BMW M3 şi M4: 430 CP şi 500 Nm, transmisie manuală în standard

de Sebastian Toma
Miercuri, 25.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a publicat o galerie foto oficială a noilor M3 şi M4 în timpul testelor de la Nurburgring. Odată cu acestea, nemţii au dezvelit specificaţiile tehnice ale celor două modele.

Esential 50:50 este distribuţia maselor între punţi la noile M3 şi M4.
BMW M4 va avea o motorizare de 430 CP şi 500 Nm, pe care o va împărţi cu noul M3, anunţă reprezentanţii mărcii germane. Propulsorul cu şase cilindri în linie are două turbocompresoare mono-scroll, injecţie directă, Valvetronic şi dublu Vanos şi poate să treacă de 7.500 rotaţii pe minut. În raport cu vechiul M3, noul M4 este cu 25% mai economic în materie de consum de carburant. Masa modelului a scăzut cu aproximativ 80 de kilograme în condiţiile unei echipări echivalente, masa totală urmând să fie sub pragul de 1.500 kilograme, ceea ce îl face pe M4 mai uşor decât M3 E46, M3 E92, C63 AMG şi RS5.

Contrar tuturor zvonurilor, BMW M4 şi M3 vor avea o transmisie manuală cu şase trepte oferită standard. Aceasta este mai uşoară, mai silenţioasă şi mai compactă decât unitatea precedentă, are ungere cu carter uscat şi beneficiază de un sistem care ridică turaţia motorului în automat la schimbările din treaptă superioară în treaptă inferioară, ca şi cum şoferul ar aplica tehnica "vârf-călcâi" la fiecare schimbare de treaptă.

Opţional, clienţilor li se oferă o transmisie M DCT cu şapte trepte şi două ambreiaje, care are sistem launch control. Diferenţialul este activ şi dezvoltat de divizia M, având sistem de limitare variabilă a alunecării, ca la noile M5 şi M6.

Urmareste Automarket
Pentru prima dată în cazul lui M3, modelul va fi oferit opţional în compania unei suspensii adaptive M. Modificările operate pentru creşterea performanţelor nu se termină aici, inginerii BMW spunând că noile M3 şi M4 au sisteme de răcire ale transmisiei şi ale motorului comparabile cu cele folosite în competiţii. În tot acest timp, emisiile de CO2 vor ajunge la cel mai scăzut nivel din istoria lui M3, în timp ce cuplul motor şi puterea vor atinge cele mai ridicate valori de până acum, fiind aproape duble faţă de prima generaţie a modelului german.

Noile BMW M3 şi M4 vor fi lansate împreună la Salonul Auto de la Detroit, din ianuarie 2014.

Modelele au fost dezvoltate cu ajutorul piloţilor Bruno Spengler şi Timo Glock, aceştia evaluând anvelopele, suspensia, direcţia şi sistemul de propulsie în toate fazele dezvoltării noului model. În comparaţie cu vechile M3-uri, noile M3 şi M4 au numeroase componente din fibră de carbon, printre care se numără cardanul, capacul portbagajului, plafonul şi barele de stabilizare. Rigiditatea caroseriei a crescut semnificativ, iar cadrul care înglobează puntea spate a fost fixat de caroserie.

Via Bimmerpost | BMW

Comentarii (14)

