BMW M3, un veritabil etalon al lumii auto, ar putea să rămână fără succesor odată cu schimbarea sistemului de denumire a modelelor aplicat mărcii din Munchen. Mai precis, toate variantele cu două uşi ale lui Seria 3 vor purta denumirea Seria 4 urmată de tipul caroseriei. În mod tradiţional, BMW M3 era o versiune de performanţă a lui Seria 3 Coupe, ceea ce aduce de la sine o întrebare – se va transforma M3 Coupe în M4 Coupe? Ian Robertson, şeful diviziei de marketing şi vânzări de la BMW a răspuns voalat la această întrebare pentru cei de la Piston Heads. Pe scurt, cei de la BMW s-au gândit la o soluţie pentru succesorul lui M3, dar nu vor păstra neapărat această denumire în gamă.
Practic, gama M urmează să fie reinventată, cel puţin din punctul de vedere al numelor, din moment ce BMW trece printr-o schimbare semnificativă la acest capitol, totul pentru viitorii clienţi ai gamei, care sunt dispuşi să accepte noutăţile dezvoltate de constructorul german pentru sporirea performanţelor. Însă, vechile modele M, precum M3 E92 şi M5 E60, nu vor mai fi regăsite în viitor, cu toate că şeful diviziei M ne spunea că motoarele aspirate nu au murit încă, deşi întreaga gamă M este compusă în prezent doar din motoare supraalimentate.
Mai mult decât atât, schimbarea gamei M a avut loc şi în materie de transmisii, aceasta renunţând treptat la cutiile de viteză manuale în favoarea soluţiilor automate sau secvenţiale, totul în numele performanţei.Cel mai probabil, gama BMW M va include şi modele apropiate de spiritul lui M3 E30, primul M3 construit vreodată, dar acestea nu vor purta denumirea M3, ci vor avea denumiri diferite şi platforme diferite. Una dintre aceste excepţii a fost Seria 1 M Coupe, văzută atât de presă, cât şi de public, drept succesorul modern al iconicului M3 E30. Modelul respectiv a fost construit în 4.000 de exemplare, toate ajungând să valoreze mai mult la un an după achiziţie.
Via Pistonheads
eu unul nu-s fan, n-am fost niciodata fan al masinilor ghermane [ ( pt ca-mi pare ca pt orice segment ( sport, familial, amuzament, life-style, offroad...etc ) poti gasi in curtea celorlati constructori oferte muuult mai bune in privinta raportului pret-calitate, iar eu inca fac parte din muritorii de rand ai acestei planete pt care pretul conteaza in luarea unei decizii ]. Dar mie imi lasa impresia ca BMW evolueaza, are cea mai sanatoasa evolutie dintre cele 3 marci ghermane preferate de bizoni, as fi preferat la o revenire la Benz ( mi s-au parut mai conservatori in a-si pastra statul de premium, pt ca pt a fi o marca premium cred eu, ca inseamna sa-ti pastrezi modelele din gama cat mai diferite/interesante ) iar de Haudi nici n-are rost, dar BMW parca incepe sa scoata masini din ce in ce mai frumoase si interesante ( mie pana la acest seria 3 si acel Gran Coupe mi s-au parut hidoase BMW-urile , exceptand modelul 850i si Z8 ) , pare ca au strategie sanatoasa de viitor, ( noile i3 si i8 ) nu se hazardeaza in promisiuni si fel de fel de ciudatenii hibrido-electro INEFICIENTE la mers pe autosrada , deci toata lauda... probabil ca dk nu prindeam o oarecare ura ( BINE JUSTIFICATA ) fata de anumiti posesori de bmw-uri de pe soselel patriei si nu numai ( ca nu numai in ro exista melteni si ghiolbani ) poate eram si vreun fan ( dar moderat ) =)), dar asa voi ramane la pasiunea pt Citroen & Mitsubishi ...cu toate ca vad ca ambele o iau pe aratura grav :(