La aniversarea celor 50 de ani, celebra divizie de performanță BMW M se pregătește de un viitor electric. În acest sens, reprezentanții companiei anunță acum startul testelor pentru viitoarele modele cu zero emisii de performanță.
"Studiul de caz" este un prototip care încorporează sisteme inovatoare de propulsie și control al șasiului. Acesta este bazat pe i4 M50, dar vorbim despre un coupe electric cu un concept adaptat de lonjeroane pentru caroserie, preluat de la M3/M4.
Piesa de rezistență a acestui prototip este, însă, sistemul electric de tracțiune integrală xDrive integrează 4 motoare electrice. Cu alte cuvinte, fiecare roată este antrenată de o unitate electrică.
"Electrificarea ne deschide niveluri complet noi de libertate pentru a crea dinamica M specifică. Putem deja să vedem că putem exploata la maximum acest potențial, astfel încât automobilele noastre sport de înaltă performanță vor continua să ofere combinația tipică M și incomparabilă de dinamică, agilitate și precizie în viitorul fără emisii la nivel local," a spus Dirk Hacker, director de dezvoltare la BMW M.
via BMW M
https://www.autoevolution.com/news/bmw-ix-with-an-autonomous-driving-label-crashes-in-germany-killing-one-injuring-nine-196141.html
Deci sunt si nesigure, nefiabile si urate de nu te poti uita la ele din fata.
Insa reclama e sufletul cometului. Vede omul semnul de BMW, cumpara ca e super masina.
Cei mai simpatici sunt cei care se uita la reclamele cu drift-uri cu modelele BMW de performanta, dar isi cumpara un amarat de 2.0 diesel si se cred pilot de curse :))
Ah, da, ce omisiune impardonabilă din partea mea: de ce nu Dacia (evident, nouă) ??? Uite că, aşa exploataţi şi înşelaţi cum sunt, mulţi “fraieri” nu concep să ajungă din punctul A în punctul B şi atâta tot, în numele “sacrosanct” al utilitarismului (pe care voi, emolarii, vă munciţi non-stop să-l echivalaţi cu civilizaţia!!!). Dimpotrivă, ei pun accentul pe siguranţă, pe confort, pe dotări, pe performanţe, fără ca asemenea dorinţe (absolut fireşti!) să atragă oprobriul. De fapt, cumva li s-a interzis de Sus să judece astfel?? Sau or fi unii mai merituoşi decât alţii în ochii Judecătorului??? Păi să nu-i dai dreptate lui nea Nicu: “Cum se poate, oare, vorbi de egalitate, libertate şi democraţie între ţările bogate şi ţările care nu au nici 100 de dolari pe cap de locuitor? A realiza egalitatea înseamnă a realiza şi condiţiile materiale necesare” ? Se prezumă că “înapoiaţii” au căpătat şi ei calificări (inclusiv înalte) şi că nu păcălesc deontologia, ca să nu-i acuze profitorii lor că “nu pun osul” sau că ar fi “corupţi”.
Neinstruit, analfabet, bâlbâit fostul preşedinte, dar adevărul nu ţine seama decât de el însuşi…Transcendând orânduirile sociale, regimurile politice şi disensiunile ideologice.
Romanii sunt prostiti cu reclamele foarte atractive ale germanilor. Trebuie sa mentionam ca natii mai luminate gen germani, englezi,olandezi, foarte multi francezi, prefera Dacia noua decat un cotet sh import din Germania. Revenim iarasi la ideea ca daca ar fi asa bune, le-ar lua chiar germanii, francezii, olandezii. Dar ei prefera o masina noua si mult mai sigura decat un cotet care e facut din bucati si a carui numar de km si daune nu sunt cunoscute.
Revenind la articol: BMW e o marca care nu are directie si nu face ce spune: au afirmat ca electricele nu prea sunt de viitor, ca motoarele termice mai sunt inca de viitor 20-30 de ani...iar acum vedem investitii majore in electrificare,inclusiv in divizia M.
Apoi discutam si de un design urat tare.
La toate astea se adauga problemele cu bateriile: ix rechemat pentru schimbare baterii, X5 PHEV cu probleme la baterii, masini des implicate in accidente cand sunt testate de pilotii lor.
Sa iei partea unei astfel de firme care a mai si participat la diverse infractiuni si a incercat sa pacaleasca lumea si statul cu softuri ilegale, asociere in cartel cu VAG si Daimler pentru pretul otelului, raportare falsa a cifrelor de vanzari pentru a pacali actionarii... Fara numar cum se zice in limbaj cocalaresc. O firma mizerabila, corupta. La toate astea se mai adauga si faptul ca e printre cele mai furate marci din Europa.
Cam astea ar fi de zis despre BMW: o mizerie.
Îţi amintesc de acest incident. La sfârşitul anilor ’70, managementul GM a constatat că marca renumită pentru calitatea cea mai bună din Grup, recte Oldsmobile, tocmai de aceea nu era profitabilă, aşa că a încercat un subterfugiu: a înlocuit multe motoare Olds V8 cu V8-uri de la Chevrolet (mai ieftine, dar mai slabe). Mahării credeau că pasionaţii lui Olds nu vor sesiza şmecheria, dar noile achiziţii ale acestora din urmă ajungeau mai devreme prin service-uri şi aşa s-a descoperit frauda. De teama unui scandal de proporţii, şefii gigantului american au fost nevoiţi să revină oarecum la situaţia de dinainte.
Sau, tot aşa, dornici de reducerea costurilor, au început să neglijeze chiar total (şi tot de prin anii ’70) siguranţa maşinilor oferite spre vânzare, până când testele organismelor de specialitate (nota bene, americane) au relevat, în mod exigent, ce sicrie pe roţi scoteau taman cei trei crai autohtoni.
De meteahnă nu s-au vindecat însă yankeii. Astăzi, zgârcenia lor în materie de investiţii se reflectă în estetica arhitecturală şi în calitatea materialelor. Cu alte cuvinte, continuă să-şi bată joc de clienţi, dar, vezi Doamne, tot nemţii sunt cei mai culpabili doar fiindcă au “fentat” o legislaţie aberantă, care nu stă în picioare sub raport raţional, destul de drastică în privinţa emisiilor (păi şi cum ar fi trebuit să procedeze cu milioanele de maşini despre care ştiau că n-ar fi trecut de probele oficiale? – nu uita: MILIARDE investite în ele, inclusiv pe tărâmul cercetării! – de pe margine îţi vine uşor să comentezi, dar, dacă ai fi fost chiar tu conducerea obligată să descurce iţele, nefiind foarte departe spectrul falimentului, sigur n-ai mai fi judecat astfel).
Este clar că se poate, dar de la bla bla bla la fapte... e cale lungă.