  • nimic interesant.....
    e chiar ciudat findca am fost si sunt inca mare fan bmw insa parca modelele din ziua de azi chiar si cele //M parca nu mi se par cum trebe sau cel putin neinteresante......
    4 17
  • @tzenu_bmw
    Din comentariul tau reiese ca te asteptai la o masina de 500cp. Daca esti mare fan bmw ai putea sa observi o diferenta intre M de la bmw. Nu cred ca bmw va face un M3 care sa prinda 0-100 in 3.5(la pret de 70 000) si un M6 0-100 in 4.2 (la 120 000) nu e corect, exemplu 1 M. Daca altii procedeazza asa (ex: Audi TT RS) poate de aia nu au succesul pe care il are divizia M a celor de la BMW.
    19 2
  • Ivanoff
    Cu doi '' f '' sa nu coincida cu ceilalti ivanofi.
    Masina asta este o infectie nederatizata si construita fara pic de perceptie. Sper sa vina cu ace de turometru din '' lichid '' sa nu sara vopseaua nu de alta.
    1 20
  • Mie mi se pare din ce in ce mai ciudat cum de mai esti fan Bmw, sincer. Au revenit la 6 cilindri in linie, ofera cutie manuala in standard, sunt mai performante decat fostele chiar daca au doar 10 cai in plus, sunt sigur ca vor arata bine, asta daca nu ti se pare ca seria 3 si 4 arata rau, de fapt parca seria 4 are un design de 2 lei, am uitat, deci si M4 va arata cam la fel, hai sa zicem de 3 lei ca-i M, ce sa mai zic, nici fanii infocati ai altor marci nu cred ca zic pe bune " nimic interesant" la M-urile actuale, nici cei care au participat la dezvoltarea primului M3 nu cred ca zic asta, dar tu o spui, stiu, este parerea ta, dar chiar nu ti-o respect, dintr-un foc, autointitulatul fan Bmw @tzenu a aruncat la gunoi munca diviziei M din ultimii ani.
    18 0
  • @tzenu_bmw
    Te inteleg chiar daca nu sunt de acord cu tine. Si eu acum 6-7 ani eram fan Mercedes. Aparuse S-ul nou...eram inebunit dupa el. Aveau E class-ul ala cu faruri ovale si ii facuse facelift-ul ...la fel imi placea foarte mult. CLS-ul prima generatie era OZN pt. mine. In 2008 vecinul meu si-a cumparat noul CL 500 la vremea aia cu pachet AMG de 135 de mii de euro. Am zis ca e masina suprema si era visul meu. BENZ ma atragea mai mult ca toate. Si multe altele de la ei. Si cele vechi mi-au placut...S-ul de prin 2003, CLK etc. Pur si simplu alta marca nu exista pt. mine mai buna si mai frumoasa chiar daca eram constient ca sunt altele si mai perfromante,si mai aratoase si mai bune. Asta pana cand au schimbat linia de design, au schimbat si calitatea (acum trebuie sa cumperi de la CLS un sus sa fie ceva premium 100%) si uite asa flacara pt. Mercedes s-a stins pt. mine. Si acum imi plac cele vechi dar nu mai au farmecul care il aveau in anii respectivi. Intre timp am mai mers si eu cu alte modele, alte marci, mi-am mai facut o impresie si o opinie si am reevaluat tot.
    Am ajuns la concluzia ca fiecare marca are ,,bunaciunile'' ei (scz de expresie).
    Fiecare e stapan pe clasa din care face parte sa zic asa.
    Unii pe categoria premium, altele pe lux, altele pe non sau low.
    Pt. mine BMW acum este peste Mercedes ca design si performante raportate la consum si cilindree. Mercedes a ramas moale si pufos asa si trebuia sa ramana dar nu imi mai plac ca design si am inpresia ca la cele mai accesibile a scazut calitatea materialelor. Daca nu le faci pe comanda nu primesti calitate premium. BMW ca intotdeauna merge pe ideea de sportivitate si fabrica masini mai frumoase ca in trecut zic eu, Audi a evoluat mult si evolueaza constant dar inca nu a ajuns la nivelul celor de la BMW si Mercedes la anumite modele iar restu nu mai scriu ca nu are rost. (poti vedea top-ul meu la user.
    De la BMW raman la parerea noul seria 6 (grand coupe /coupe /cabrio) este cel mai frumos BMW fabricat pana acum si cel mai bun din clasa raportat la cum arata, pretul, consumul, cp pe litru etc.
    Cel mai util BMW zic eu ca e seria 5 touring (e exact ca 7 numai ca e mai mic) si la jumatate de pret iar restu sunt restu. 3-ul cel mai bun din clasa ca berlina , 4 o sa fie probabil la nivelul unui A5 dar sigur mai bine gandit si mai bun la toate capitolele.

    @dan_grc
    Acum fiecare cu parerea lui. Eu sunt 100% de acord cu tine. Chiar au evoluat. Pastreaza si traditia si asta e bine. Nu sunt fan manuala dar e ok pt. o masina sport. Asta e si farmecul la ea..sa o controlezi tu 100% daca se poate. E forum si e bine sa ne impartasim opinia personala. Poate gresim poate nu, mai invatam de la altii care stiu mai bine. Salutate tuturor si sa ne auzi de bine !
    9 0
  • ps.
    @tzenu_bmw
    E bine ca ai ramas totusi fan...eu nu mai pot spune ca sunt fan al unei marci...imi plac prea multe si la fel de multe imi displac de la orice marca.
    Asa in mare pot spune ca sunt fan Porsche...dar nu in totalitate. Deci nu ma pot numi fan :). Fan esti cand iti place macar 90% din ce a fabricat si ce fabrica marca respectiva. Asa cum eram eu prin anii 2000-2009 cu Mercedes :). Ce vremuri.... :)))
    3 0
  • @dan_grc
    Daca au revenit la 6 cilindri in linie asta nu inseamna ca automat e o masina mai buna sau mai reusita.
    Si despre design???Ce sa zic treaba asta e subiectiva sar putea ca noile M3 si M4 sa-mi placa pt. k binenteles probabil va avea un nou 'bodychit'
    Uite de exemplu acum 10 ani cand BMW nu era lider mondial in clasa premium sa sti ca isi dadea silinta sa faca masini mult mai sport comparativ cu acum.........modele ca M3CSL si M5 E60 vor ramane legende......
    M5E60 a fost dezvoltat pe cand BMW activa in Formula 1 si treaba asta sa si vazut incepand de la motor,cutie de viteze pana la sistemele electronice.......
    M3CSL.....ce sa mai zic despre modelu asta....probabil e cel mai bun BMW construit vreodata......
    Pt. mine M-urile nu mai sunt ca alta data......siau pierdut ceva.....

