"Dacă ne-ar căuta Mercedes, am fi bucuroşi să găsim o cale împreună cu partenerii noştri de la Sansung SDI pentru a le furniza baterii pentru maşinile electrice şi hibride", a declarat Klaus Dräger, directorul biroului de achiziţii BMW, citat de Automotive News.
În acest moment, BMW utilizează bateriile produse de Samsung SDI pe modelele i3 şi i8, acelaşi tip de tehnologie urmând să facă parte însă din oferta hibridă pe care BMW o va pune în faţa clienţilor în gama X5 şi X3. Astfel, conform înţelegerii dintre BMW şi Samsung SDI, constructorul auto va creşte numărul de comenzi de baterii cu 20-30% în 2016 faţă de anul în curs.BMW a vândut în prima jumătate a anului 5400 de unităţi ale modelului electric de oraş i3 în condiţiile în care vânzările totale ale producătorului german au depăşit cu puţin un milion de maşini la nivel mondial. Ritmul de producţie a lui i3 creşte însă constant: de la 100 de unităţi pe zi la această oră, germanii plănuiesc să ajungă la 140 de exemplare la începutul toamnei. În plus, supercar-ul hibrid i8, lansat luna trecută în Europa şi în curs de lansare în SUA, va completa şi el cererea.
Samsung SDI, partenerul celor de la BMW în ceea ce priveşte dezvoltarea şi producţia de baterii auto, lucrează de asemenea cu Chrysler, Ferrari şi Apple şi produce 600.000 de celule de baterii Litiu-Ion pe lună în Ulsan, Coreea de Sud. Concurenţii principali pe această piaţă sunt LG Chem (Renault) şi Panasonic (Tesla Motors).
Piaţa totală de baterii litiu-ion atinge în acest an 4.4 miliarde de dolari, iar prognozele arată că aceasta va creşte de aproape cinci ori până în 2020.via Automotive News (înreg.)
Oricum este extraordinara cresterea lui i3 tinand cont de pret si timpul de cand este pe piata. Sa se auda/vada pana in Franta.
BMW nu vrea sa ofere baterii ci tehnologie.
In cazul in care nu ai citit cu atentie....colaborarea ar putea duce la avantaje reciproce, ceea ce se traduce prin inregistrarea de unitati vandute in plus deci profit mai bun odata cu scaderea costurilor de productie (si, deci, de vanzare).
Odata cu micsorarea pretului automobilelor hibride/electrice, aceasta tehnologie impartita ar duce si la o viitoare standardizare a acumulatorilor cel mai castigat fiind clientul. Prin folosirea de sisteme de incarcare identice mai multor marci si prezenta mai facila a acestor sisteme in spatiile publice ar permite utilizatorului migrarea intre diversi producatori
parerea mea
In comparatie cu BMW, Mercedes inca nu a aparut cu nimic concret pe piata. SI asta in conditiile in care, asa cum spui, a cumparat 2 producatori de baterii si are destule resurse. Dar tu pur si simplu nu vrei sa intelegi ca nu e vorba nici de capacitate de productie si nici de posibilitatea de dezvoltare viitoare a tehnologiei. Sunt sigur ca acolo in sferele inalte, atitudinea de "ma pi... pe tehnologia ta" le este straina celor de la Mercedes iar calculele se fac in termeni financiari. In incheiere sa-ti spun un secret....poti sa ai o carca de bani, sa dezvolti un produs/tehnologie/etc e nu numai dificil ci este si un proces ce mananca timp. Si tot timpul ne va spune daca BMW si Mercedes isi vor da mana pe principiul 1+1=3 sau, asa cum sugerezi tu, isi vor intoarce spatele reciproc din motive ce tin mai mult de orgolii.
mi-am spus parerea, a ta care e?
In nici un caz nu era vorba de "cumparat tehnologie" sau alte lucruri care le-ai spus tu... Astea-s cancanuri...