BMW M2 Coupe: 370 CP și 0-100 km/h în 4.3 secunde pentru cel mai mic M
de Sebastian Toma
Miercuri, 14.10.2015
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW M2 este cel mai mic membru al familiei M și succesorul spiritual al lui Seria 1 M Coupe și al lui 2002 turbo. Modelul asigură 370 CP și mai mult cuplu decât vechile generații ale lui M3.
Date tehniceBMW M2 Coupe
Motor / cilindri6 linie
Cilindree cmc2
Putere (CP)370/6.500
Cuplu (Nm)465/1.400-5.560
Vmax (km/h)270 (M Driver Package)
0-100 km/h (s)4.2
TractiuneSpate
Cutie vitezeM DCT AT7
Greutate (kg)1.520
BMW M2 Coupe este cel mai nou produs în gama de performanță a mărcii din Munchen. Acesta este echipat cu o motorizare TwinPower Turbo cu șase cilindri în linie, care dezvoltă 370 CP și 465 Nm. Pentru scurte perioade de timp, unitatea poate furniza un cuplu maxim de 500 Nm, depășind fără probleme valorile asigurate de generațiile precedente ale lui M3. În standard, M2 vine cu o transmisie manuală cu șase trepte, alătur ide care accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde, dar clienții care aleg transmisia M DCT cu șapte trepte vor beneficia de un timp 0-100 km/h de numai 4.3 secunde.
Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar optarea pentru pachetul M Driver urcă pragul de limitare la 270 km/h.
Pentru că performanțele unei mașini nu se limitează doar la accelerație și la viteză maximă, inginerii BMW M au lcurat și la suspensia și direcția lui M2 Coupe. Astfel, modelul a moștenit punțile față și spate de la M3 și M4, sistemul de servodirecție electrică este reglat de divizia M, iar mașina are și un diferențial activ M. Nu lipsește un sistem de frânare mai performant, cu discuri frontale perforate și ventilate, îmbrățișate strâns atunci când este nevoie de patru etriere cu câte două pistonașe fiecare.
Amprenta diviziei M se vede de oriunde ai privi noul M2 Coupe.
La nivelul interiorului, BMW M2 Coupe are scaune sport îmbrăcate în piele Dakota, cusute cu fir de culoare albastră și echipate cu logo-ul M pe tetiere. Pedala moartă este și ea cu sigla M, volanul sport multifuncțional este îmbrăcat în piele, iar consola centrală are căptușeală specială pe lateral pentru a evita loviturile dureroase atunci când mașina trece printr-o succesiune de viraje și genunchii pasagerului sau ai șoferului s-ar putea atinge de aceasta.
Nu lipsesc ornamentele din fibră de carbon și vitezometrul gradat până la 300 km/h.
Așa arată interiorul lui BMW M2 Coupe.
Esential7.9litri la sută este consumul mixt al lui BMW M2 Coupe în ciclul standard NEDC.
Exteriorul lui BMW M2 Coupe iese în evidență printr-un design agresiv, dat atât de pachetul aerodinamic, cât și de faptul că mașina este mai lată decât modelul de bază de la care s-a pornit. Eșapamentul sport din dotare are două țevi cu ieșiri duble, care flanchează difuzorul de aer din fibră de carbon integrat în bara de protecție spate. Jantele forjate din aluminiu sunt echipate cu anvelope de performanță Michelin Pilot Super Sport și se bucură de un design special. Toate elementele aerodinamice au fost optimizate pentru stabilitate la viteze mari și aderență îmbunătățită. Lansarea pe piața europeană a lui M2 Coupe are loc în primăvara lui 2016.
Minunat, daca nu va fi limitat la doar cateva mii de exemplare, ca 1M, poate deveni M-ul cu cel mai mare succes, mai ales ca se preconizeaza un pret in jurul a 60.000 euro, mult mai putin decat un M4, care poate avea probleme in privinta asta.
Misto masina, mai ales ca e vazuta ca un corespondent al vechiului M3 E30, M2 fiind din punct de vedere al gabaritului mai practica pt "tavaleala".
Prizele de aer laterale din spoilerul fata, arata cam ciudat asa semi-acoperite; inteleg ca e specific noilor M-uri sa fie partial acoperite, dar astea arata "nehotarate".
Parca cei de la BMW s-au simtit cu musca pe caciula pentru ca au scos 2 MPV-uri cu tractiune fata si asta este modul lor de a-si spala pacatele :). Masina arata demential (din unele unghiuri chiar mai bine decat un M4), iar performantele sunt foarte bune. Este un "driver's car 100%" facuta fix pentru pasionati. Probabil ca va servi ca masina de week-end sau de fun pe circuit, deci multi dintre viitori posesori mai au inca o masina. Asta inseamna ca proabil pretul nu reprezinta o problema pentru core target-ul acestui model.
Ma intreb cat o fi Euro 6 cat scrie sau Euro 1 ? :))))) Nu m-ar mira. 0-100 in 4,3 sec ? Cine mai are incredere in falsificatorii astia ? Poate masina accelereaza in acest timp,dar in schimb polueaza dezastruos in viata reala decat pe hartie, cat toata Marea Britanie. Deci cu Euro 6 e posibil sa nu mai scoata 4,3 sec , cel putin 6-7 sec, si asta fiindca folosesc niste motoare depasite care doar un soft ii ajuta sa fenteze .
Prizele de aer laterale din spoilerul fata, arata cam ciudat asa semi-acoperite; inteleg ca e specific noilor M-uri sa fie partial acoperite, dar astea arata "nehotarate".
P.S. Nu sunt anti BMW
Dragutica masina, probabil rupe asfaltul.... si, in curand, va deveni subiectul principal al tunerilor din intreaga lume (dintre bmw-uri, evident)