    @@tzenu_bmw
    Daca erau 500 de cai era ceva.......ma asteptam la vreo 450hp erau probabil de ajuns sa inchida gura carcotasilor......si stai linistit....probabil nu sunt singurul care va comenta in privinta mici puteri primite fata de modelu actual......
    Eu mai degraba cred si vreau ca BMW sa fie concurent direct pt. Porsche si nu pt. Merc. si Audi..........probabil de aceea asteptarile mele sunt altele cand ma gandesc la BMW
    1 4
  • @Scorpionu.negru.....ai dreptate.....
    deocamdata la ora actuala BMW e pe primu loc.......insa parerea mea e ca in viitoru apropiat o sa sufere de sindromu 'zilelor negre' de care a suferit Mercedes in ultimi ani.......
    noul S este o bijuterie........noul GL este beton.......CLS a 2-a generatie super....SL asta nou e peste seria 6(pana si M6 a pierdut in fata SL-ului AMG)........A-klasse a devenit o compacta cu adevarat premium...
    Deci parerea mea e ca Mercedes a trecut(sau va trece cat de curand)de perioada nu prea super
    BMW se poate baza doar pe 3-ar si pe 5-ar modelele cu adevarat invincibile in segment.......in restu segmentelor e greu pt. ca miecare au modele care mai de care......
    0 3
  • @tzenu_bmw
    Stai linistit ca BMW nu e cu nimic mai prejos ca Porsche in afara de sigla care asta e...e mai consacrata Porsche ca BMW.
    Porsche e un Audi mai bine finisat si mai frumos putin. Iar sangele apa nu se face si pana la urma e un VW. BMW e BMW !!
    Sa comparam Panamera diesel cu BMW 640d Grand Coupe. Cp mai multi la BMW, cuplu mai mare nm etc. Ca design mie imi place mai mult BMW ca Porsche pe afara. Interioarele sunt mai frumoase putin la Porsche. Deci 1-2 pana acum. Pretul e cu 10 mii mai mare la Panamera fata de seria 6 (standard). Hai sa zic ca platesti sigla.....une e Porsche mai bun ? In interioare si sigla. BMW sub capota si exterior. Asa ca fiecare cu + si - ei. Cayenne vs X5. La fel...X5 are 313 cai la 3 litri, Cayenne 250 parca. (nu stiu insa care are distributia pe lant intre cele doua...poate am lamureste cineva). BMW mai frumos pe exterior, Porsche pe interior. Calitatea 99% la fel de buna la ambele. Oricum BMW e mai laudat pt. tinuta de drum pe sosea. Iar cine vrea offroad nu il face cu un Cayenne ci cu un G class.
    M6 vs 911 Turbo la fel...
    M-urile sunt mai speciale ca turbo S de la Porsche. Suna mai bine, au cilindree mica si cai multi etc.
    Asa ca BMW chiar e la nivelul Porsche zic eu.
    ps. Si asta o spune un (sa zic fan Porsche pe jumatate :) pt. ca vreau sa imi cumpar cel mai bun crossover pe viitor care va fi cu siguranta Porsche Macan). Dar sunt unele modele de la BMW care chiar fac fata unui Porsche si la unele capitole sunt chiar mai bune !
    7 0
  • Sincer nu vad care este marea diferenta intre 430 si 450 de cai, oricum daca te-ai fi informat mai bine stiai urmatoarele:

    Noile M3/M4 vor avea un diferential spate Active M care in modul Dynamic Mode va exclude total subvirarea si va favoriza supravirarea, rotile spate vor aluneca mai usor si mai controlat, normal e vorba de drift-uri, special pt asta avand un senzor montat la diferential care se cheama...senzor de drift, asta daca vrea soferul sa fie asistat la drift, daca nu, se poate decupla total.

