În 2025, BMW va lansa oficial seria de modele electrice Neue Klasse, o gamă care va propulsa marca bavareză direct în epoca electrică. Noile modele de serie vor fi construite într-un mod mai sustenabil, cu mai multe materiale ecologice și regenerabile față de cele de până acum.
Cea mai mare noutate va fi, însă, reprezentată de o nouă generație de acumulatori. Mai devreme în acest an, BMW a confirmat că noul acumulator va folosi celule în forma unor cilindri, în locul celor prismatice, cum este cazul în prezent. Noul design al celulelor va duce la o integrare mai bună a acumulatorului în mașină, deoarece acesta va fi montat direct pe șasiu.
Noua tehnologie promite să fie una revoluționară. Asta pentru că, potrivit mărcii cu sediul la Munchen, noua baterie va oferi mai multă autonomie cu cel puțin 30% față de actuala generație de acumulatori. Noua baterie va fi, în același timp, mai ieftină cu 50%, iar timpul de încărcare va fi, la rândul său, mai rapid cu 30% față de acumulatorii din prezent.
Celulele viitorului acumulator vor folosi mai mult nichel și siliciu, în timp ce acestea vor avea mai puțin cobalt decât în prezent. Potrivit unor informații apărute în mai multe publicații de specialitate, catodul din interiorul celulei va avea cu 50% mai puțin cobalt și cu 20% mai puțin grafit. În același timp, BMW va introduce în compoziție cobalt reciclat, nichel și litiu, iar celulele vor fi produse prin utilizarea energiei regenerabile.
„Densitatea energiei este mult mai mare decât înainte”, a declarat Simon Erhard, oficial al mărcii bavareze. „Poți să pui mai multe celule în acumulator. Cu Gen 6 integrăm celulele cilindrice ale bateriei direct în vehicul. Acum este o bucată din caroserie.”
„Principala provocare este aceea de a obține cel mai bun compromis între rigiditate și flexibilitate. Cel mai bine integrat [design] ar fi acela unde podeaua vehiculului reprezintă partea superioară a acumulatorului”, a mai adăugat acesta.
După cum spuneam, noua gamă de modele BMW Neue Klasse va fi lansată în 2025.
Cum este sa dai 50.000 pe o masina electrică si după 3 ani sa valoreze nici 10.000?
Poate le mai explici si lor cum sa isi investeasca banii in TDI, ca sunt prosti gramada si dupa 10 ani, tot iau electrice si din ce in ce mai multe.
Si pe langa asta, studiile mai si arata ca Lexus si Toyota hibride sunt printre cele mai fiabile masini.
BMW înseamnă și inovație… dobitocii care-si iau BMW si-l fac praf sunt alta poveste.
Aproximativ 90% din km parcurși anual sunt făcuți de mașini care costa noi sub 20.000. Marea majoritate a electricelor vândute pe subvenții nesimțite duc copiii la școala, apoi adultul la birou, din când in când mall si gata, adică medie de sub 50 km/zi, așa cum voi o afirmați. Un Logan taxi/UBER, parcurge cel puțin 200-400 km in 24 de ore, marea majoritate sunt conduse de 2 sau 3 șoferi.
Altfel spus, Electricele stau la încărcat sau in parcare, iar treaba este făcută de masini ieftine in majoritate benzina.
La fel stau lucrurile si la transport pasageri sau marfa doar ca acolo majoritar este diesel. Metrou, tramvai, troleu deja erau “inventate”.
Intre timp eu am alimentat, a durat 2 minute, am range 1200 km, fara dureri de cap, fara programat opriri, fara cautat statii, fara 100 de aplicatii, fara sa imi fac griji de autonomie, asta inseamna o tehnologie bine gandita si utila, masina electrica este o involutie, e ca si cum de la smartphone ai trece la telefon cu fir, practic e exact acelasi lucru.
range-ul de incaneala e pt primitivi!