BMW: "Le oferim cu plăcere celor de la Mercedes tehnologia bateriilor pentru maşini electrice, dacă ei îşi doresc asta"

de Mircea Meșter
Marti, 15.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marii constructori auto caută pe piaţă parteneri care să ridice comenzile de baterii Litiu-Ion pentru maşinile electrice şi hibride. Scopul final este scăderea preţurilor acestora.

Esential 30-40% din preţul de listă al unui model electric este reprezentat de costurile bateriilor.
5400 de unităţi BMW i3 a vândut marca bavareză în prima jumătate a anului 2014.
După ce a investit sume de ordinul sutelor de milioane de euro împreună cu Samsung SDI în dezvoltarea bateriilor auto pentru noua gamă de electrice şi hibride proprii, BMW anunţă că nu ar refuza o cerere din partea mărcilor rivale care şi-ar dori să aibă acces la acest tip de baterii. Motivul este legat de faptul că o cerere mai mare pentru baterii ar scădea costurile de producţie ale acestora, lucru care ar duce la maşini electrice cu preţuri mai accesibile. În acest moment, 30-40% din preţul unei maşini electrice este reprezentat de costurile bateriilor.

"Dacă ne-ar căuta Mercedes, am fi bucuroşi să găsim o cale împreună cu partenerii noştri de la Sansung SDI pentru a le furniza baterii pentru maşinile electrice şi hibride", a declarat Klaus Dräger, directorul biroului de achiziţii BMW, citat de Automotive News.

În acest moment, BMW utilizează bateriile produse de Samsung SDI pe modelele i3 şi i8, acelaşi tip de tehnologie urmând să facă parte însă din oferta hibridă pe care BMW o va pune în faţa clienţilor în gama X5 şi X3. Astfel, conform înţelegerii dintre BMW şi Samsung SDI, constructorul auto va creşte numărul de comenzi de baterii cu 20-30% în 2016 faţă de anul în curs.

35.000 de euro costă un BMW i3 în Germania. Dacă ai putea să-l cumperi fără baterii, costul său ar scădea undeva la 23.000 de euro.

BMW a vândut în prima jumătate a anului 5400 de unităţi ale modelului electric de oraş i3 în condiţiile în care vânzările totale ale producătorului german au depăşit cu puţin un milion de maşini la nivel mondial. Ritmul de producţie a lui i3 creşte însă constant: de la 100 de unităţi pe zi la această oră, germanii plănuiesc să ajungă la 140 de exemplare la începutul toamnei. În plus, supercar-ul hibrid i8, lansat luna trecută în Europa şi în curs de lansare în SUA, va completa şi el cererea.

Samsung SDI, partenerul celor de la BMW în ceea ce priveşte dezvoltarea şi producţia de baterii auto, lucrează de asemenea cu Chrysler, Ferrari şi Apple şi produce 600.000 de celule de baterii Litiu-Ion pe lună în Ulsan, Coreea de Sud. Concurenţii principali pe această piaţă sunt LG Chem (Renault) şi Panasonic (Tesla Motors).

Piaţa totală de baterii litiu-ion atinge în acest an 4.4 miliarde de dolari, iar prognozele arată că aceasta va creşte de aproape cinci ori până în 2020.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (11)

  • vanzari ridicate ...preturi scazute....si cate manutze rosii luam cand incercam sa explic asta ca la gradinita.
    14 11
  • Azazel
    Un gest de aplaudat din partea celor de la BMW. Imi plac asemenea cazuri in care se vede ca si constructorii auto se pot concura frumos. E o chestie de respect reciproc pana la urma. Doar fanii ultrasi care se cred destepti si evident ca cei care de cele mai multe ori se cred asa sunt defapt... nu pot intelege si nu vor intelege niciodata de ce constructorii procedeaza asa.
    Oricum este extraordinara cresterea lui i3 tinand cont de pret si timpul de cand este pe piata. Sa se auda/vada pana in Franta.
    7 7
  • Azazel stai linistit ca nu le dau ei pe gratis :)
    4 0
  • Ma indoiesc ca Daimler AG vor apela vreodata la BMW, pardon la Samsung SDI . Motivul principal este ca Daimler AG este printre putinii daca nu singurul producator auto ce detine 100 % din 2 producatori de baterii lithium-ion pe care i-a cumparat integral in acest an si anume Li-Tec Battery GmbH si Deutsche ACCUmotive GmbH & Co . In acest sens, Daimler AG urmeaza aceieasi cale pe care o foloseste la cutiile de viteze automate, preferand sa si le construiasca singur decat sa le cumpere de la diverzi furnizori ( ZF, Getrag sau Aisin ) asa cum fac rivalii sai . Li-Tec construieste bateriile electrice folosite de versiunea electrica a lui Smart ForTwo .
    16 5
  • @Alex

    BMW nu vrea sa ofere baterii ci tehnologie.