    Rigiditatea caroseriei a crescut, deci vor fi mai manevrabile, greutatea a scazut, mai usor decat M3 E46, de pe vremea cand Bmw era in F1, faptul ca puterea este cu doar 10 cai mai mare nu este deloc un handicap, fiind turbo putea fi dus lejer la 480-500 de cai, dar pt ce? Pt mine un mare progres ar fi ca pe viitor sa ofere puteri mai mici, greutatea si mai mica, dar performante superioare, ala este progres, cu putere din ce in ce mai mare nu se mai poate evolua mult, sa faca altii de 700 de cai si pe circuit sa stea pe loc la start, M3 este altceva, a pornit de la un motor cu 4 cilindri si a evoluat asa cum trebuia, orice casa de tuning specializata va scoate puteri mult mai mari din acest motor de 430 de cai, dar nu asta e ideea.
    6 0
  • @Scorpionul.negru........pt. mine Porsche e peste BMW cu mult si nu doar datorita numelui.......
    Porsche se poate arunca si la Ferrari si Lambo chiar daca pierde in final insa are potentialu......
    uite k Porsche isi permite sa se arunce la supercaruri de 800de cai si la preturi de 700-800k euro no aici e nevoie de tupeu si binenteles de incredere in sine.........
    multi mai criticat cand strigam ca BMW are nevoie de un supercar cu motor central de vreo 600-700 hp toti au sarit pe mine ca vai ca una alta.....
    Porsche a facut treaba asta acum 10 ani si nu a pierdut........asa trebuia sa faca si BMW(constructor sport cu reputatie)
    si adca as avea bani as lasa bmw in urma si as alege Porsche fara nici un regret(asta daca nu ar scoate BMW un model sa ma dea pe spate)
    @dane puteau sai mai puna inca 20 de cai si toata lumea era multumita
    si da inca o problema doar ca sa vezi ca noul M3/4 nu sau stofocat sa o faca prea sport vei avea la dispozitie deja 'clasicele' moduri ECO,Comfort.Comfort+,Sport,Sport+????????ce???? nebunie.....
    o gramada de moduri de rulare configuratii si acum mai nou diferntial M bla bla bla si bla bla bla.......
    puteau sai puna un buton Confort si un buton Sport si gata era de ajuns...........
    0 4
  • @tzenu_bmw
    Poate ca ai si tu drepate....dar daca e sa o luam oficial ar fi asa:
    BMW are cateva modele care sunt cele mai bune din clasa. Si asta nu o spun doar eu. S-au facut teste, studii si au ales asa:
    BMW 3 - cea mai buna masina de clasa medie.(in special touring)
    BMW 5 - cea mai buna masina de clasa mare. (in special touring)
    BMW 6 - cel mai echilibrat coupe cu 4 usi. (cel mai bun se zice ca e Aston Martin Rapide si Maserati Quattroporte.
    BMW X5 - cel mai bun SUV.
    X6 - cel mai bun SAV.
    M-urile sunt cele mai echilibrate veriuni sport dintre AMG m RS si versiuni sport de la Porsche.
    Deci destule masini de top in clasele lor. Ce le mai trebuie un supercar care oricum nu va putea fi peste McLaren, Ferrari, Lamborghini etc nici ca imagine nici ca performate si echilibru. Ei isi cunosc limitele si e mai bine asa. Investesc mult in ce au sa le perfectioneze in timp si sa fie mereu pe primul loc cu ele. Porsche apartine grupului VAG si acolo sunt multi bani. Deci isi permite sa arunce pe derivate de 911 supraevaluate cum a fost Carrera GT si acum 918 sau cum se numeste asta nou.
    Din gama Porsche 911 e pe 3-4 pe categoria sport. Cayenne pe 3-4 si el. Panamera pe 4. Boxter si Cayman ar fi pe 2 dupa JAG F-type.
    Macan-ul care o sa il scoata o sa fie pe 1 si cel mai bun din clasa.
    Iar ca motoare am mai multa admiratie pt. BMW.
    6 0
  • Uite, asa-mi place, in familie!
    3 0
  • @tzenu
    Cica M-urile nu mai sunt ce-au fost dar vrei sa concureze cu Porsche, si nu doar M ci Bmw in general, pai scuza-ma, dar divizia M la infiintare a concurat cu Porsche? Sau Bmw-urie de acum cateva decenii? E o varza totala in capul tau.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru