Legendarul BMW M3 E30 aniversează 25 de ani de când a apărut pe piaţă. La acea vreme, modelul era echipat cu un motor aspirat cu patru cilindri în linie şi cu o transmisie manuală cu cinci trepte.
BMW sărbătoreşte 25 de ani de când a lansat prima generaţie a lui M3. Modelul era bazat pe platforma E30 şi era echipat cu un motor aspirat cu patru cilindri şi 4 supape pe cilindru. Fiecare cilindru avea propria sa clapetă de acceleraţie, iar galeria de evacuare era realizată special pentru performanţe maxime.Cutia de viteze avea cinci trepte şi era opera celor de la Getrag. În primă fază, cei de la BMW au întrodus numărul minim de unităţi pentru obţinerea omologării în competiţiile FIA de profil, dar succesul modelului încă din primele luni de la lansare a dus la creşterea producţiei lui M3 şi lansarea unui adevărat fenomen în lumea auto. Numărul minim de unităţi produse pentru obţinerea omologării era de 5.000 în decurs de 12 luni.
Motorul S14B23 dezvolta 200 CP, iar viteza maximă a primului M3 depăşea 230 km/h. Acceleraţia 0-100 km/h era realizată în doar 6.7 secunde. Chiulasa era preluată de la M88, motorul care a debutat pe M1 şi l-a transformat pe M635 CSi în performerul clasei.
Motorul S14 a fost realizat în doar două săptămâni graţie experienţei inginerilor BMW şi a faptului că motoarele de la acea vreme împărţeau numeroase componente. Fiind vorba de un model de producţie care urmă să ajungă pe străzi, cei de la BMW au proiectat această unitate încă de la început cu gândul la un convertor catalitic.
Masa modelului M3 era de 1.200 kiograme, ceea ce însemna că fiecare cal putere trebuia să tragă 6.15 kilograme. Consumul de carburant mediu era sub 9 litri la suta de kilometri în ciclul Euromix ( diferit de actualul ACEA).
Actualul BMW M3 este echipat cu un motor V8 de 4.0 litri care furnizează 420 CP. Modelul are o masă de 1.680 kg şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4.7 secunde. Puterea maximă este furnizată la 8.300 rpm, iar cuplul motor maxim, de 400 Nm, este oferit la 3.900 rpm. Cei de la BMW au anunţat şi un succesor ideologic al celebrului M3 E30, care se va numi Seria 1 M Coupe. Acesta va fi echipat cu un motor turbo cu patru cilindri şi va furniza peste 250 CP.
Seria 1 M Coupe se va remarca prin performanţele deosebite şi manevrabilitatea sporită graţie masei reduse. Modelul este aşteptat să debuteze la un salon auto important din Europa.
Via | MotorAuthority
Foarte tare !
Scopul era simplu - schimbai mult mai repede din 2 în 3 şi din 4 în 5.
Treapta 1 o foloseai o singură dată - la demaraj, deci nu era nevoie să fie în linie cu treapta 2 - aşa cum este la 99% din modelele echipate cu transmisie manuală de pe piaţă.
Super ideea !
Totusi, era vreun sistem de siguranta pentru a evita cuplarea masarierului accidental?
Adică trebuie sa dai în levierul schimbătorului „ca dementu„ ca să dai R aiurea.
Oricum, te obişnuieşti rapid cu chestiile astea, nu-i chiar atât de complicat.
Faptul ca marsarierul este "in zona" unde era treapta 1 nu cred ca poate sa aduca un risc major de accident, cum zicea si Sebastian T. nu foloseai 1-a decat la pornire :)
Cred ca un posesor de M3 d'ala se poate obisnui rapid de tot cu pozitia vitezelor , fara sa transpire in parcare :P
Ca asistari nu prea aveai...mai deloc.....deci cine conduvea bine o asemenea masina chiar era ceva de capul lui....
nu ca in zilele de astazi, cand toti ciumpilicii se dau rotunzi cu BMW si cat sunt ei de soferi....
si de fapt in caz de vre-o prostie ii scapa electronica (dupa mine din pacate).
Oricum, ca un fan mai putin de BMW la ora actuala zic, un BMW din vremurile bune nu as refuza....si nu pentru a face grozavii cu el ci pentru a stii ca ai sub fund o masina adevarata care inspira respect prin ceea ce a fost este si va fi, dar ma refer strict la acele modele de inceput.
@mog: doar in campionate nationale si echipe private.
Uzina nu s-a implicat in raliuri cu e30-ul desi masina a avut un deosebit succes pe asfalt fiind folosita si astazi in diverse raliuri cum ar fi raliul de anduranta Targa Tasmania.