Chiar dacă decizia de a produce un monovolum cu tracțiune față a fost primită cu roșii aruncate la scenă deschisă din partea puriștilor, BMW s-a încăpățânat să creadă că va putea să se bucure de succes și în acest segment. Un segment în care activa de mai multă vreme rivalul Mercedes Clasa B.
Pariul făcut de BMW se pare că a dat roade. Vânzările europene înregistrate anul acesta până în luna septembrie ne arată că BMW Seria 2 Active Tourer a depășit nume consacrate din segment. Se pare că bavarezul, împreună cu varianta sa cu șapte locuri (Seria 2 Grand Tourer), a fost al treilea cel mai vândut monovolum european, fiind depășit doar de Citroen C4 Picasso și Volkswagen Touran.
BMW Seria 2 Active Tourer a reușit astfel să devanseze modele cu tradiție ca Renault Scenic și Ford C-Max. Rezultatul este cu atât mai surprinzător cu cât vorbim despre un monovolum premium, ușor mai scump decât cele amintite mai sus.
BMW și-a văzut îndeplinit și visul de a-și depăși rivalul direct, Seria 2 Active Tourer fiind mai bine vândut în cele nouă luni ale lui 2016 decât rivalul Mercedes Clasa B.Evoluția bună de până acum va fi greu de menținut. Analiștii susțin că acesta ar fi vârful vânzărilor lui Seria 2 Active Tourer, întrucât tot mai mulți clienți se îndreaptă către segmentul SUV-urilor. Piața europeană a monovolumelor a scăzut cu 7.1% în septembrie. De asemenea, succesul lui Seria 2 Active Tourer este amenințat și de lansarea noului Renault Scenic, pus în vânzare recent pe piața europeană.
Vanzari comparative cu segmentul mini (daca nu te uiti la Fiat).