BMW este un producător de automobile care se identifică cu motorsportul. Johnny Cecotto este unul dintre piloții care au dus brand-ul din Munchen pe cele mai înalte culmi ale competițiilor pe patru roți.
Cecotto s-a născut în 1956, în Venezuela, și după ce a cochetat câțiva ani cu motocicletele a decis să treacă la competițiile pe patru roți. A concurat în diverse campionate, inclusiv în Formula 1.
Numele său este, însă, cel mai des alăturat Campionatului German de Turisme (DTM) acolo unde a participat alăturat de BMW. Între 1988 și 1992, Cecotto a pilotat un BMW M3 și a terminat pe locul al doilea în sezonul 1990.
Venezueleanul și-a trecut în palmares și victorii în curse de anduranță pe circuite precum Spa Francorchamps sau Nurburgring.
În 1989, BMW a decis să-l omagieze cu o ediție specială a modelului M3 (E30) denumită după el: M3 Cecotto. Producția a fost limitată la 505 exemplare, iar paleta de culori era compusă din trei nuanțe: Roșu Misano, Albastru Macao și Argintiu Nogaro.
M3 Cecotto a fost primul M3 din generația E30 care să fie echipat cu motorul de 2.3 litri care dezvolta 215 cai putere.
Acum, BMW Group Classic a publicat un clip video cu un M3 Cecotto, iar povestea este spusă chiar de cel care a dat numele acestui model special.
via BMW Group Classic
Aș zice deci că Alberto "Johnny" Cecotto a cochetat cu automobilismul, chiar dacă nu-l putem include în categoria (mult) mai polivalenților John Surtees ori Mike Hailwood.
Aș mai zice că au fost vândute doar 480 exemplare din seria M3 Cecotto, restul de 25 (exclusiv roșii) putând alt nume de pilot BMW al vremii.
...Italian, dar nu mai zic cine, că poate așa mai pune și AM burta pe documentare serioasă. :-P