proiectat ca SUV pt familiile din State. Nu pentru orasele de 300-400mii locuitori..
    4 2
  • uni se iau prea mult dupa poze
    Cand va uitati la poze pe net puteti cataloga masinile cum vreti.
    Cand sunteti langa masina, intrati in ea, ba mi si conduceti purin, parerile se mai schimba.
    Ca fapt divers ford mustang care indubitabil e o masina frumoasa la exterior, in emisiunea fifth gear au precizat ca la interior calitatea plasticelor e cea de pe o fiesta veche.
    Exteriorul nu e totul mai baieti. Eu ca sofer interiorul il apreciez mai mult.
    Nu mai bagati in seama afirmatii ca ale lui *AllanHeron* care probabil are doar Nissan GTR si Pagani Zonda in garaj. Vorbeste gura fara el. :)
    5 2
  • Ei da
    Majoritatea bogatilor din SUA au S-class, Seria 7, A8, Bentley, Rolls, ultimele 2 avand tehnica germana, sunt modele si anoste la germani, dar astea le vezi si la alti constructori, e o lipsa totala de obiectivism sa spui ca germanii fac doar masini urate si anoste, da...cand privesti un 911 cred ca nici nu te poti uita la el de urat si anost ce e, hai sa fim seriosi
    6 1
  • automarket....un buton de edit mai bagati
    Un buton de edit e necesar......mai si gresim cand scriem si ne grabim :)
    ca mai sus
    4 1
  • ...hai sa fim realisti nemtoaicele sunt mai rafinate,au design atat inter cat si ex. mai elaborat...oricum...daca am compara o americanca cu o nemtoaica din toate pdv...se vede clar....rezultatul
    asta nu inseamna ca americanii nu fac masini faine...ex.fisker karma....pur si simplu capodopera...
    4 2
  • :)
    la masinile germane putini cai pt o cilindree uriasa!! asta e problema..si cand stii ca ai un motor de 3000-4000 si apesi acc te astepti la altceva!! va doresc sa conduceti un Subaru Impreza WRX STI Type RA 555 V-Limited '96 350 de cai (cea mai reusita varianta) si apoi o sa vedeti dif! si asta dintr-un motor de 2000cm3! cand o sa faca si bmw asta mai vb!! bmw stie doar consum astronomic..nici macar alea hybride nu consuma mai putin...
    2 6
  • Nu e chiar asa
    Da, si cat rezista motorul ala de 2 litri si 350 de cai, dupa 100 de mii de km il schimbi, capacitate mare cu putere nu extraordinar de mare este reteta, cel putin teoretic, pt o fiabilitate mai mare
    4 2
  • @edi80
    te inseli si tu in legatura cu bmw. ce consum astronomic?
    Consumul e direct proportional cu masa si puterea autovehicolului
    Stiai ca motorul de pe Mclaren F1 este de proveninta BMW????
    Un motor de cilindreea mica si putere mare pana in prezent, are o viata mai scurta decat un motor cu cilindree mai mare si aceeasi putere.
    Acru e BMW-ul asta pt multa lume :).
    4 1
  • bucuria lui Jeremy Klarckson...:):) k am scapat de uratenia asta,da a ramas X1 alta bazaconie.
    1 5
  • @edi80
    sau poate motorul bmw de 1500 cmc si 1500 de cai, ca tot vorbeai de putere mica din cilindree mare.Inseamna ca nu ai auzit de masini americane.Nu uita ca BMW pana nu demult folosea motoare aspirate, asta explica si cilindreea mai mare dar si fiabilitate si echilibrul propulsoarelor.Daca pentru un motor de 2500 si 192 de cai , vechi de 20 de ani un consum de 13 in oras e mult... atunci nu stiu ce sa mai zic... aaaa da, eventual ca masina are si 1600 de kg.
    6 2
  • Unui european mereu i sa va parea ca masinile fabricate in Europa sunt cele mai frumoase, asa cum acelasi lucru sustine un american sau japonez despre masinile lui. Pana la urma treaba asta tine de cultura si de modul cum vade fiecare producator lucrurile. Pentru ca vreti sa credeti sau nu designul masinilor nu e unul pur intamplator (este ceea ce producatorii numesc identiatea fiecarei marci, lucruri care caracterizeaza fiecare marca, inclusiv lucruri legate de design-in cazul BMW vezi de ex. grila radiatorului).
    Iar referitor la masina cu pricina, consider ca este una dintre cele mai bune masini construite vreodata. Putere, calitate, o adevarat placere sa o conduci, performante foarte bune, totul la un pret nu tocmai mare (tinand cont de clasa unde e masina asta). Un singur lucru nu-mi place la ea: designul. Se vede ca a fost benefica plecarea lui Bangle. Uitati-va cum arata noul Seria 5. :)
    5 5
  • @BMW
    Clarkson spune atunci cand a prezentat M5E60 ca i'a rupt diferentialul iar ca Stig a terminat faimosul tur de circuit cu toate becurile aprinse in bord....
    Tot el spunea ceva de genu "superba masina dar cam fragila"
    3 6
  • @Costi9b
    Eu daca ma iau la ramasag cu cineva , sparg motorul la Veyron sau la Enzo ma crezi ???
    Masinele sunt puternice dar daca la volan sta un derbedeu ca Clarkson sau ca alt mitocan nu tine nici un tanc.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru