Esential
30 | de ani implineste in 2008 divizia de performanta M a constructorului german. |
Anul cu numarul 30 din existenta diviziei M a adus multe evenimente speciale pentru constructorul bavarez. Dupa conceptul BMW M1 Hommage si cele 30.000 de modele M livrate pasionatilor, Campionatul BMW M1 Procar revine cu ocazia Marelui Premiu de Formula 1 al Germaniei, de la Hockenheim, pe 19-20 iulie.
Campionatul BMW M1 Procar a fost una din cele mai spectaculoase competitii monomarca din istoria sportului cu motor si a reunit la fiecare cursa, alaturi de tineri in curs afirmare, cei mai de succes piloti de Formula 1.
Mai multi campioni din trecut se vor alinia pe grila pentru cele doua curse de la Hockenheim. Marc Surer, fost pilot in Formula 2 si primul sofer de teste si reglaje pe prototipul M1 actualmente expert in transmisiunile televizate ale marilor premii de F1, va fi acompaniat de Jacques Laffite, Dieter Quester, Christian Danner, Harald Grohs si Printul Leopold of Bavaria.
De asemenea, Jochen Neerpasch va fi prezent la eveniment, la comenzile unui BMW M1 transformat in Art Car de Andy Warhol. Copilotul sau va fi nimeni altul decat Frank Stella, care a creat si el un proiect Art Car - BMW 3.0 CSL care a participat la Le Mans in 1976.
Mario Theissen, presedintele diviziei sportive a constructorului bavarez, a declarat presei ca: ”M1 a fost prezentat in urma cu 30 de ani ca primul model independent creat de ceea ce era atunci BMW Motorsport GmbH.
A fost o masina de curse pe care clientii BMW o puteau conduce si pe drumurile publice, un proiect unic care a avut de trecut cateva obstacole administrative inainte de a fi pus in aplicare”.In dorinta de a obtine omologarea la Grupa 4, 400 de unitati ale acestui automobil supersport au trebuit construite intr-un interval de 24 de luni. Theissen continua: ”Ideea organizarii unei competitii monomarca s-a nascut ca o necesitate, nevoia omologarii. Nimeni nu se astepta ca intrecerea BMW M1 Procar sa aiba succes atat de repede. Ca o mentiune a acestui aspect, chiar si astazi starneste reactii de entuziasm. Aceasta renastere reprezinta un "multumesc" adresat fanilor”.
”Anterior nu a existat nici o competitie atat de atractiva si nici dupa aceea”, spune Marc Surer, fost pilot de teste al constructorului german.”Cu motorul amplasat central, M1 era un animal pe care trebuia sa il conduci si avea un sunet infiorator. Campionatul a fost ideal pentru stilul masinilor si a permis tinerilor piloti sa isi masoare talentul in compania celor mai in voga staruri din Formula 1 a acelor vremuri”.
Cei mai rapizi cinci piloti ai antrenamentelor de vineri din Formula 1 primeau cate un loc pe grila cursei M1.
Celelalte 15 masini, fiecare cu o putere de 500 CP, erau pilotate de tineri dornici de afirmare. ”Erai cineva daca reuseai sa pilotezi intr-una din acele curse”, isi aminteste Surer.”Era o ocazie unica sa iti demonstrezi aptitudinile impotriva pilotilor de F1, ei fiind foarte rapizi si in M1. Manevrabilitatea masinilor cu motor amplasat central se potrivea cu tinuta lor de drum. In plus, in 1979, primul an din cei doi in care a avut loc intrecerea, ei porneau intotdeauna din frunte si primeau masinile de uzina. Acest lucru facea viata grea pentru noi, juniorii, in echipele independente. Eram obligati sa avem grija de masini, dar in acelasi timp sa facem totul pentru a ne evidentia”, a incheiat Surer.
Ideea dezvoltarii BMW M1 a fost un vis pe care Jochen Neerpasch, pe atunci directorul BMW Motorsport GmbH, l-a avut din copilarie el fiind unul din initiatorii competitiei monomarca, alaturi de Bernie Ecclestone si Max Mosley, in structura relaxata a Formulei 1 din urma cu trei decenii.
Comentarii (0)