    In cazul in care nu ai citit cu atentie....colaborarea ar putea duce la avantaje reciproce, ceea ce se traduce prin inregistrarea de unitati vandute in plus deci profit mai bun odata cu scaderea costurilor de productie (si, deci, de vanzare).

    Odata cu micsorarea pretului automobilelor hibride/electrice, aceasta tehnologie impartita ar duce si la o viitoare standardizare a acumulatorilor cel mai castigat fiind clientul. Prin folosirea de sisteme de incarcare identice mai multor marci si prezenta mai facila a acestor sisteme in spatiile publice ar permite utilizatorului migrarea intre diversi producatori

    parerea mea
    6 6
  • @ vianu Care tehnologie ? Observ ca cei de la BMW s-au molipsit de la cei de la Tesla si supraliciteaza enorm rolul lor in dezvoltarea bateriilor , dezvoltare de care se ocupa in mare parte producatorii de baterii . In cazul Tesla avem Panasonic, care a devenit cel mai mare producator mondial de baterii dupa ce i-au cumparat intr-o achizitie care i-a costat enorm pe conationalii Sanyo Electric . Potrivit Nikkei, Panasonic va suporta cel putin 70 % din costul Giga-fabricii pe care o vor construi cu Tesla, restul investitiei fiind impartit de Tesla si statul american ce va gazdui aceasta fabrica . Insa daca ne luam duba blogurile auto americane , putem crede foarte usor ca rolul principal il au Tesla ce a facut ulterior un gest caritabil invitandu-i sa participe si pe cei de la Panasonic . Departe de asa ceva ! Daimler potrivit presei germane a cumparat cei doi producatori germani de baterii in special pentru departamentele lor de R&D, ulterior daca va fi nevoie de o uzina mai mare, cei de la Daimler avand suficiente resurse financiare in acest sens .
    9 5
  • @alex

    In comparatie cu BMW, Mercedes inca nu a aparut cu nimic concret pe piata. SI asta in conditiile in care, asa cum spui, a cumparat 2 producatori de baterii si are destule resurse. Dar tu pur si simplu nu vrei sa intelegi ca nu e vorba nici de capacitate de productie si nici de posibilitatea de dezvoltare viitoare a tehnologiei. Sunt sigur ca acolo in sferele inalte, atitudinea de "ma pi... pe tehnologia ta" le este straina celor de la Mercedes iar calculele se fac in termeni financiari. In incheiere sa-ti spun un secret....poti sa ai o carca de bani, sa dezvolti un produs/tehnologie/etc e nu numai dificil ci este si un proces ce mananca timp. Si tot timpul ne va spune daca BMW si Mercedes isi vor da mana pe principiul 1+1=3 sau, asa cum sugerezi tu, isi vor intoarce spatele reciproc din motive ce tin mai mult de orgolii.
    5 9
  • @ vianu . "If Mercedes called us, we would be happy to find a way with Samsung SDI to supply them with battery cells," he said. Eu citind aceasta declaratie o oficialului BMW am inteles ca daca Mercedes doreste, BMW poate sa le puna o vorba buna celor de la Samsung SDI pentru a le furniza baterii electrice si celor de la Mercedes . Nimic mai mai mult . Relatia dintre BMW si Samsung SDI este cea de client ( BMW ) si furnizor ( Samsung SDI ) . Ca BMW vrea ca noi sa credem altceva e de inteles, da bine la imagine . Insa datorita costurilor enorme cu dezvoltarea bateriilor, niciun producator de baterii, ca vorbim de greii industriei ( Panasonic, Samsung, LG ) sau de jucatori mici ca cei cumparati de Daimler nu sunt naivi sa imparta secretele cu altcineva . Pe viitor nu este exclus ca Mercedes in postura de producator de baterii sa le ofere contra cost baterii celor de la BMW .....
    8 0
  • @vianu, nu prea vrei sa intelegi ce spune acest articol si te duci, tipic romanesc, spre cancan. In ultimul post, @Alex explica foarte clar situatia actuala si mai ales acest articol. Asa ca, las-o mai moale cu cancan-ul, ca nu-i locul lui aici...
    5 1
  • @adi

    mi-am spus parerea, a ta care e?
    2 3
  • Parerea mea, spusa asa, mai "ca la tara": cei de la BMW ar vrea sa le faca "lipeala" celor de la Mercedes cu cei de la Samsung SDI pt. a cumpara acumulatori. Intre timp, cei de la Mercedes au facut "o scurtatura" si si-au cumparat ei fabrica de "baterii", sa nu trebuiasca sa le cumpere, ci si le produc ei.
    In nici un caz nu era vorba de "cumparat tehnologie" sau alte lucruri care le-ai spus tu... Astea-s cancanuri...
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru